Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmässä ei nuku paremmin!

Vierailija
24.01.2014 |

Kaikille tiedoksi, että väittämä, että kylmäsäs nukkuisi paremmin on täyttä huuhaata.

Meillä oli +18 astetta makkarissa ja saatiin patteri nyt lämpimämmäksi ja ai että mä nukuin hyvin! Nyt voi rauhassa nukkua levollisesti kun ei koko ajan tarvitse heräillä tärisemään ja kiskomaan peittoja päällensä.

Ai että sitä mukavan lämmön tunnetta herätessä kun ei päätä purista eikä silmiä särje eikä hengitys vingu.

Ihan vaan tiedoksenne, että toikin väittämä on joidenkin idioottien jauhamaa sontaa. Olen sen nyt ihan omakohtaisesti testannut ja huonoksii todennut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksenne, että mä en pysty nukkumaan kuumassa. Meillä on normaali makuuhuonekämpötila n. 16 astetta, ja nukun yleensä yhdellä peitolla ja alasti. Jos on kylmempi, otan lisäksi villaviltin.

Oon monen tuttavan luona nukkunut kuumissa makuuhuoneissa ja todennut sen huonoksi.

Että ihan vain tiedoksi,

Vierailija
2/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin sekä mies että minä nukumme paremmin, kun makkarin lämpötila on alhaisempi. Just pari viikkoa sitten laskettiin lämpötilaa, kun miehellä oli uniongelmia, niin heti alkoi nukkumaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä vetoinen ja viileä ei-vetoinen huone tuntuvat ihan erilaisilta. Ensin mainittu hirveä minustakin. Tykkään jos ilma viileähkö, ei vetoa ja varsinkin jalat lämpimät. Makunsa kullakin. Se on hankalaa, jos pariskunnan mieltymykset ovat kovin erilaiset...

Vierailija
4/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa on sisällä about 22-24C ja en saa kyllä nukuttua siellä. Ilman peittoa nakuna ja siltikin kuuma. Ihan tuskaa. Kotona on sopivan viileää ja makkarissa vielä hieman kylmempi :)

Vierailija
5/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:25"]

Anoppilassa on sisällä about 22-24C ja en saa kyllä nukuttua siellä. Ilman peittoa nakuna ja siltikin kuuma. Ihan tuskaa. Kotona on sopivan viileää ja makkarissa vielä hieman kylmempi :)

[/quote]Et sä anoppilassa nukkuis muutenkaan.

Vierailija
6/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman unitutkimukset ovat yhtä mieltä siitä, että viileämmässä huoneessa nukutaan paremmin, levollisemmin ja syvemmin kuin kuumassa. Yksilöllisiä eroja toki on ja unenlaatu riippuu sadasta muustakin asiasta.

Liian kylmä huone on liian kylmä, ei sellaisessa voi nukkua ilman asianmukaisia varusteita. Liian kylmässä keho yrittää pysyä hereillä, jotta pysyisi elossa, eikä antaisi periksi.

Koitapa ap nukkua +30 asteen lämpötilassa. Minä olin kuukauden sellaisessa ja tulin itkien pois, kun en ollut nukkunut kuukauteen kunnolla kertaakaan.

Vierailija
7/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä (ei vetoinen!) huone ja lämmin untuvapeitto on paras. 

Vierailija
8/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:28"]

Kaikki maailman unitutkimukset ovat yhtä mieltä siitä, että viileämmässä huoneessa nukutaan paremmin, levollisemmin ja syvemmin kuin kuumassa. Yksilöllisiä eroja toki on ja unenlaatu riippuu sadasta muustakin asiasta.

Liian kylmä huone on liian kylmä, ei sellaisessa voi nukkua ilman asianmukaisia varusteita. Liian kylmässä keho yrittää pysyä hereillä, jotta pysyisi elossa, eikä antaisi periksi.

Koitapa ap nukkua +30 asteen lämpötilassa. Minä olin kuukauden sellaisessa ja tulin itkien pois, kun en ollut nukkunut kuukauteen kunnolla kertaakaan.

[/quote]Sus on nyt jotakin outoa. Mä nukun kesällä aina tosi hyvin.

Vierailija
9/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin nukun viileässä paremmin. Meillä kesällä on niin helvetin kuuma, että ainoastaan horrostan kuumimmat kesäyöt, nukkumista se ei nimittäin ole. Uni ei meinaa millään tulla ja sitten kun tulee, heräilen koko yön. Rasittavaa.

Nyt meillä on makkarissa noin 18 astetta ja nukun kuin tukki läpi yön.

Valon määrä ei vaikuta, meillä on pimennysverhot läpi vuoden.

Vierailija
10/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksesi että sinä et ole kaikki maailman ihmiset, vaikka aika varmasti tahtoisit olla.

Meillä on ollut jo vuoden makuuhuoneessa sellainen +17 ja ai että nukuttaa hyvin. Pitää olla kunnon peitot joiden alle käpertyä lämpimään.

Vierailija
11/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset varmaan kokee asiat eri tavalla. Meen taas mäkille viikonlopuksi ja siellä on aika kylmä enne kuin saadaan talo lämmitettyä. Ekana yönä nukkuu aina tosi hyvin, kun lämpötila ei ehdi nousta liikaa. Villasukat jalkaan ja flanellipyjama ja lämmin peitto, niin viileässä nukkuu älyttömän hyvin!

Vierailija
12/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis yksikään ihminen ei nuku hyvin viileässä? Kun sä oot sen nyt tieteellisesti ja omakohtaisesti todennu. Oot sä hauska.

Vierailija
13/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:28"]

[/quote]Sus on nyt jotakin outoa. Mä nukun kesällä aina tosi hyvin.

[/quote]

Onko teillä kesällä öisin +30 astetta? Lämmitättekö te taloanne kesällä kuumaksi?

Asuin ulkomailla ja talossa ei ollut ilmastointia. Yölämpötila oli +30. 

Minussa ei ole mitään outoa. Harva ihminen nukkuu levollisesti +30 asteisessa ilmassa yöllä.

Vierailija
14/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:39"]

Eli siis yksikään ihminen ei nuku hyvin viileässä? Kun sä oot sen nyt tieteellisesti ja omakohtaisesti todennu. Oot sä hauska.

[/quote]Te olette vaan niin aivopestyjä. Suomessa on tapana olla vallalla vain yksi totuus ja sitä ei saa kyseenalaistaa. Suomalaiset on niin lampaita, määkii aina samaa kaikki mitä joku yks auktoriteetin asemaan päässyt keksii sanoa. Suomessa ei oikeasti sallita minkäänlaista erilaisuutta eikä täällä ole oikeasti myöskään suvaitsevaisuutta ja erilaisten ihmisten ja tapojen sietäminen on todella heikkoa.

Suomessa ei saa ajatella ääneen omilla aivoillaan. Pitää aina sanoa samaa kuin muutkin vaikka se olisi kuinka älytöntä.

Tää ei nyt oikeestaan kuulu tähän ketjuun mutta tulinpahan sanoneeksi.

Vierailija
15/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:39"]

[/quote]Te olette vaan niin aivopestyjä. Suomessa on tapana olla vallalla vain yksi totuus ja sitä ei saa kyseenalaistaa. Suomalaiset on niin lampaita, määkii aina samaa kaikki mitä joku yks auktoriteetin asemaan päässyt keksii sanoa. Suomessa ei oikeasti sallita minkäänlaista erilaisuutta eikä täällä ole oikeasti myöskään suvaitsevaisuutta ja erilaisten ihmisten ja tapojen sietäminen on todella heikkoa.

Suomessa ei saa ajatella ääneen omilla aivoillaan. Pitää aina sanoa samaa kuin muutkin vaikka se olisi kuinka älytöntä.

Tää ei nyt oikeestaan kuulu tähän ketjuun mutta tulinpahan sanoneeksi.

[/quote]

Ei hyvää päivää. Jos täällä nyt kaikki muut sattuvat nukkumaan paremmin viileässä kuin ap niin se on vain vallalla olevaa suomalaista lammasmaisuutta.  Tällä perusteella kaikki ovat myös ihan samoja persoonia samoine ongelmineen ja ap on vain kaiken ylijumala.

Veä se pää pois sieltä jalkojen välistä ja huomaa että koko maailma on täynnä muitakin kuin sinä.

Vierailija
16/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella laaja empiirinen otos ap:lla. Kyllä nyt riittää valitusta tästä pakkasesta. Tosiasioiden tunnustus olisi viisauden alku. Elämme Suomessa, meillä on normaalisti talvella pakkasta. Valitus ei auta yhtään mitään, sen sijaan oikeanlaisten varusteiden hannkiminen voisi auttaa. Eri asia jos saa fyysisiä oireita pakkasesta, silloin saa vähän valittaakin. 

Vierailija
17/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileässä huoneessa nukahtaa paremmin. Mutta sitten on usein aamuyöstä ihan hanurista kun paleltaa. Ja kaikkein eniten inhoan, jos on kylmä huone ja paksu peitto, koska sitten voi kroppa hikoilla samaan aikaan kun pää jäätyy, tosi terveellistä ja mukavaa.

+20-22 astetta ja ohuehko peitto on ollut aika hyvä kombo, riippuu tietty myös ilmanvaihdosta/vetoisuudesta ja onko mitään kylmää hohkaavaa ikkunaa lähellä jne.

Vierailija
18/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:56"]

Kyllä nyt riittää valitusta tästä pakkasesta.

[/quote]

Kellä muka on pakkasta makuuhuoneessa?

Vierailija
19/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:56"]

Todella laaja empiirinen otos ap:lla. Kyllä nyt riittää valitusta tästä pakkasesta. Tosiasioiden tunnustus olisi viisauden alku. Elämme Suomessa, meillä on normaalisti talvella pakkasta. Valitus ei auta yhtään mitään, sen sijaan oikeanlaisten varusteiden hannkiminen voisi auttaa. Eri asia jos saa fyysisiä oireita pakkasesta, silloin saa vähän valittaakin. 

[/quote]Fyysisistä oireista mä valitankin. Eikö päänsärky ja silmien kipeys ole fyysinen oire, häh? Kylmässä ja liian viileässä mulle tulee FYYSISIÄ oireita, joita ei voi vaatetuksella auttaa vaikka kuinka yrittäisi. En mä voi ulkonakaan kulkea laput silmillä vaikka silmät alkaa särkeä kylmästä. Ja en ole palelluttanut silmiäni sen kummemmin kuin mitä nyt asunut Suomessa ihan liian monta vuotta.

Vierailija
20/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa ihmisen elimistö nukkuu sikeämmin viileässä, viileä on merkki sille että nyt nukutaan. Nukkuessa kehon lämpötila laskee. Tosin en huomaa kyllä käytännössä, lämpimässä itseäni alkaa väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi