Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMINAUHA maanantaihin**

24.07.2006 |

Nettipimennossa oon ollu nyt viikon verran. Kani söi meiltä kaikki tietokoneen piuhat, onneksi on vielä hengissä. No, nyt alko taas työt, joten pystyn kirjotella.

Viime keskiviikkona oli lääkärineuvola. Eipä sielä kummempia, ei vaan täti saanut multa otettua verta.. Joudun huomenna uudelleen käydä. Torstaina oli kauan odotettu NP-ultra. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Kaverilla oli pituutta huimat 9,1 cm. Kovin oli uninen, ultratädin piti oikeen masua heilutella, että heräisi. Sitten alkoikin sellainen nyrkkien heiluttelu, että. Tuleva isukkikin oli mukana ja pyyhki välillä silmiä.

Selailen päivän mittaan aikaisempien päivien pinot ja jutskaan sitten lisää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehny jo hakemuksen ja omasta mielestä päässy mukaan, mut miten/mistä sinne nyt kirjaudutaan?

Oon varmaan ihan " tauno" , mutta......

Vierailija
22/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lento meni hyvin, Ryanair oli taas jopa 20min. etuajassa, en voi muuta kuin suositella! Lapsiperheet pääsi koneeseen ihan ensimmäisenä ja paikan sai valita itse. Tosi hieno juttu!

En oo viime päivien pinoja vielä ehtinyt lukemaan, mutta pikaisesti näin, että monet on käyny np-ultrassa ja sieltä on tullut hyviä uutisia. Onneksi olkoon!

oma napa: Mulla on ainakin jo ihan selvä vauvamaha! Olen tavallisesti tosi hoikka ja nyt mulla on niin iso masu (ja kova sellainen, ei siis läskiä), että monet luulee mun olevan 5. kuulla. Ihan äitiysvaatteissa jo kuljen ja masuani näyttelen, eihän tuota enää piilottaakaan voi. Otettiin toissapäivinä kuvia ja vertailtiin niitä esikoisen odotusaikaan. Nyt mun raskausviikko 9 vastaa silloisia viikkoja 17 mahan perusteella. Aika hurjaa, vai mitä?

Pelot on nyt vähentyneet, koska masu kasvaa, niin luulis sen pienoisen voivan hyvin. Ensi viikolla on siis Iisalmessa ultra.

lomaterveisin,

karoli ja masuasukki 9+1 (menkkojen mukaan 9+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tutumpi tuon Yahoon kanssa, mutta jotain neuvoja yritän laittaa.

Mulla ainakin toimii niin, että kun yritän mennä sinne sivuille, antaa automaattisesti sivun, johon pitää syöttää se salasana (käyttäjätunnus on jo automaattisesti). Ja sitten klikkaa sitä kirjaudu nappia.

Tämän jälkeen aukeaa yhteisön pääsivu (Uutta). Viestejä tulee neljälle ilmoitustaululle (Yleistä, Gallupit, Päiväkirjat ja Esittelyt). Jos haluaa nähdä kaikki uudet viestit, kannattaa mennä ensin johonkin noista ja sitten klikata ylälaidassa olevaa " Valitse toinen ilmoitustaulu" linkkiä ja sieltä sitten " Tarkastele kaikkia ilmoitustauluja samalla kertaa" linkkiä. Silloin mille tahansa ilmoitustaululle kirjoitettu uusi viesti tai vastaus näkyy lihavoituna ja ylimmäisenä.

aama ja Kesä&Heinä rv9?

Vierailija
24/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup tänään oli siis eka neuvola ja tsuih tsuih tsuih, vaan kuulu dobblerista, melkein heti kun se vatsalle laitettiin. Ei siis ainakaan tuulimunaa. Torstaina on np-ultra ja sit nähään et onkos kaikki muuten kunnossa. Verenpaineet oli hyvät ja hb:n kuulen vast ens käynillä ku ne tulokset tulee ja hei painookin oli tullu vaan 1 kg (jippii). Sain lääkärineuvolan ajan 21.8 eli päivää ennen ku meen töihin, ku pyysin et sit tietäisin lähtötilanteen ennen töihin menoa. Siit sit varmaan kuukauden verran eli joskus syyskuun lopussa on varmaan sit rakenne-ultra ja sillai edetään.

Kiitokset jethuulle vastauksesta, mut ku mä oli 2005 melkein koko vuoden poissa ku jäin helmikuus sairaslomal ja maaliskuus alko äitiysloma eli en oo sillo tienannu juuri mitään. Mut eikös tullu joku sellanenkin muutos et jos esikoinen on alle 3 vanha voidaan maksaa sitä samaa äitiyspäivärahaa mitä oot saanu esikoisestakin, etkä putoo minimille. Vai oliko se vaan jos ei kerkee olleskaan välil töihin??? No mä kerkeen olee ihan max. sen 5 kk, miksi niitten pitää olla niin vaikeita?????????? AAAARRGGGH!!! Vai riittäskö se 5 kk ku tuun todellakin sillon tienaamaan reilusto yli 20% enemmän ku vuonna 2005. Miks niitten pitää mennä joidenkin p...leen vanhojen verotusten mukaan. No eipä teistä sille ketään mitään voi joten lopetan aiheesta.

Onnittelut muuten kaikille ultranneille, odotan torstaita kuin kuuta nousevaa. Nyt pakkaamaan!

Emylis ja salamatkustaja nro 11+1

Vierailija
25/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Sorry, tää teksti on suoraan copypaste-askarreltu tuolta MSN:stä. En millään jaksa kirjoittaa samaa sepustusta uudestaan. Toivottavasti suotte anteeksi.)

Heippa taas! Viikonlopusta ja ruhtinaallisesta viikon kesälomasta on selvitty kunnialla. Työmotivaatio oli tänään pikkasen kadoksissa... No, kaipa se tästä muutamassa päivässä helpottaa -kun pääsee taas normaalista päivärytmistä kii. Ja kun asennoituu taas työelämään.

Töissä meni yllättävän hyvin syömisten, väsymyksen ja etomisten kanssa. Nyt illalla ei olekaan ollut edes lähelle niin hyvä olo. Väsymys on ihan tautinen! Äsken pikatyhjensin n. varttia aikaisemmin syömäni papusopan. Ei varmaan hernettäkään jäänyt vatsaan! Ei minulla sentään noin pahoja oksennuskertoja ole aikaisemin ollut! Kyökkimiset ja vajaan ruokalusikallisen oksentaminen (vain kolme kertaa kuukauden aikana) on pikkujuttu tuon äskeisen rinnalla! Tosin täytyy kyllä sanoa, että olo on heti paljon parempi. Vai auttaisiko jaffa, tuo perinteinen mahatautilääke? Sinänsä jännä homma, että tavallinen ruoka yököttää. Ja voileipää en voi edes kuvitella syöväni. Silti toisaalta omenat (olen ihastunut Granny Smith:eihin), viinirypäleet, hapankorppu ja mikrossa lämmitetty HK:n hampurilainen ja hotdog (no kai muutkin merkit käyvät ) ei tee heikkoakaan. Voisiko tämä kuitenkin pikkuhiljaa jo helpottaa? Vai pitääkö vain asennoitua " positiivisesti" : Ylös ei pääse, ennen kuin on käynyt ihan pohjalla.

Kyselee

Katri + masuasukki 11+4

Ps. Voiko tätä etomista ja kyökkimistä mitenkään delegoida miehelle? Hän kuitenkin on vähintään 50%:sti vastuussa tästä...

Vierailija
26/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vietä iltaa, onneksi pääsee kohta kotiin ja kolmen päivän vapaille! Täällä on välillä niin tylsää...

Joku kyseli vitamiineista.

Mulle sanottiin neuvolassa että lisävitamiineja ei tarvita jos syö ruokaympyrän mukaisesti suomalaista kotiruokaa ja siihen päälle vähän hedelmiä! Minulla on olo tuolla reseptillä pysynyt hyvänä ja nautin kun saan syödä hyvin ja terveellisesti. Neuvolatäti oli sitä mieltä että niissä pillereissä on liian pieniä määriä niitä vitamiineja. Mutta mikäs siinä jos niistä tuntee saavansa apua!

Vauvamahaa ei täällä päin ole näkyvissä! Tai noh, tuo vatsamakkara vähän pömpöttää, mutta vanhat housut menee mainiosti vielä jalkaan. Masua odotellessa!

Ihania ultrakuulumisiakin oli tälle päivälle, pienet ihmiset oli vanhemmilleen vilkutelleet! Minäkin odotan innolla sitä ultraa, se on kyllä vasta 4.8. mutta eipä meillä mikään kiire ole! Täällä oli jollain tullut sitä ruskeaa vuotoa... niin on minullakin. Lääkäri ei osannut sanoa syytä, mutta itse epäilin että se olisi jotain sellaista joka liittyy kuukautiskiertoon koska minulla on nyt tullut sitä kaksi kertaa ja aina silloin kun pitäisi olla kuukautiset! Mitään vaarallista se ei kuulumma ole!

Minä taidan tästä alkaa laittamaan putiikkia kiinni.. mukavaa illan jatkoa!

Vierailija
27/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että monella on ollut iloisia ultra ja neuvola kokemuksia! Minulla tuohon np-ultraan on aikaa vielä lähes kuukausi. Onneksi päästään 1,5 viikon päästä kurkkaamaan, mitä pienille kuuluu, kun mennään ultraan selvittämään sitä laskettua aikaa.

Kiitoksia siitä kaksosraskauden seuranta infosta. Ei siellä äitipolilla nyt sitten sentään onneksi joka viikko tarvitse hypätä. Saa myös nahdä vaikuttaako tuohon synnytystapaan se, että esikoinen syntyi perätilan takia sektiolla. Ainakin silloisessa lausunnossa luki, että mahdollisessa uudessa perätila synnytyksessä suositellaan sektiota. Sektiosta jäi ihan hyvät kokemukset, mutta silti vähän arveluttaa, miten sen haavan ja kolmen pienen kanssa pärjäisi. No, tuota on vielä turha murehtia tässä vaiheessa.

Pitäisi varata se aika np-ultraan, mutta kun tietäisi minne. Esikoinen syntyi Tammisaaressa ja sinne olisin ollut nytkin ensisijaisesti menossa, mutta kaksosuutiset pistivät miettimään.

Jorvin puolesta puhuisi lyhyt matka (jopa bussilla pääsee ovelta ovelle). Tämä olisi aika tärkeää miehen ja nimenomaan esikoisen kannalta, jos joudun loppuajasta sairaalaan lepäämään ja/tai jos vauvat joutuvat jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa.

Tammisaaren puolesta puhuisi taas erittäin hyvät kokemukset ja imetysmyönteisyys. Minä kun pelkään ihan hirveästi esikoisen allergioiden takia tuota lisämaidon (korvikkeen) antamista.

Onneksi mieltään voi vielä muuttaa vaikka ihan viime metreilläkin. Tuskin ne ketään käännyttävät ovelta takas ;)

aama ja Kesä&Heinä rv9?