Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMINAUHA maanantaihin**

24.07.2006 |

Nettipimennossa oon ollu nyt viikon verran. Kani söi meiltä kaikki tietokoneen piuhat, onneksi on vielä hengissä. No, nyt alko taas työt, joten pystyn kirjotella.

Viime keskiviikkona oli lääkärineuvola. Eipä sielä kummempia, ei vaan täti saanut multa otettua verta.. Joudun huomenna uudelleen käydä. Torstaina oli kauan odotettu NP-ultra. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Kaverilla oli pituutta huimat 9,1 cm. Kovin oli uninen, ultratädin piti oikeen masua heilutella, että heräisi. Sitten alkoikin sellainen nyrkkien heiluttelu, että. Tuleva isukkikin oli mukana ja pyyhki välillä silmiä.

Selailen päivän mittaan aikaisempien päivien pinot ja jutskaan sitten lisää.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RvaPomelolle piti tulla kuitenkin laittamaan lämmin virtuaalihalaus. Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta ja voit jatkaa palstailua Helminauhassa pienen Erittäin Salaisesi kanssa. bd bd bd!!!

Nana3 ja Vilkku Kiinalainen, samoilla viikoilla :)

Vierailija
2/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Icar[/b]: Ohohh.. ihan " mukavan kokoinen" olet ollut syntyessäsi.

Mä olin kans yli 4kg - ja tosi iso päinen :/ Auts!

Mun tiedot kaksosraskauksista loppuu siihen että vauvoja on kaksi :D

Perätilasynnytyksistä tulee kylläkin mieleen kaverin synnytys jossa tyttö tuli pylly edellä maailmaan, oli vielä aika iso likka ja hienosti tuli.

Joku puudutesuihke tms. oli vaan laitettu - ja sitäkään kaveri ei pyytänyt (muistutti oikein ettei pyytänyt ;)

Nana3:lle hyvvee remppaa!! :)

(.) Tutkin vitamiinipurkkejani ja tajusin että niistä saan koottua melkein vastaavan coctailin kuin tulisi esim. multitabs 2+, seitsemän ainetta puuttuu, mm. rauta ja sinkki.

Mut ois edes jotain. Ainoa vaan että suositukset ylittyy puolikkaallakin tabletilla esim. B-vitamiineissa yli kaksinkertaisesti.

Kysyn siis teiltä(kin) - tiedättekö onko näissä joku riskinsä..?

[b]RvaPomelo[/b] osaatko auttaa.. :) :)

Noi on sellasia supertabuja tän mun mahavaivani takia ja puolittamalla tabuja saisin mm. kaikki foolihapot tms.

Ja ois mahaystävällistä tavaraa :)

Esikoinen kiskoo [color=blue]jäisiä vattuja[/color] hyrrrr.. :)

Se on ihan marjahullu, hyvä niin :) Se on iiiiihan pienestä saakka syönyt paljon marjoja - ja nyt meillä on oma piha siinä kunnossa,

että joka päivä pitää käydä keräämässä pari kolme rasiallista vattuja pakkaseen.

Mustaviinimarjat alkanut pikkuhiljaa tulemaan, punaviinimarjoja tulee enemmän kuin tarvitaan (viimevuotisiakin vielä pakkasessa..)

Tulee myös paljon luumuja, omenoita ja kriikunoita + vähän karviaisia :)

Jahas. Mitäköhän tänään keksisi..?

Heti muuten kun eilen oli kuuma päivä alko ahdistaan ihan hulluna :/

Ihan uusinta uutta on se, että kun menen hetkeksi aurinkoon alkaa iho punottaa [b]heti[/b].. raskaus?

Mä palan suht helposti, mutten *noin* helposti normaalisti.. :(

Repo ja Wilson 9+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse kirjautumaan yhteisöön.. :(

Ehkä on vaan hetkellinen juttu :) Koko msn tökkii - tökkii usein tällä koneella..

Vierailija
4/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea äitiyspäivärahan tän vuoden puolella, mutta koska sun äitiysloma alkaa vasta tammikuussa, sun päivärahat lasketaan vuoden 2005 verotuksen mukaan. Ja ensi vuonnahan tulee uudet säädökset äippärahaan, esim. 2 ensimmäistä äippärahakuukautta saa 90% tuloista, sen jälkeen normi 70%. Mä oon ite pähkäillyt tota samaa.. mulla on nimittäin la 2.2. (lääkärineuvolassa 4.2.). Suunnittelin alunperin, että jos synnytän helmikuussa, voin jäädä äippälomalle tammikuussa, MUTTA tuli pikku moka siihen. Äitiysloman voi aloittaa 30-50 ARKIpäivää ennen la:a. Eli jos la olis 7.2, voisin jäädä äitiyslomalle 2.1. Eipä siinä muuten mitään väliä oo, mut jos saisin jäädä äitiyslomalle vasta tammikuussa, saisin reilun 100 ¿ isomman äitiyspäivärahan. Sillä kuitenkin ostais tuplille aika paljon vaippoja...

Tulot kun ei oo mulla, saati miehelläkään kummoiset..

Eli lyhyesti vielä: Jos äitiysloman aloittaa tammikuussa 2007, äitiyspäiväraha lasketaan vuoden 2005 verotuksen mukaan.

Vierailija
5/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun oon yksityisyrittäjä, mulla menee äippäraha puolen vuoden yel-tulojen mukaan..

Nostin yel:in ja toivin hartaasti että riittää ihan ok äippärahaan.

En itseasiassa edes tiedä saisinko vuoden 2005 mukaan, ainakin mun tulot on noussut verrattuna vuoteen -05.

Laskeskelin että maksan nostettua yel:iä 7kk, joten on pieni varaheittokin puoleen vuoteen.

Mua ärsyttää nää raha-asiat, oon niiiiin surkea näissää :/

(Hyvä piirre yrittäjällä.. not..)

Jää nähtäväksi miten vaikeeta on kun [b]haen[/b] rahaa..

Alkaa Kelan ikuinen " se ja se kuitti puuttuu" :/ Tää on eka kerta kun haen äp-rahaa yrittäjänä.

Vierailija
6/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs päässyt minäkään msn-sivuille..siellä joku tökkii taas! :(

Minähän olen lähinnä siellä vaan palstaillut, jäänyt tänne kirjoittelu tosi vähiin *nolona*

Tännekin sen verran infoa meidän tilanteesta, että np-ultra käytiin jo 10.7 ja kaikki oli ok! Vauva näkyi tosi hyvin ja mittaa oli 54,1mm silloin. Olinkin ultran mukaan jo viikon edellä eli mun laskettu aika siirtyi tammikuun 25. Mut helminauhoissa aion silti vielä pyöriä ;) Ja kun tuolla yhteisössä on alkanut tuntemaan jo porukkaa!

Mulla olis lääkärineuvola 2.8 ja sitä ennen tavallinen neuvola. Rakenneultra-ajan sain kans, syyskuun 20.

Pari pientä muljahdusta mahasta olen jo tuntenut ja innolla odotan joko liikkeet alkais tuntumaan parin viikon sisällä kun esikoisestakin aloin aika aikaisin liikkeet tuntemaan.

Nyt aamukahville ja sit henkkamaukalle mammahousuja katselemaan kun omat housut alkaa jo ahdistamaan :D

memmuli ja helmi rv 13+4

Vierailija
7/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin toivoisin että mulle katsottais raha vuoden 2005 verotuksen mukaan mut mun tuurilla se katsotaan 2004 vuoden mukaan joka oli paaaljon huonompi. Mäkin olen näissä raha-asioissa ja kelan jutuissa kyllä ihan pihalla välillä :( Nyt olen töissä mut syksyllä kai taas työt loppuu ja olen päätoiminen opiskelija eli kaippa se minimiäippäraha taas tulee :(

memmuli

Vierailija
8/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion hakea äippärahaa viimeisten kuuden kuukauden tulojen perusteella, sillä vuoden 2005 tuloilla saisin huomattavasti vähemmän. Haen siis ko. rahaa heti kun mulla on oikeus sitä hakea, eli lokakuussa. Haen sitä huhti-syyskuulta. Näin tein myös kun keskimmäistä odotin, muuten oisinki ollu minimiäippärahalla.

Vielä pitää katsoa että hakisinko sittenki touko-lokakuun tulojen perusteella, kun huhtikuussa tulot oli aika pienet, jos lokakuussa ois isommat. Pakko sumplia että saa kaiken mitä kuuluukin.

Lisäksi miehellä on T:mi, ja siinä minäkin olen osani tehnyt, joten voipi olla että puolet tuloista lasketaan mun hyväksi, kun yksityinen elinkeinonharjoittaja ei voi maksaa puolisolleen palkkaakaan... Saapi nähä miten käy. En ainakaan tahdo minimille jäädä, kaks äitiysrahakautta on menny minimillä. Kuopukselta oisin saanu saman rahan ko esikoiselta, jos oisin vaan tienny että semmonen mahis on, nimittäin äitiysloma loppui marraskuussa -01 ja uusi alkoi kesäkuussa -03, joten se kaks vuotta ei kerenny täyttyä...

Sekava sepostus, mutta toivottavasti ymmärsitte mitä yritin sanoa..

Mä oottelen innolla np-ultraa, siihen ois vielä 9 vrk. Samoin ku lääkärinneuvolaan.

NYt kaffelle!

Vierailija
9/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutuimaan suunnistin sairaalalle lääkäriin. Rusehtavaa vuotoa on edelleen tullut vähän. [b]Ultrassa [/b]onneksi kaikki hyvin! Erittäin Salainen vilkutteli, potkutteli ja kääntyili [color=red]♥ [/color]Sydän pompotti ja mahalaukunkin jo erotti. Np mitattiin samalla, oli ok. Pää-perä-mitta oli 6,5 cm ja vastasi viikkoja 12+6. Masumaailmassa kaikki hyvin :)

[b]Vuodolle [/b]ei löytynyt selitystä ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei mulla ole mitään syytä töistäkään lusmuilla, joten sorvin ääressä olen taas... Yllätys, että oli

mies

gyne. Joka Kodin Putkiaivomiehelle tai paistinpannulle olisi kyllä ollut käyttöä: mun

[u]kuuluisi [/u]

ilmiselvästi maata kotona sohvalla syömässä tuliassuklaita ;D

Niin ja taas vakuutuin niistä [b]liikkeistä[/b]: näyttivät ultran ruuduilla juuri siltä miltä tuntuvatkin. Tämä asukas tuntuu olevan paljon verkkaisempaa sorttia kuin mielipuolisesti riehunut esikoinen :D

[b]Nanalle [/b]tsempit remppaan! Vaikuttaa lupaavasti siltä, että saat kuin saatkin paistaa seuraavan joulukinkun upouudessa keittiössä :)

[b]Repohukalle [/b]en osaa antaa faktatietoa vitskuista. Itse noudatan vain übervarovaista linjaa... Mitäköhän ne neuvolassa sanoo? Tai pääsisitkö pähkäilemään asiaa ravitsemusterapeutin kanssa? Maalaisjärjellä ajateltuna joku lisä on varmasti perusteltua, kun ruokavalio on rajallinen.

Mukavaa päivää kaikille!

- Pomelo ja E. S., rv 12+2

PS. Huomenna on virallinen np-ultra. En peru sitä, vaikka sama tehtiin jo tänäänkin, kun huomenna mieskin pääsee mukaan. Sitä paitsi mielelläni kuulen vielä yhden lääkärin mielipiteen tästä vuodosta.

Vierailija
10/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]RvaPomelo[/b] Kiitos kovasti ohjeista. Peruskoodit toimii siis täälläkin =) Ja loistavaa että sait hyviä uutisia.

[b]Ispahan[/b] Mulla on sellainen käsitys ettei toi vanha puolen vuoden käytäntö ole enää käytössä vaan nyt se puoli vuotta lasketaan taaksepäin äitiysloman alkamisesta... en nyt ole ihan varma tästä.

<FONT SIZE=+5 COLOR=blue>kokeilen saanko tämän vielä toimimaan näin tai sitten</font> [FONT SIZE=+2 COLOR=blue]näin[/font]

Oli vähän ennakoitua olla lauantaina iloinen huonon olon katoamisesta. ei ole hävinnyt. Ehkä jopa pahentunut mutta kai se joskus helpottaa... synnytyksessä ainakin...

MyQ 11+5

Vierailija
11/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei toi koko juttu toimi täällä.....

Vierailija
12/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailija käy taas kurkkimassa tänne.. Yhteisöön en ole vielä ilmoittautunut, meinasin tehdä sen vasta np-ultran jälkeen.. ;)

Laitoin viimeksi tilitystä kamalasta neuvolantädistä ja olen miettinyt sitä käyntiä monta kertaa. Jäi niin hölmö olo. Siihen liittyen kysymys: millä viikolla teillä oli eka neuvola ja milloin saitte seuraavan ajan? Mulla oli eka nla rv 8+ ja lähtiessä täti sanoi että nyt sitten käyt täällä neljän viikon välein. Kuitenkin seuraava aika on vasta 6 viikon päästä! Meinas antaa vasta 7 vkon päähän, mutta sanoin että menee aika myöhäisille viikoille. Mites muilla?

(.)--> Olo alkaa kohentua. Enää ei ole niin usein nälkä eikä huono olo. Vatsa on turvonnut, varsinkin iltaisin. Onko muilla pulssi korkea? Mulla tuntuu välillä että lepopulssi on kauhean kova, eilenkin 75-90. Helpotti jonkin ajan päästä.

Liikkeistä on ollut puhetta, minä tunsin esikoisesta liikkeitä viikolla 14, pieniä pyrähdyksiä. Nyt on tuntunut muutama samanlainen, mutta en tiedä onko jo liikkeitä vai vaan ilmaa vatsassa. Odotellaan...

Kyselykausi meneillään näköjään.. ;)

rv 10

Vierailija
13/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut RvaPomelolle hyvistä uutisista!!

Onneksi vuoto ei aina ole merkki huonoista uutisista..

Pyörittelin raskauskiekkoa käsissäni ja ilmeisesti raskausdementia vaikuttaa niin paljon, etten enään osaa sitä käyttää..

En millään meinaa päästä jyvälle, että missä kohtaa nyt mennään, vaikka se on ennen ollut ihan selvä asia.

Olisin siitä laskenut, että montako viikkoa siihen ultraan onkaan aikaa, mutta siinä on nyt liian monta liikkuvaa osaa...

Tämä päivä menee muutenkin ihan harakoille, kun väsyttää niin ettei jaksa kunnolla edes ylös nousta.

Heräsin klo 11 ja nukuin heti perään pari tuntia.. ja taas väsyttää!

eli ei muuta kun nukkumaan

mammutti ja vili rv 10+3

Vierailija
14/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Mammutti [/b]ja kiekon liikkuvat osat :) Sitä se on, raskaudementiaa!

En voi vastustaa kiusausta testata vielä: [font=+5]toimiikohan[/font]?

Vierailija
15/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieläkään :( Muistakaa nyt joku tuo fontin koon muuttaminen, ettei mene yöunet!

Vielä: [fontsize=+5]entäpä nyt?

Vierailija
16/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla alan myös täällä roikkumaan useammin, tai siellä jossain mystisessä yhteisössä (vai mikä se nyt oli). Voisko joku kertoa tumpelolle vähän tarkemmin, että minne sitä niin kun pitää mennä?? Varmaan asiasta ollut jotain täällä, mutta kun ei ole taas yli viikkoon tullut täällä käytyä....

Miun nappaan kuuluu hyvää. Kuvotus alkaa vähän helpottaa, kun muista SYÖDÄ. Esikoinen arvasi tulevat vauva uutiset, kun mun maha on niin kasvanut (läskiä ja turvotusta se suurimmaksi osaksi on, kun on pakko vähän välii syödä).

Närästys vaivaa jo NYT!!!

Ja iskias myös oireilee.

Väsyttää ja hengästyn helposti, tosi helposti alkaa puuskututtamaan.

Huomenna on vihdoinkin eka neuvolakäynti. Toivottavasti pääsen heti huomenna varailemaan ultra-aikaa.

kedelig huomenna rv 10

Vierailija
17/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko ei ainakaan vielä ole puhjennut ja toivottavasti ei puhkeakkaan. Lääkekuuri on nyt menossa.

Viikonloppuna sain vähän esimakua tulevasta... Kummityttö (10 kk) oli hoidossa. Koira hittolainen repi jalkansa hiirimetsällä. Siinä oli sitten vilskettä, kun pidin tyttöä tyytyväisenä ja samalla sidoin koiran jalkaa ja soitin päivystäjälle. Tikithän siihen laitettiin ja kaikki meni hyvin.

Keskiviikkona olisi työhaastattelu. Jännittää...

Vierailija
18/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt ole edes mitään raskaus kiekkoa, tai hetkinen, taitaa se olla jossain vauvapapereiden joukossa edelliseltä kerralta.... täytyykin etsiä illalla, kun otan neuvolaan mukaan edellisen synnytyksen kaikki paperit...

kedelig jota väsyttää ihan hirveesti.... kohta pääsee töistä kotiin, jee!!!!

Vierailija
19/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKOMANTONTA!!!

( . ) Nyt on meillä np-ultra takana ja se oli ihan USKOMATONTA! Siis ei ikinä ois osattu kuvitella, että siinä näkee kaiken niin hyvin. Ja että siellä OLI OIKEESTI jotain.... USKOMATON juttu! No se nyt oli vaan hieno kokemus ja sain ottaa ekan kuvan vauvasta (minä painoin nappia) :) ja kaikki oli hyvin! Tänään oltiin vielä aamulla 12+3 ja ultrassa viikot vaihtui 13+1 eli nyt todellakin ollaan suht paremman puolella. Myös LA vaihtui 28.1.2007 mutta eihän sitä koskaan tiedä niinpä pysyn täällä, jos sallitte...?! ;) Eli hyvää kuuluu tänne!!

Tuossa aikasemmin joku kyseli, että miten päästään sinne helminauhan MSN-sivuille ja sitähän minäkin olen vähän miettinyt (en oo vaan aikasemmin kehannu kysyy :) Oon kirjautunu, mut miten pääsen nyt lukemaan juttuja ja jutteleen. Ja jos joku vois ihan vähän valaista miten semmonen homma muutekin toimii, kun oo koskaan aikasemmin ollu mukana sellasessa MSN-yhteisössä? Kuulostaa varmaan tyhmältä, mut eihän sitä kaikkea oo voinu vielä keritä kokeilemaan ja ainahan pitää olla jotain uutta oppimista!

Hyvää maanantaipäivän jatkoo kaikille! :)

ha-lm 13+1

Vierailija
20/27 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään vielä tiedä kuinka siellä " ollaan ja käyttäydytään" , mutta linkin sinne löydät siitä viestistä jossa on kaikkien lasketut ajat jne. aakkosjärjestyksessä.

Toimit ohjeen mukaan ja jätät sitten valvojille hakemuksen. Kun valvoja on hyväksynyt hakemuksesi, saat siitä sähköpostiisi ilmoituksen!

Muuta mä en tiedä..... ehkä joku viisaampi osaa auttaa enemmän =D

kedelig