Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraavan auton ostan sen mukaan miten helposti siihen voi vaihtaa polttimot yms. osat

Vierailija
20.10.2020 |

Ei ole kiva olla pimeässä lapin teillä ilman valoja, kuten viime vuonna kävi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Moneen autoon pitää purkaa koko helvatan etulyhty saadakseen polttimon vaihdettua.

Vierailija
2/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Moneen autoon pitää purkaa koko helvatan etulyhty saadakseen polttimon vaihdettua.

Nehän on kuin poliitikot. Ei niitä kiinnosta ihmisten mielipiteet ollenkaan. Sellainen on matrix.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kuullut, että moni jättää ne osat sitten kiinnittämättä takaisin, ehkä yhdellä ruuvilla kiinni ;)

Sinkkiş

Vierailija
4/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin siipimutteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kuullut, että moni jättää ne osat sitten kiinnittämättä takaisin, ehkä yhdellä ruuvilla kiinni ;)

Sinkkiş

Jos sitäkään.

Itse ottaisin kaikki osat irti, jos autoa pitäisi purkaa. Näin olen tehnyt kaikkien autojen kanssa. Seuraavan kerran purkaminen on huomattavasti nopeampaa ;)

Sinkkiş

Vierailija
5/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä löydät vielä autoja joihin pystyy polttimon vaihtaan mutta uusissa on lähes järjestään lediajovalot ja niissä vaihtuu sitten koko valoumpion.

Vierailija
6/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen auto ap:lla on? Meillä on vuosimallin 2008 auto ja siihen onnistuu polttimoiden vaihto itse. Umpion takana on melkeinpä runsaasti tilaa käsille.

Vierailija
7/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten 60-90 lukujen Mersu. E-sarjaa. 

Ja kestää ja kestää. Pirullinen auto kun siitä ei pääse ikinä eroon koska se ei hajoa ikinä ja vaihtoa on muutoin mahdotonta perustella :D

Vierailija
8/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten Lada jos jostain vielä löytyy. Joo, todellakin olisi kysyntää karvalakkimallille tee-se-itse-miesten keskuudessa.

Vierailija
9/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ledeihinhän pitää vaihtaa koko lamppuosa. Ihanan kallista.

Vierailija
10/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten Lada jos jostain vielä löytyy. Joo, todellakin olisi kysyntää karvalakkimallille tee-se-itse-miesten keskuudessa.

Venäjä on aika lähellä tuossa noin. Sieltä löytyy varmasti vielä massiivinen määrä klassikko-Ladoja.

Menee bussilla sinne ja Ladalla takaisin. 

Vierailija
11/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kunnon autoissa ole enää mitään polttimoita.

Vierailija
12/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai pahimmillaan Rellu Meganen etupyörä irroitettava jotta ajovalon lampun saa vaihdettua - kiva tehdä talvella maantien varrella

Vierailija
13/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V70 Volvossa ainakin polttimon vaihto on helppoa. Umpion saa helposti kokonaan irti, niin ei tarvitse tuiskussa säätää polttimon kanssa.

Vierailija
14/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kunnon autoissa ole enää mitään polttimoita.

Infrapunatutkat skannaa tietä

Sinkkiş

Vai oliko se tulewaisuudessa .. ;D

Vierailija
15/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ledeihinhän pitää vaihtaa koko lamppuosa. Ihanan kallista.

Saahan siinä lampun kaupan päälle.

Siitä voi tehdä vaikka pihavalon. Seuraavan veneeseen jne ..

Sinkkiş

Vierailija
16/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma täyttyy lampuista ja sähkön kulutus vähenee ..

Sinkkiş

Eicu ..

Vierailija
17/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai pahimmillaan Rellu Meganen etupyörä irroitettava jotta ajovalon lampun saa vaihdettua - kiva tehdä talvella maantien varrella

Niin se on Megane kakkonen toi. Pyörä irti mutta siltikin hankalaa. Pahimmillaan pitää poistaa etupuskuri ja sitten umpiot että saa polttimot kohdilleen.

Vierailija
18/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyistä löydät vielä autoja joihin pystyy polttimon vaihtaan mutta uusissa on lähes järjestään lediajovalot ja niissä vaihtuu sitten koko valoumpion.

..mutta ledejä ei puolestaan sitten juuri tarvitsekaan vaihtaa, auton eliniän aikana pari kertaa riittää.

Vierailija
19/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet seuraavan kerran autokauppaan ja alat tehdä kauppaa jostain autosta, pyydäpä sitä myyjää näyttämään, miten siihen autoon vaihdetaan valot ja minne kaadetaan pissapojan nestettä ja miten vaihdetaan lasinpyyhkijät.

Minä tein noin. Arvaapa, osasiko myyjä näyttää.

Vierailija
20/22 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, samaa mietin minäkin. Osaan kyllä nykyään jo ongelmitta vaihtaa autoni polttimot. Helpottui huomattavasti, kun älysin ruuvata etupuskurin tm. lähes kokonaan irti. Sitä ennen lähes itkin, polttimoa vaihtaessani ja jouduin soittamaan vanhan isänikin joskus apuun. Noloa.

Mites nuo sähköautot ja hybridit? Onko suositella automallia, jonka kuluvien osien vaihtoon ei tarvitse ruuvata irti puolta autoa ja käyttää tuntia kallista aikaansa?

Minulla on siis Huyndai i30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi