Puutarhalehti
Mikä on hyvä suomalainen puutarha lehti? Kevät lähestyy.. :)
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla vielä lehtikaalia.
Kävin hakemassa lumen alta. Onkohan vielä syöntikelpoista?
On se yleensä, makukin paranee kun vähän pakkanen puraisee.
Totta, tulee jotenkin pehmeämpi maku. Myös suutuntuma on mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tilata ensi kesää ajatellen puutarhalehden minäkin. Taitaa valinta osua tuohon kotipuutarha lehteen.
Ajattelin tilata anopille lehden joululahjaksi. Tykkää tehdä puutarhajuttuja, joten Kotipuutarha on varmasti mieluinen lahja.
Tää on ollut omalle anopille toimiva lahja jo monet vuodet. Aina ilahtuu lehdestä.
Mulle tuli vuosia kaikki kolme lehteä, ja minä en tykkää että puutarhalehdessä on ruokaohjeita tai askarteluohjeita, enkä kyllä siitäkään että esitellään sivutolkulla kivetyksiä ja jotain havuja, minä kun tykkään nimenomaan kukkivista kukista puutarhassa. Välillä tykkäsin eniten kotipuutarha-lehdestä ja välillä oma piha-lehdestä, Viherpiha oli välillä jo tylsä mutta ehkä taas vähän paransi viime aikoina.
Kannattaa kaupassa katsoa mikä itseä miellyttää ja kokeilla ostaa muutama irtonumero, sillä se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vuosia kaikki kolme lehteä, ja minä en tykkää että puutarhalehdessä on ruokaohjeita tai askarteluohjeita, enkä kyllä siitäkään että esitellään sivutolkulla kivetyksiä ja jotain havuja, minä kun tykkään nimenomaan kukkivista kukista puutarhassa. Välillä tykkäsin eniten kotipuutarha-lehdestä ja välillä oma piha-lehdestä, Viherpiha oli välillä jo tylsä mutta ehkä taas vähän paransi viime aikoina.
Kannattaa kaupassa katsoa mikä itseä miellyttää ja kokeilla ostaa muutama irtonumero, sillä se selviää.
Saanko kysyä, mitä lehteä tilaat nyt? Hyvä suositus?
Taimet kannattaa muuten tilata talvella suoraan taimitarhalta. Itse selailen juuri joulukuussa kataloogeja ja laitan sitten tilaukset. Valinnanvaraa on noin ehkä 10 kertaa enemmän kuin kivijalkakaupassa ja löytyy hyvinkin eksoottisia lajikkeita ja uusia jalostettuja lajikkeita. Hinta puolet tai 1/3 verrattuna kauppaan. Tulevat toukokuussa matkahuoltoon pakettina.
Vierailija kirjoitti:
Taimet kannattaa muuten tilata talvella suoraan taimitarhalta. Itse selailen juuri joulukuussa kataloogeja ja laitan sitten tilaukset. Valinnanvaraa on noin ehkä 10 kertaa enemmän kuin kivijalkakaupassa ja löytyy hyvinkin eksoottisia lajikkeita ja uusia jalostettuja lajikkeita. Hinta puolet tai 1/3 verrattuna kauppaan. Tulevat toukokuussa matkahuoltoon pakettina.
Tämä on hyvä vinkki, itse teen samaa. Mukavaa näin pimeimpään aikaan vuodesta suunnitella ensi kevättä. Sormet jo syhyy, mutta odotetaan nyt kunnon routaa, jotta maa lepää. Fiilistellään blogeja ja lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö joulutähtiä kastella?
Pitää kastella, mutta pieni vesimäärä muutaman kerran viikossa riittää :)
sain uuden puutarhalehden kätösiini ja nyt ei jaksaisi millään odottaa kevättä! :D
Vierailija kirjoitti:
sain uuden puutarhalehden kätösiini ja nyt ei jaksaisi millään odottaa kevättä! :D
Sama täällä. Kotipuutarha-lehteä selailen ja odotan, että lumi sulaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kotipuutarha-lehteä selailen ja odotan, että lumi sulaisi.
Nopeasti se kevät kuitenkin tulee. Nyt jo kylvin siemeniä ikkunalaudalle.
Hei,
Osaatteko neuvoa, mikä aitapuska olisi paras. Asumme okt-alueella ja nyt ovat 15-vuotta vanhat tuijat tiensä päässä. Nyt kaivataan uusia pensaita.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Osaatteko neuvoa, mikä aitapuska olisi paras. Asumme okt-alueella ja nyt ovat 15-vuotta vanhat tuijat tiensä päässä. Nyt kaivataan uusia pensaita.
Seuraan, onko tietoja? :)
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä muut viherpeukalot suojaavat ruusut? Kuusen havuilla vai nostaako joku ne kellariin suojaan?
Havuilla ja on nyt lumipeitteen alla.
Ajattelin tilata anopille lehden joululahjaksi. Tykkää tehdä puutarhajuttuja, joten Kotipuutarha on varmasti mieluinen lahja.