Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei oo yhtäkään mammakaveria. :(

Vierailija
23.01.2014 |

Olen nuori äiti 20-v eikä yhdelläkään ystävälläni ole lapsia, minihkään pustoihin tai kerhoon en uskalla mennä kun olen niin ujo. Tuntuu että kaikki ovat niin paljon vanhempia kuin minä. Aika käy niiin pitkäksi kun on tytön kanssa päivät pitkät kahdestaan. Mistä olette löytäneet mammakaverinne, tai mitä ylipäätänsä teette äippälomalla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerho, seurakunnan kerhot, muskarit... Muskarista lähdettiin kahville yhdessä ja myöhemmin sovittiin leikkitreffejä. 

Vierailija
2/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Missä päin Suomee asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla "mamma"kaveri, mikä vika niissä entisissä on?

Vierailija
4/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:22"]

Miksi pitää olla "mamma"kaveri, mikä vika niissä entisissä on?

[/quote]

Niin erillaiset elämäntilanteet ja jutut?

Vierailija
5/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:22"]Miksi pitää olla "mamma"kaveri, mikä vika niissä entisissä on?

[/quote]

Entiset kaverit on töissä päivisin, lisäksi niitä ei välttämättä kiinnosta vauvajutut.

Itse olen myös srk kerhoista saanut mammakavereita.

Vierailija
6/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla vauvan kanssa eri paikoissa. Sitten kun näkee vanhempia lapsineen voi mennä jutulle. Yhdeksän kanssa vaihdetaan muutama sana ja n. Kymmenennestä tulee kaveri.

Minä en kaipaakaan mammakavereita vaan enempi omia vanhoja kavereitani. Siksi en käy tapahtumissa joissa jutellaan enempi.

Vierailija
7/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa. Ja mulle olis sun ikäinen kaveri ihan yhtä hyvä kuin nelikymppinenkin. Ei sillä ole väliä. Tärkeämpä on että ajatukset kohtaa muuten. En jaksais jotain hysteerikkoa mammaa kun ite oon viilipytty ja sottapytty.

Vierailija
8/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoista löytyy kavereita. Ja ei ujonkaan tarvitse puistoa pelätä. Olet alkuun lapsesi kanssa. Kun näät saman mamman kolmatta kertaa, sano moi. Viidennellä kerralla kysy hänen lapsen ikää. Seittämännellä puhu säästä ja sit voikin kysyä mielipiteitä päivän ongelmaan (nukuttaminen/ ruoka/ yms)

Ei kukaan vaadit et ensi kättelys olisit supliikki ja seurallinen. Etene omaa tahtia

Vierailija
9/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä välttämättä tarvi. Älä ota stressii.

Vierailija
10/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma.  Lapsi jo 2v. Seurakunnan kerhossa en viihtynyt kun en ole uskovainen lainkaan.  Puistosta ei löytynyt sellaista jonka kanssa voisi sopia tapaamisia kaikki jöi siihen "saatetaan törmätä täällä". 

Naapurissa asuu mamma jolla samanikäinen lapsi mutta sillä taas on kavereita ja sukulaisia. Tulee puistoon kun ei ole mitään muuta tekemistä. ..

Ikää itsellä jo 25v...

Vierailija
11/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveästi yrittänyt kenenkään kanssa ystävystyä vaikka suht seurallinen ja puhelias olenkin. Parin naapurin kanssa välillä kyläillään kun on pieniä lapsia ja käyn lasten kanssa seurakunnan perhekerhoissa ja puistossa.

Suosittelen perhekerhoja. Ei siellä ole kyllä montaa 20-v äitiä näkynyt, mutta tietysti ovat tervetulleita joukkoon! On siellä pari mummoakin lastenlapsensa kanssa ja hyvin tulemme juttuun.

Mä tulisin hulluksi jos olisin vain yksin lasten kanssa kaikki päivät, ja on se lapsillekin hyvä saada leikkiseuraa ja erilaisia virikkeitä, laulamista, ryhmätoimintaa jne. Ennen lapsia en juurikaan tuntenut asuinpaikkaani mutta kun aloimme kuopuksen synnyttyä käymään kerhoissa ja asukaispuistoissa usein, tuli koko seutu tutuksi! Jotenkin koko kaupunki tuntuu nyt kotoisammalta kuin ennen.

Vierailija
12/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta kukaan vailla mammakaveria?

Vierailija
13/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Miltä suunnalta? Olisin vailla, mutta suurimmaksi osaksi ilman autoa.

Vierailija
14/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 9 kirjoitti tosi kivasti :). Mun tuli vähän surku ap:ta, jos hän ei uskalla mihinkään mennä.

Vierailija
15/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:02"]

Mulla sama homma.  Lapsi jo 2v. Seurakunnan kerhossa en viihtynyt kun en ole uskovainen lainkaan.  Puistosta ei löytynyt sellaista jonka kanssa voisi sopia tapaamisia kaikki jöi siihen "saatetaan törmätä täällä". 

Naapurissa asuu mamma jolla samanikäinen lapsi mutta sillä taas on kavereita ja sukulaisia. Tulee puistoon kun ei ole mitään muuta tekemistä. ..

Ikää itsellä jo 25v...

[/quote]

no just, tuskin siellä kävijöistä uskovaisia puoletkaan on!  Mutta tietenkin jos se "Jumalan kämmenellä" -laulu on liian paha paikka, niin ei kai siellä sitten voi käydä... Ihan oikeesti, sinne avoimeen perhekerhoon voi mennä vaikka alkuhartauden jälkeen, niin säästyy niiltä lurituksilta! Seurakunnan kerhoilla on myös kivoja kevätretkipäiviä ja valokukuvaus. kokeile nyt vielä.

Vierailija
16/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lapsellekaveri.fi/fi/

Tuolta voi hakea, mutta lähde ihmeessä rohkeasti vaikkapa seurakunnan perhekerhoon. Kyllä niissä on ihan kaikenikäisiä äitejä. Ja usko tai älä, niin aika eri-ikäisenkin kanssa voi ystävystyä.

Rohkeasti vaan tutustumaan!

Vierailija
17/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos päättää hankkia lapsen tuossa iässä niin ei kai se nyt aivan yllätyksenä voi tulla...?

Rohkeasti kerhoihin, puistoon, fb-ryhmiäkin voi olla (?), avoimeen päiväkotiin, kirjastoon jos on satutunteja, vauvajumppaan , vauvauintiin, lasten tapahtumiin jne. Ja pakkohan sun sinne puistoonkin on uskaltautua, ellei teillä istten ole valtavaa pihaa itsellä. Et voi lapsen kanssa olla aina sisälläkään. Joten mikset kokeilisi ylittää rajojasi jo vaikka heti huomenna :)? Voithan ensin mennä totuttelemaan ja puhelet vain lapsesi kanssa. Ei siellä ole pakko sosialisoida, en mäkään yleensä jaksa. Sitten kun lapsi alkaa ottaa kontaktia muihin lapsiin, tulee siinä väkisinkin jokunen sana vaihdettua vanhemman kanssa. Ja ihan pienenkin kanssa voi puistoon mennä keinumaan.

Vierailija
18/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet? Täällä myös tuore äiti 18.v vailla mammaseuraa! :)

Vierailija
19/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Miltä suunnalta? Olisin vailla, mutta suurimmaksi osaksi ilman autoa.

[/quote] matinkylä ja ite en omista ajokorttiakaan :D

Vierailija
20/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen liki nelikymppinen, vasta äidiksi tullut. Tärppäsi vasta näin vanhemmalla iällä vuosien yrityksen jälkeen. Olen minäkin käynyt tuossa srk:n perhekerhossa ihan vain sen takia, että pääsisin välillä ihmisten ilmoille. Siellä kaikki ovat 10-15 vuotta minua nuorempia, vaikka olisi jo useampi lapsikin. En oikein ole päässyt sisään niiden juttuihin, kun ei minua mitkään vauvojen merkkivaatteet kiinnosta sillä lailla. Bussi menee lähikaupunkiin tuolta kolmen kilsan päästä, joten eipä näillä pakkasilla viitsi lähteä edes sinne vauvan kanssa kiertelemään. Auto on miehen käytössä työmatkoilla. Yksinäistä on, mutta onneksi on AV. Olen muuttanut tänne työn perässä ja kaikki kaverini asuvat vähintään 300 kilsan päässä, joten ei tule nähtyä ketään koskaan missään paitsi kerran viikossa siellä perhekerhossa. Luojalle kiitos, että seurakunta pitää tuollaista kerhoa. Muuten minusta tulisi varmaan lähi-Siwan kassalle oikea kiviriippa, en pääsisi siitä kassalta mihinkään, kun hän olisi ainoa elävä olento lähimain.