Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei oo yhtäkään mammakaveria. :(

Vierailija
23.01.2014 |

Olen nuori äiti 20-v eikä yhdelläkään ystävälläni ole lapsia, minihkään pustoihin tai kerhoon en uskalla mennä kun olen niin ujo. Tuntuu että kaikki ovat niin paljon vanhempia kuin minä. Aika käy niiin pitkäksi kun on tytön kanssa päivät pitkät kahdestaan. Mistä olette löytäneet mammakaverinne, tai mitä ylipäätänsä teette äippälomalla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo perhekerhot ym ois varmaan tosi kivoja jos vaan löytäis rohkeutta mennä sinne, pelkään että jäis jotenkin ulkopuoliseks oman iän takia. Odotan että tulis vähän lämpimämmät ilmat nii voisin uskaltaa mennä puistoon tytön kanssa. :)

ap

Vierailija
22/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 21:28"]

Mistäpäin olet? Täällä myös tuore äiti 18.v vailla mammaseuraa! :)

[/quote]

Helsingistä päin olen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Olen niin yksinäinen ja ujo etten ole saanut mamma kavereita ollenkaan.. Minkä ikäinen tyttö sulla on?

Vierailija
24/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesta kiinni. Sain esikoisen 40 v. enkä ole tuntenut itseäni lainkaan yksinäiseksi, vaikka miehen perässä muutin 300 km uppo-oudolle pikkupaikkakunnalle. Menin perhekahvilaan, ja suurin osa on 10-15 v. nuorempia, mutta tosiaan huomasin että ihan nuoret äidit loistavat poissaolollaan myös. Tapasin muussa yhteydessä vahingossa muutaman ikäiseni äidin, ja säikähdin! Olivat aivan ihme muumioita. Nekin piti mua varmaan ihan erilaisena. Eli persoona merkkaa, vaikka olis kuinka äiti. Homma ratkesi niin, että tein keikkatyötä ja sitä kautta tutustuin muutamaan saman vuonna esikoisen saaneeseen. Ikä ei ole este. On 25 ja 30 ja 32v. äidit ja minä, ollaan samanhenkisiä. Älä tuijota numeroa. Mutta ymmärrän, ettet minkään kalkkiksen kanssakaan halua hengata!

Vierailija
25/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:22"]

Miksi pitää olla "mamma"kaveri, mikä vika niissä entisissä on?

[/quote]

Niin erillaiset elämäntilanteet ja jutut?

[/quote]

Ja ennekö elämänne ja juttunne olivat identtisiä? Mitä ystävyyttä se sellainen on, että voi puhua vain molempia yhtä paljon kiinnostavista asioista. En minäkään ole itse kovin urheilullinen, mutta yksi parhaimmista ystävistäni on liikunta-alan ammattilainen. Ei tulisi mieleenikään kieltää häntä puhumasta työstään.

Oikeastiko haluat puhua vain lapsista?

Vierailija
26/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 23v äiti helsingistä pian 4v tytön kanssa :)

Vierailija
27/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi mutta sama tilanne päällä, haluisin niin tutustua johonkin jolla on kanssa lapsi/a ja jakaa asioita ja yhdessä olisi hauskempi käydä kaikissa uusissa paikoissa lasten kanssa jne.. tässä on S.postini jos kiinnostaa lelura88@gmail.com

Vierailija
28/34 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:02"]

Tuttu tunne. Olen niin yksinäinen ja ujo etten ole saanut mamma kavereita ollenkaan.. Minkä ikäinen tyttö sulla on?

[/quote]

Niimpä, mäkin olen linnottaunut tänne neljän seinän sisälle, kun ei vaan löydy rohkeutta mennä juttelemaan ihmisille. Mun tyttö on nyt 9kk. :)

Ap

Vierailija
29/34 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:22"]

Miksi pitää olla "mamma"kaveri, mikä vika niissä entisissä on?

[/quote]

Niin erillaiset elämäntilanteet ja jutut?

[/quote]

Ja ennekö elämänne ja juttunne olivat identtisiä? Mitä ystävyyttä se sellainen on, että voi puhua vain molempia yhtä paljon kiinnostavista asioista. En minäkään ole itse kovin urheilullinen, mutta yksi parhaimmista ystävistäni on liikunta-alan ammattilainen. Ei tulisi mieleenikään kieltää häntä puhumasta työstään.

Oikeastiko haluat puhua vain lapsista?

[/quote]

Tottakai puhutaan omien ystävien kanssa lapsista ja paljon muustakin. Meidän elämäntilanteet on tällä hetkellä vaan niin erilaiset, parhaat ystävät viettää villiä sinkkuelämää, niin tuntuu ettei minun vauvahöpinät jaksa paljoa kiinnostaa. Vaikka eihän minunkaan elämä pelkästään vauvan ympärillä pyöri. Kuitenkin sitä haluaisi tutustua myös sellaisiin ihmisiin jotka on samassa elämäntilanteessa. Omat ystävät ovat muutenkin töissä päivisin niin ei ehditä kovin usein näkemään.

ap

Vierailija
30/34 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä puistossa kaikki tunne toisiaan, vaan sinne mennään lähinnä leikittämään lasta. Mä en tunne ainakaan yleensä ketään, joskus sattuu joku naapuri tms. samaan puistoon. Muutaman sanan voin vaihtaa jos on joku ihminen siinä, mutta ei ole ystävyyksiä syntynyt. Eli ihan vaan sen ulkoilun ja tekemisen takia kannattaa mennä puistoon totuttamaan lasta ulkoiluun ja leikkimiseen, ja lapsi tykkää ottaa kontaktia toisiin lapsiin, vaikka äidit lähinnä jurottaisivat paikoillaan. Ja jos aina samat tyypit pyörii niin voihan siinä joku sosiaalinen saada juttuakin aikaiseksi.

Käyn lisäksi lasten kanssa muskariss ja srk-kerhossa. Juttelen näissäkin satunnaisesti ihmisten kanssa, mutta lähinnä keskityn puuhaamaan lasten kanssa ja heidän kanssaan on kiva käydä näissä.

En oikein tajua, miksi et voi mennä lapsille suunnattuihin harrastuksiin lapsesi kanssa? Mielestäni on harhaluulo että kaikki tuntisivat toisensa ja uutta tulijaa ihmeteltäisiin. Kyllä se totuus on enemmän että kaikki tulee ja menee lapsineen ja jotkut rupattelevat mutta enimmäkseen vaan harrastellaan sen lapsen kanssa.

T. äiti 37 v.

Vierailija
31/34 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan sattuu tätä enää lukemaan, niin Espoon Olarista löytyisi yksi 21v mamma jolla 2,5kk poika. Jos lähistöltä löytyisi joku jolla myös suht pieni lapsi ja joka kaipaisi juttuseuraa kahville/lenkille/puistoon niin olisi aika kiva! :)

Vierailija
32/34 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa joku tätä ketjua lueskelee.. Niin täällä ois Espoosta 21v äiti jolla on 4kk ikäinen poika. Meilläkin päivät tuppaa olemaan hieman tylsiä, eli kahvittelu/ulkoilu/kyläily seura kelpaisi. :)

Vierailija
33/34 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen huomenna ekaa kertaa tyttöni kanssa jonnekin; Nuorten äitien kerhoon :) olen 22v. ja vauva 6kk.

Sieltä sit joku mammakaveri! :D

Vierailija
34/34 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aika sama ongelma, ystäviä on mutta heillä ei vielä lapsia ja ajoittain on yksinäinen olo. Sitä vaan kaipaisi samassa elämäntilanteessa olevaa seuraa. Olen itse harkinnut perhekerhoja sun muita, mutten saa aikaiseksi. Lisäksi tyttäreni nukkuu aamuisin pitkää enkä yksinkertaisesti voi lähteä unisen vauvan kanssa perhekahvilaan, sillä ne sulkeutuvat ennen kun olen saanut tehtyä neidille aamutoimia sun muita.. Lisäksi olen pian 24v ja jo vanhempainvalmennuksessa koin itseni ulkopuoliseksi kun olin ainakin 7-10vuotta nuorempi kuin muut odottajat joten ei sieltä seuraa löytynyt.. Mikäli joku samassa tilanteessa oleva Helsingistä kaipaa seuraa vaikka kahville tai vaunulenkille niin lähtisin mielelläni :) itselläni on 3,5kk tyttö

T. Hansu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä