Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!
Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.
Kommentit (1895)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi, ihan liikaa työpaikkoihin nähden
Totta, koulutetaan liikaa. Mutta paljon on itsestä kiinni, on mahdollisuus päästä mielenkiintoisiin ja hyvinpalkattuihin töihin sekä mahdollista edetä hyvin uralla.
Niihin pääsee kauniit ja komeat nuoret ihmiset. Ja pitää olla energinen ja ulospäinsuuntautunut.
Vierailija kirjoitti:
Metalliala ja rakennusala koska palkka on surkea.
Kannattaa opiskella koodariksi,asiantuntijaksi tai joku tietokoneella tehtävä työ koska palkka on hyvä ja työ helppoa.
Millä perusteella sanot että nuo työt olisivat helppoja? Et ole tainnut itse tehdä päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opiskella koodariksi,asiantuntijaksi tai joku tietokoneella tehtävä työ koska palkka on hyvä ja työ helppoa.
Millä perusteella sanot että nuo työt olisivat helppoja? Et ole tainnut itse tehdä päivääkään.
Eikö tuo ole ihan tyypillinen "ruumiillinen työ vs päätetyö" mentaliteetti? Toimistossa "istutaan vaan koneella, painetaan enteriä ja juodaan kahvia" ja ruumiillisesta työstä selviää yhdellä aivosolulla.
Luovat ja taidealat (graafinen suunnittelu, valokuvaus yms.) käyvät myös pidemmän päälle henkisesti raskaiksi, koska joudut jatkuvasti ammentamaan itsestäsi. Ellet toki omaa rautaista rutiinia. Vaikka koet tehneesi hyvää työtä, asiakas on silti "aina oikeassa". Hänhän palkkasi maksaa. Toimivat paremmin harrastuksena tai sivutoimena.
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä maassa muitakin on hoidettavina julkisella kuin juoppoja vanhoja ukkoja? Saikkulappujen ja antibioottien kirjoittelu kuulostaa mukavan helpolta hommalta. Kelpaisi.
Kaikki eivät aina halua sitä helpointa hommaa. Jos työ on päivästä toiseen "Juu, on vähän kurkku karhea ja dedä dukossa", ja sitten kirjoitat parin päivän saikkulapun liukuhihnalta, niin varmaan käy aika puuduttavaksi, ellei tuo sitten ole juuri sitä, mitä työltään halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestyisin ehkä eri näkökulmasta. Itse opiskelin kirjallisuustiedettä, teoreettista filosofiaa ynnä muuta ei-tuottavaa hömppää.
Romantisoin opiskelua ja teen sitä edelleen. Työllistymisen näkökulmasta tämä on ollut kehno valinta, koska en tajunnut esim. auskultoida, tai osaa olla kaupallinen .
Mitä itse opiskeluaikaan tulee, niin sehän oli mahtavaa. Sain ikuisia ystäviä ja aivan alansa huippuproffia.
Vauva palstalla, kun ollaan niin tietysti täytyy mainita, että olin vuosikurssini ainut mies, joten treffipyyntöjä sateli. Yleisemminkin humanistisessa tiedekunnassa pitkähiuksinen, feminiinisen näköinen jätkä, joka soittaa kitaraa ja osaa Baudelairet ulkoa sai seksiä. Anteeksi.
Nyt toki teen silppusälää freena ja toivoisin, että toimeentuloni olisi vähän stabiilimpi.
Mutta opintojen sisältöön, koen hyötyväni joka päivä. Luen toki samoja jubinoita muutenkin.
Rakkaat ystäväni, jotka opiskelivat taloustiedettä ja insinööriksi ovat mielestäni aivan kujalla yhteiskunnasta. Surullista kuunneltavaa. Selittää myös tiettyjen puolueiden suosion.
Vai on omaa työtään tekevät ja elämäänsä elävät aivan kujalla. Kun eivät ole perehtyneet vuosikausia kaikenkarvaisten ajattelijoiden teorioihin jotka eivät toimi luonnossa?
Tavallaan joo. Nämä kaikenkarvaiset pörröpäät määrittelevät aika paljon ns. länsimaiden perusarvoja. Nämä ystäväni siis lähestyvät "maailmaa" talouden ja itsekkyyden kautta, joten tietysti olen eri mieltä. Ymmärrän, että Venäjä on juuri nyt ( niin kuin pitääkn olla ) passe, mutta millainen maailma olisi, jos Karl Marx olisi ollut yhtä hyvä kauppamies, kun Walt Disney? Kuinka moni ylipäänsä lukee nykyään - siis yhtään mitään ? Netissä huudellaan sovauksia toisille.
Laborantti, siis teollisuuden. Poikani kävi kyseisen koulutuksen ja hän eikä yksikään muukaan ole työllistynyt hänen vuosikurssiltaan. Ja mitä tekee yhteiskunta, kouluttaa lisää jatkuvasti. Miksi mikään taho ei seuraa koulutuksen ja työllisyyden kombinaatiota. Kauheaa, kun nuoret ihmiset heittää hukkaan monta vuotta elämästään. No, pääasia että koulu saa rahat jokaisesta valmistuneesta. Hävitöntä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestyisin ehkä eri näkökulmasta. Itse opiskelin kirjallisuustiedettä, teoreettista filosofiaa ynnä muuta ei-tuottavaa hömppää.
Romantisoin opiskelua ja teen sitä edelleen. Työllistymisen näkökulmasta tämä on ollut kehno valinta, koska en tajunnut esim. auskultoida, tai osaa olla kaupallinen .
Mitä itse opiskeluaikaan tulee, niin sehän oli mahtavaa. Sain ikuisia ystäviä ja aivan alansa huippuproffia.
Vauva palstalla, kun ollaan niin tietysti täytyy mainita, että olin vuosikurssini ainut mies, joten treffipyyntöjä sateli. Yleisemminkin humanistisessa tiedekunnassa pitkähiuksinen, feminiinisen näköinen jätkä, joka soittaa kitaraa ja osaa Baudelairet ulkoa sai seksiä. Anteeksi.
Nyt toki teen silppusälää freena ja toivoisin, että toimeentuloni olisi vähän stabiilimpi.
Mutta opintojen sisältöön, koen hyötyväni joka päivä. Luen toki samoja jubinoita muutenkin.
Rakkaat ystäväni, jotka opiskelivat taloustiedettä ja insinööriksi ovat mielestäni aivan kujalla yhteiskunnasta. Surullista kuunneltavaa. Selittää myös tiettyjen puolueiden suosion.
Vai on omaa työtään tekevät ja elämäänsä elävät aivan kujalla. Kun eivät ole perehtyneet vuosikausia kaikenkarvaisten ajattelijoiden teorioihin jotka eivät toimi luonnossa?
komppaan kyllä tätä humanistia. Tuntemani DI on kaikkein tolloin mitä tulee yhteiskuntaan ylipäänsä. En oikein tiedä missä mennyt vikaan...Tietysti koulutus on hyvin suppea. Yhtä ja samaa. Ne yhteiskunnalliset oppiaineet todenäköisesti yläaisteen yhteiskuntataidon tunnilta viimekis opittua.
Siivooja, töihin "pääsee" ilmankin, jos haluaa elää välillä muullakin, kuin työmarkkinatuella.
Lastenhoitaja päiväkotiin, sitä tarjottiin ennen siivousta. Mä olen ennemmin moppien ja moppimopojen kanssa, kuin kakaroiden.
Minkäänlaista kokemusta näiltä kahdelta osa-alueelta ei ole, eikä koulutusta (Ja tuskin tulee).
I1otytön ammattiin. on turha opiskella. Työura päättyy usein jo nelikymppisenä ja silloin tarvitsee jonkun vara-ammatin. I1otytön toimenkuva on myös verrattain suorasukainen eikä siihen paljon opiskelua tarvita, ellei sitten joku valinnainen kurssi tai erikoistumisopinnot.
Vaikka mielipiteitten mukaan ei kannata opiskella juuri miksikään, niin silti kannattaa huudella muille että miten asiat seisoo, jos työtä ei ole. No, miksi pitäisi olla kun kouluttautua ei kannata. Omituinen maa, jossa kaikki näemmä pitäisi räjäyttää vähintäänkin tuusanpaskaksi. Eikä sittenkään olisi lähellekään hyvin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo. Nämä kaikenkarvaiset pörröpäät määrittelevät aika paljon ns. länsimaiden perusarvoja. Nämä ystäväni siis lähestyvät "maailmaa" talouden ja itsekkyyden kautta, joten tietysti olen eri mieltä. Ymmärrän, että Venäjä on juuri nyt ( niin kuin pitääkn olla ) passe, mutta millainen maailma olisi, jos Karl Marx olisi ollut yhtä hyvä kauppamies, kun Walt Disney? Kuinka moni ylipäänsä lukee nykyään - siis yhtään mitään ? Netissä huudellaan sovauksia toisille.
Siis kaikki lukee nykyään. Ne lukee sitä mitä netissä huudellaan toisille. Voiko sitä muuten opiskellakin??
Vierailija kirjoitti:
Luovat ja taidealat (graafinen suunnittelu, valokuvaus yms.) käyvät myös pidemmän päälle henkisesti raskaiksi, koska joudut jatkuvasti ammentamaan itsestäsi. Ellet toki omaa rautaista rutiinia. Vaikka koet tehneesi hyvää työtä, asiakas on silti "aina oikeassa". Hänhän palkkasi maksaa. Toimivat paremmin harrastuksena tai sivutoimena.
No, ei se ainakaan mitään "Luovaa" ole jos toiset päättää mitä saat tehdä, ja pitää sinua jatkuvasti tikunnokassa. Toisaalta tämä maa on nykyään outo maailma, jossa kaikki käännetään ylösalaisin, ja sitten haukutaan kurkku vääränä, että ei tämä ole hyvä näinkään, mutta viimeisenä tehdään sitä, miten asiat menis entiseen normaaliin tyyliinsä? No, ei tässä koulutusta moni täällä tarvitse vaan laitoshoitoa, pitkäaikaista, että jos edes laitospaikkoja palautettaisiin, niin saisi sitten jossain kopissa miettiä rauhassa näittä työllistämisjutzkiakin ;)
Vierailija kirjoitti:
Kuorma-auto- /rekkakuski. Päivittäin joudut sietämään perseileviä henkilöautoilijoita, jotka eivät piittaa liikennesäännöistä. Tai sitten tekevät tahallaan kiusaa raskaan ajoneuvon kuljettajalle. Esimerkiksi vedetään röyhkeästi kolmion takaa suoraan eteen ja sitten jäädään siihen eteen nutamaan alinopeutta. Jos soitat torvea tai vilkutat pitkiä, alkaa tämä kiusantekijä esitellä jarruvaloja ja vauhti laskee entisestään. Ja kyllä, näitä perseilijöitä on PÄIVITTÄIN liikenteessä!
Kurjuuden kruunaa talvi. Ammattikuski ei voi jäädä kotiin etätöihin, vaikka Pekka Pouta paasaa televisiossa lähestyvästä lumimyräkästä ja kehottaa jättämään auton kotiin tai pitämään etäpäivän. Ei, ammattikuski on aina tien päällä, oli keli mikä tahansa.
Sitten vielä poliisit kiusaa jatkuvilla raskaan liikenteen ratsioilla. Audi- ja bemarikuskit saa kyllä perseillä ja vaarantaa liikennettä aivan vapaasti, ei poliisia moinen kiinnosta. Mutta työtään tekevää ammattikuskia pitää tämän tästä kytätä ja ratsata.
Eikä se palkkakaan mikään hyvä ole, ottaen huomioon millainen vastuu meillä ammattikuskeilla on.
Poikani oli kuorma-autokuski ja uupui täysin 15-tuntisiin työpäiviin. Teki sitten vain kolmepäiväistä viikkoa, mutta aina työpäivän jälkeen seuraava päivä meni täysin toipumiseen ja tuolla tavalla palkka oli reilusti alle 2000 e/kk.
Ja hänkin tosiaan sanoi, että henkilöautoilijoiden oli aina ihan pakko päästä ohi oli tilanne mikä vaan. Ja sitten saa aina kuulla kuinka ammattikuskit ovat ihan törkeitä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Koodarin työ on helppoa, jos osaa ajatella erittäin loogisesti, jos jaksaa koko ajan opetella uutta, jos osaa englantia lähes natiivin tasolla ja ylläri pylläri, jos tulee erittäin hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa eikä hermostu pienistä.
Opiskelkaa kiinteistönhoitajiksi duunia riittää ja lisää tulee kiinteistöjä kokoajan. Itse hotellipuolella niin aina maksetaan yli Tessin,aamu alkaa kahvilla ja mukava työyhteisö. Tämän hetkinen palkka yli 3000e tekniikkaa pitää osata käyttää työkokemus 12.v hotellipuolta
Ihmettelen, mihin ammattiin ne kaikki alaa vaihtavat hoitajat hakeutuvat. Pitäisi olla helppo työ, lyhyet ja mukavat työolot ja suuri palkka!!!
Kampaaja, kosmetologi ellei yrittäjyys kiinnosta.
Kai tässä maassa muitakin on hoidettavina julkisella kuin juoppoja vanhoja ukkoja? Saikkulappujen ja antibioottien kirjoittelu kuulostaa mukavan helpolta hommalta. Kelpaisi.