Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka on lopettanut maitotuotteiden käytön kokonaan, tai ainakin vähentänyt?

Vierailija
20.10.2020 |

Millaisia vaikutuksia huomasit?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perioraalidermatiitti ja pitkään vaivannut aikuisiän akne katosivat kun lopetin maitotuotteet.

Vierailija
22/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän paljon maitotuotteita. Ei aiheuta mitään ongelmia. Joillakin on maitoallergia ja silloin maitotuotteita kannattaa välttää.

Maitotuotteiden vastustus periaatteen vuoksi on saanut uskonnon piirteitä.

Luitko ollenkaan vastauksia? Ei kai se mikään "periaatteen vuoksi" ole, jos selkeästi saa maitotuotteista hyvinkin ikäviä terveyshaittoja ja oireita. Kyseessä ei tarvitse olla allergia - itseltäni on testattu sekä maitoallergia että laktoosi-intoleranssi, eikä ole kumpaakaan. Silti en voi maitotuotteita syodä/juoda, ilman noita hyvin ikäviä ja elämää haittaavia oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys väheni kun lopetin maitotuotteet.

Vierailija
24/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin. Vatsa kiittää.

Vierailija
25/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin lehmänmaitotuotteet jo aikaa sitten mutta syön jonkin verran vuohen- ja lampaanjuustoja. En niitäkään päivittäin.

En käytä myöskään mitään soijamaitoja tms, vain kookoskermaa tai -maitoa tarvittaessa ruoanlaittoon. Juon vettä ja sen lisäksi vain aamuisin kahvin(tai kaksi) ja iltaisin yrttiteen( joskus toki lasin punaviiniä).

Vatsavaivat loppuivat(ummetus ja turvotus), iho on kirkastunut eikä tule enää finnejä tai kuivia läikkiä.

Vierailija
26/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jonkinlainen, jos ei allergia, niin lievä herkkyys maitoproteiinille ollut koko ikäni. Lapsuuden kodissa ei mitenkään pistetty noudattamaan minulle annettua ruokavaljoa joten jatkoin sitten maidon käyttöä ja kärsin seuraamuksista.

Aikuisena olen vihdoinkin voinut syventyä keksimään itselleni maidottomia vaihtoehtoja. Soijamaitoon totuttelu kesti aikansa. Jos syön esimerkiksi jäätelöä tai suklaata (esimerkiksi jouluna), mutta nämä ovat vain erityisiä herkkuhetkiä.

Maidon säännöllinen käyttö aiheuttaa minulla pahaa ummetusta ja refluksia. Muita oireita ei ole. Ei siis ole maidon pois jättäminen aiheuttanut minulle mitään maata mullistavia terveyshyötyjä. Olo on vain todella tuskallinen jos käyttäisin säännöllisesti.

Vierailija
27/28 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa ollut fiksu jo lapsena ja ymmärtänyt että maitoa ei tarvitse mihinkään. Suolistoni kehittyi huonosti ja kärsin ylivuotoripulista joka ilmeni tuhrimisena ja vaatteeni luonnollisesti haisivat paskalle . Kaikkialla kärsin suolistovaivoista enkä voinut nauttia elämästä kunnes sitten 19 vuotiaana heitin maidolle hyvästit ja parissa viikossa loppui jatkuvat vatsan kärsimykset. Isot arvet siitä jäi nuorelle naiselle niin isot että en tule varmaan koskaan pitämään alushousuja . Kittasin siis litran päivässä rasvatonta makeaa maitoa ja vatsakrampit olivat läsnä aina siis ihan aina ! . En halua kenellekkään ihmiselle tätä samaa kohtaloa, joten älköö työ juoko maitoa se tekee teille vain pahaa ! . Olen puhunut. 

Vierailija
28/28 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet on laaja käsite..valikoima,mutta asiaan ennen join päivittäin maitoa,nykyään loraus kahvinkanssa.Juustot  jogurtit on vielä käytössä silloin tällöin.