Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut juoksee nenä pitkällä peppu pystyssä- asennossa?

Vierailija
23.01.2014 |

Tosi koomisen näköistä. Luulisi tuossa asennossa paikat kipeytyvän?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut vetäväni ylämäet peppu pitkällä. Se ärsyttää mua suunnattomasti, mutta kun vedän takapuoleni normaalipaikkaan, niin multa loppuu vauhti. Juoksen siis jotenkin väärin, en vain tiedä miten.

Vierailija
2/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL niin muuten moni juoksee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihakset eivät ole tarpeeksi hyvässä kunnossa, juoksuasento helposti menee istuvaksi (mitä ilmeisesti tarkoitat), kun on juossut vähän aikaa ja lihakset väsyvät. Tuo on myös sellainen juttu, jota ei helposti huomaa itse juostessa, jos joku toinen ei katso sivusta ja huomauta.

Hyvä keino on laittaa juostessa vähäksi aikaa kädet ristiin niskan taakse. Silloin yleensä itsestään korjaa juoksuasennon oikeaksi. Tällaista juoksuasentoa kannattaa sitten tavoitella muutenkin.

Vierailija
4/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tylsä elämä täytyy olla jos tuollaisia mietit :O

Vierailija
5/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään, että mahdanko itse juosta noin? :O Toivottavasti en.

-ap-

Vierailija
6/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmältä näyttää myös "kainaloiden tuulettajat". Eli juostaan kädet levällään yläkroppa aivan tönkkönä kädet aavistuksen kyynerpäistä koukussa.

Harrastan kävelyä, ihan oikealla tekniikalla (tyyliin Kononen ja Essayah, niinkus tiedätte). Kävelylenkilläni moni juoksija jää kakkoseksi kun pyyhällän vauhdilla ohi. :D

Vierailija
7/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jotkut käveleekin noin...D

Vierailija
8/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille käsille pitää tehdä juostessa? :D Tai oikeastaan hölkätessä? heiluuko ne teillä siinä vieressä vai miten ne teillä on? Minusta tuntuu hankalalta juosta ja heiluttaa niitä käsiä. Luonnollisempaa on pitää käsiä 90 asteen kulmassa kyynärpäät viistosti sivuille, niin etteivät osu kylkiin. Käden "liikkuu" yläkropan mukana vähän, mutta ei sentään heilu.

Vierailija
9/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset juoksee omituisessa asennossa, kun et sinä ap ole ollut neuvomassa parempaakaan asentoa. Nyt hopi hopi lenkkipolun varteen huutelemaan!

Vierailija
10/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon auttaa keskivartalon lihasten vahvistaminen ja lonkankoukistajien venytys. Tai jonkun verran painava reppu selkään lenkille, pakottaa juoksemaan oikeassa asennossa. Myös kengillä on jonkin verran vaikutusta, toisilla kengillä on helpompaa juosta oikein kuin toisilla.

Vierailija
11/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heiluu kädet koukussa vieressä. Kävellessäkin kädet heiluu.

Hitsi kun täällä maalla ei ole mitään juoksukouluja. Olis kiva opetella juoksemaan oikein. Ei vetäis peppupitkällä eikä polvet tai pohkeet kipeytyis, kun joku olis vieressä katsomassa mitä tekee väärin ja opastamassa oikeet tekniikat.

Vierailija
12/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:45"]

Mitä niille käsille pitää tehdä juostessa? :D Tai oikeastaan hölkätessä? heiluuko ne teillä siinä vieressä vai miten ne teillä on? Minusta tuntuu hankalalta juosta ja heiluttaa niitä käsiä. Luonnollisempaa on pitää käsiä 90 asteen kulmassa kyynärpäät viistosti sivuille, niin etteivät osu kylkiin. Käden "liikkuu" yläkropan mukana vähän, mutta ei sentään heilu.

[/quote]

kädet 90 asteen kulmassa sivuilla =)

Vierailija
13/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monien äiti aina lapsena huusi: -Älä juokse!

Niin nyt kun ovat aikuisena aloittaneet juoksemisen

niin juostaan kuin taaperot :D 

Vierailija
14/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:29"]

Mä oon huomannut vetäväni ylämäet peppu pitkällä. Se ärsyttää mua suunnattomasti, mutta kun vedän takapuoleni normaalipaikkaan, niin multa loppuu vauhti. Juoksen siis jotenkin väärin, en vain tiedä miten.

[/quote]Ei ole lantiossa tarpeeksi voimaa tai et osaa sitä käyttää.

Vierailija
15/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:40"]

Tyhmältä näyttää myös "kainaloiden tuulettajat". Eli juostaan kädet levällään yläkroppa aivan tönkkönä kädet aavistuksen kyynerpäistä koukussa.

Harrastan kävelyä, ihan oikealla tekniikalla (tyyliin Kononen ja Essayah, niinkus tiedätte). Kävelylenkilläni moni juoksija jää kakkoseksi kun pyyhällän vauhdilla ohi. :D

[/quote]Joo kyllä noi kilpakävelijät painaa karseeta vauhtia menemään, mutta eikö lajissa kipeydy lonkat/polvet tms. Itselleni on helpompaa hölkkä kuin kävely. Kunto on kyllä vielä niin huono ja massaakin on että ei vauhti mitään maan nopeinta ole. Tosin ihan hyvän ajan sain ekalta puolimaratonilta.

Vierailija
16/16 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:27"]

Tosi koomisen näköistä. Luulisi tuossa asennossa paikat kipeytyvän?

[/quote]

Juoksu asento pielessä.. ei siinä sen kummempaa. Toki voi olla myös niin että juoksukuntoa ehkä riitää mutta ei kuntoa pitää kroppaa oikeassa asennossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi