Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on taas raskaana, seitsemäs tulossa. Nostan hattua!

Vierailija
23.01.2014 |

Saimme esikoisemme (12v) samaan aikaan. Minä olen saanut yhden lapsen esikoisen jälkeen ja hänellä on jo seitsemäs tulossa ja hyvin näyttää pyyhkivän. Olen itse varmaan niin mukavuudenhaluinen etten voisi kuvitellakkaan samanlaista lapsilaumaa mutta jokainen tyylillään.

Hatunnosto teille suurperheen äideille! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:01"]

minulla 5 lasta 11 vuoden sisään. Enemmänki haluaisin,mutta ukko pihtailee kun hän ei muka jaksa sitä hoitovastuuta. Mitä helvetin hoitovastuuta hänellä on ollut kun minä olen ollut jokaisen kohdalla se joka herää öisin syöttämään, pissattamaan ja lohduttamaan pahat unet pois. hoitanut maitoallergisen vauvan itkut ja oksennukset sekä mahakivut ja kakkaamisvaikeudet. Adhd-pojan toimintaterapia käynnit ja kouluikäisten lasten vanhempainillat sekä muut tapaamiset koululla.Minä olen aamulla herännyt antamaan aamupalat, tehnyt aamuruuat, antanut välipalat ja tehnyt iltaruuat ja huolehtinut myös iltapalat ja nukkumaan menemiset. olen pyykännyt ja siivonnut talon, ja illalla myös huolehtinut ukon ja omat tarpeet tyydytetyksi.

[/quote]

Miksi ihmeessä miehesi haluaisi lisää päävikaisia lapsia kotona persettä kasvattavan ämmän lisäksi?

Menisit töihin ja tekisit jotain oikeasti.

Vierailija
22/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:05"]

12 jatkaa.... Enkä mä siis valita omasta osastani, valitan mun miehen helvetin vaikeasta elämästä :D Ja haluaisin vielä ainakin yhden lapsen tai jopa enemmänki,mut ilmeisesti pitää miehen antaa nyt levätä :) Emme ole lestadiolainen perhe todellakaan, ja silti haluan iso perheen ympärilleni. En yhteiskunnan elätettäväksi, vaan ihan ite heidät elätän :) Olen jopa ollut töissäkin,joten en ole sossupummi tai kelan elätti :D

[/quote]

Oli niin epälooginen ja koominen kaksinaismoralistinen kommentti (nro7) kaikkinensa, ilkeäkin vielä. Ei vakuuta onnellisuudesta, jos pitää muille vauva av:lla kettuilla.

[/quote]

Lainaukset eivät vaihteeksi näytä toimivan, tämä oli vastaus viestin 15 kirjoittajalle, joka vaikuttaa todella onnelliselta ja tasapainoiselta. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa elo ja olo hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä ajatus, että itsellä olisi tuollainen muksulauma! Minulla on neljä lasta, nuorin 3v ja vanhin lopettelee yläastetta. Olen ihan jaksamiseni äärirajoilla, joskin joka päivä vähän helpottaa kun lapset kasvaa. Mieheni on erittäin sitoutunut työhönsä ja tuo meille elannon. On paljon työmatkoilla yms ja päävastuu perheen arjesta minulla. Varmasti kuolisin, jos vielä tulisin raskaaksi. 

Iso hatunnosto ap tuttavaperheelle. Iso perhe vaatii isosti voimia :)

Vierailija
24/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:11"].

Joku (alitajuinen?) puolustelutarve monilla tänne kirjoittavilla suurperheitä ihannoivilla tuntuu olevan, mistä mahtaa kummuta. Onko ulkopuolinen painostus niin kovaa vai pitääkö omaa eettistä omaatuntoaan rauhoitella.

[/quote]

Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen. Se mainittakoon aluksi, ettei tule syytteitä oman asian ajamisesta.

Ja minä minä luulen, että tämä "puolustelutarve" (jota en kyllä näe puolusteluna vaan asiallisena kommentointina) tulee siitä, että niin paljon asiatonta kritiikkiä esitetään suurperheellisiä kohtaan. Omassa tuttava- (ja työ-)piirissäni eivät pienperheiden lapset vaikuta voivan millään lailla paremmin kuin suurperheiden lapset. Itseasiassa täysin päinvastoin.Jos joutuisin tekemään "optimaalisen ennusteen" jollekin fiktiiviselle lapselle, neuvoisin häntä syntymään 8-lapsisen perheen viidenneksi tai kuudenneksi. 

[/quote]

Hassua, että tuohon mollausilmiöön en ole törmännyt irl koskaan.

Vierailija
25/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (alitajuinen?) puolustelutarve monilla tänne kirjoittavilla suurperheitä ihannoivilla tuntuu olevan, mistä mahtaa kummuta. Onko ulkopuolinen painostus niin kovaa vai pitääkö omaa eettistä omaatuntoaan rauhoitella.

[/quote]

Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen. Se mainittakoon aluksi, ettei tule syytteitä oman asian ajamisesta.

Ja minä minä luulen, että tämä "puolustelutarve" (jota en kyllä näe puolusteluna vaan asiallisena kommentointina) tulee siitä, että niin paljon asiatonta kritiikkiä esitetään suurperheellisiä kohtaan. Omassa tuttava- (ja työ-)piirissäni eivät pienperheiden lapset vaikuta voivan millään lailla paremmin kuin suurperheiden lapset. Itseasiassa täysin päinvastoin.Jos joutuisin tekemään "optimaalisen ennusteen" jollekin fiktiiviselle lapselle, neuvoisin häntä syntymään 8-lapsisen perheen viidenneksi tai kuudenneksi. 

[/quote]

Tässäkin nyt lapseton puolustautuu kritiikkiin ja väitteisiin, joita ei ole edes esitetty. Tätä juuri tarkoitin ja mietin, että se miten asioihin reagoi on tavallaan dialogia oman itsen kanssa, viestejä tulkitaan ennakkoasenteella, rivien väleistä.

Vierailija
26/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olisin voinut melkein lyödä vetoa, että sinulla on 8-9 lasta itselläsi, mutta näin sitä voi erehtyä :D

Vierailija
27/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:05"]

Mitä korostusta on se, jos kertoo olevansa onnellinen?

Mielestäsi vain negatiiviset viestit ovat palstalla sallittuja?

Oletko samanlainen irl myös?

[/quote]

Kuulostaa turhautuneen ihmisen riidan haastamiselta. Ei hatunnostoa (tai laskua)

Vierailija
28/28 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:44"]

Saimme esikoisemme (12v) samaan aikaan. Minä olen saanut yhden lapsen esikoisen jälkeen ja hänellä on jo seitsemäs tulossa ja hyvin näyttää pyyhkivän. Olen itse varmaan niin mukavuudenhaluinen etten voisi kuvitellakkaan samanlaista lapsilaumaa mutta jokainen tyylillään.

Hatunnosto teille suurperheen äideille! :)

[/quote]Nostan hattu siis siksi että kaverini on jaksanut kaikki raskaudet, yöheräilyt mitkä ei tuolla tahdilla kerkeä edes loppua kun taas tulee uusi vauva, uhmaikäisten kiukuttelut jne jne. Itsestäni ei olisi samaan, siksi minulla on vain kaksi lasta. Ja ehkä joskus vielä yksi vauva....

Sitä tosiaan olen itsekkin miettinyt että milloin nuo lapset yksinään saavat isän tai äidin jakamattoman huomion kun koko ajan on "lastentarha" meininki?

Pakko vielä huomauttaa että he eivät ole uskovaisia kuten joku hienosti suviseuroista vihjaili :D 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan