Piparkakkutaloliima
Kommentit (13)
Sormet liimautuvat yhteen ja käsiä ei saa enää irti. Ja kaikki ovat jumissa keittiössä. :s Kuin pikaliimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö noita sokeri taloja.
Varmaan ne jotka muutenkin syö pipareita?
Mä liimailen piparkakkutalon osaset edelleen sulatetulla sokerilla, jotenkin mä en ole saanut tuota elintarvikeliimaa toimimaan kunnolla. Melkein ennemmin käyttää jopa sitä valmista kuorrutetta kuin vastaavassa tuubissa olevaa "liimaa".
Okei, toivoin, että tuo olisi näppärä ja helppo keino sulatetun sokerin sijaan.
Eikö kellään ole hyvää kokemusta? Vaikka jonkin toisen valmistajan tuotteesta?
Ap
Ei se toimi. Jos sen saa puserrettua sieltä tuubista ulos, se on siis vaikeaa, kuivuminen kestää ikuisuuden. Sulatettu sokeri voittaa 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy aiheeseen?
Itsellä on jemmassa ison hammastahnatuubin kokoinen tuubi pursotettavaa sokeritahnaa leivoksiin, väriltään sininen, sain jostain, ja olen miettinyt että toimisiko juuri piparkakkutalon osien liimaamiseen. luultavasti ei kovetu sanottavammin, mutta ehkä tahmalla tartuttaisi osat toisiinsa.
Kuumalla sokerilla on todella ikävä työskennelä ja lopputuloksena on helposti se että sormet palaa ja piparkakkutalossa on tosi kovat nurkat - se on kuin tikkunekua kulmapalojen syöminen kun sokeri on kivikovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy aiheeseen?
Jos ei ole tarkoitus syödä, voi käyttää mitä tahansa liimaa.
toimii hyvin kunhan lämmittää sen tuubin melkein kiehuvassa vedessä ensin että siitä saa puserrettua jotain ulos.
Vierailija kirjoitti:
Okei, toivoin, että tuo olisi näppärä ja helppo keino sulatetun sokerin sijaan.
Eikö kellään ole hyvää kokemusta? Vaikka jonkin toisen valmistajan tuotteesta?
Ap
Kyllä se on. Monta vuotta jo ollaan lasten kanssa tehty piparkakkutalo Annas-elementtitalosta dr. oetkerin sokeriliimalla. Paljon parempi vaihtoehto, kun säheltää polttavan kuumalla sulatetulla sokerilla pienten lasten kanssa. Muista vaan pistää se sokeriliimaltuubi aluksi kuumaan vesihauteeseen, että muuttuu juoksevaksi.
https://www.oetker.fi/tuotteet/p/elintarvikeliima
Siis esim. tämä?