Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vihaisuudelle ja ärtymiselle joku syy aina?

Vierailija
23.01.2014 |

Vai voiko ihminen olla luonnostaa vihainen..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ole ainakaan ulkomaailmassa olevaa syytä. Voihan se syy olla vaikka synnynnäinen temperamentti tai stressi tai väsymys tms.

Vierailija
2/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syy. Mä olen nyt ärtynyt tästä kylmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, oli se sitten ulkoinen tai sisäinen

Vierailija
4/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ei ärtymys ilmasta imeydy. Jokaisen tunteen takana on ihmisen oma ajatus.

Vierailija
5/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivittäin todella ärtynyt vaikka syytä ei niinkäin olisi. Tunnen kamalaa vihaa enkä tiedä miksi. Kaikki on ihan ok..

Olen kyllä nuori että en tiedä johtuuko tuo siitä ja kun en oikeen osaa käsittää,mikä saa minut ärtyiseksi.

En osaa selittää kunnolla.

Vierailija
6/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivittäin todella ärtynyt vaikka syytä ei niinkäin olisi. Tunnen kamalaa vihaa enkä tiedä miksi. Kaikki on ihan ok..

Olen kyllä nuori että en tiedä johtuuko tuo siitä ja kun en oikeen osaa käsittää,mikä saa minut ärtyiseksi.

En osaa selittää kunnolla.

Vierailija
7/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mietin että olenko luonnostaan vihainen ja äkäinen nuori.

Ap

Vierailija
8/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:03"]

Ap

[/quote]Et ole luonnostasi kyllä sulla syy on. Sun pitää nyt vaan suostua myöntämään se syy.

Vierailija
9/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:03"]

Ap

[/quote]

Tunteet ovat ennen kaikkea kemiaa. Kyse on adrenaliinista ja aivoaineenvaihdunnasta. Itse huomaan joskus tulevani vihaiseksi syötyäni. Kyse ei siis ole esimerkiksi muiston herättämästä tunteesta vaan ihan puhtaasta kemiallisesta reaktiosta. Olen muutenkin todella helposti vihastuvaa sorttia ja olen miettynyt, liittyykö se siihen, että estrogeenitasoni ei ole kovin korkea. Estrogeenin pitäisi auttaa kaiketi naista vähemmän vihaiseksi ja myös "kuulaiseksi". Estrogeenin ansiosta me naiset olemme niitä suhteen alistuvampia osapuolia.

Vierailija
10/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siihen on syy. Se syy voi olla ihan fysiologinen, kuten joku sairaus tai allergia, joka ei vielä oireile muuten kuin tekemällä olon jatkuvasti epämääräisen hankalaksi, väsyneeksi ja ärtyneeksi. Tai syy voi olla oma sisäinen epävarmuus, tai se että elämässä on epärealistisia tavoitteita joihin ei yllä. Myös se, ettei tunnista omia tarpeitaan eikä täytä niitä, tai ei pysty täyttämään niitä, herättää ihmisessä vihaa. Esimerkiksi ystäväpiiri jossa ei tunne tulevansa hyväksytyksi tai ymmärretyksi, mutta ei voi tai osaa oikein ystäviään vaihtaakaan.

Ärtyisyys ja levottomuus liittyvät myös usein elämän kriisikohtiin, ja kriisejä voi olla nuorellakin ihmisellä. 

Vierailija
11/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ovat yksi merkittävä tekijä.

Vierailija
12/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ovat yksi merkittävä tekijä.

Vierailija
13/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyse on opitusta mallista. Isä on aina ollut negatiivinen, huolissaan ja ärtyy pikkuasioista. Muistan jo nuorena hermostuneeni, kun asiat eivät sujuneet heti oikein ja täydellisesti, koska tiesin, että isä hermostuu ja äksyilee. Hermostunkin, jos bussi on myöhässä muutaman minuutin, joku jää seisomaan rullaportaiden eteen, joku tekee esim. työssä virheen jne. Onneksi useimmiten pystyn peittämään vihaisuuteni ja tunnen vain sisälläni palan kurkussa ja puren hampaita yhteen. Huomaan ärtyväni todella turhista asioista ja pelkään AINA pahinta, kun jotain huolestuttavaa tulee esille. Pelko, ahdistus, ärtymys ja levottomuus näkyvät myös jatkuvana kynsinauhojen pureskelemisena, ahmispuuskina ja kärsimättömyytenä esim. liikenteessä. Ei kai tähän muuta auta kun tiedostaa vikansa ja pyrkiä muuttumaan...

Vierailija
14/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:32"]

Minulla kyse on opitusta mallista. Isä on aina ollut negatiivinen, huolissaan ja ärtyy pikkuasioista. Muistan jo nuorena hermostuneeni, kun asiat eivät sujuneet heti oikein ja täydellisesti, koska tiesin, että isä hermostuu ja äksyilee. Hermostunkin, jos bussi on myöhässä muutaman minuutin, joku jää seisomaan rullaportaiden eteen, joku tekee esim. työssä virheen jne. Onneksi useimmiten pystyn peittämään vihaisuuteni ja tunnen vain sisälläni palan kurkussa ja puren hampaita yhteen. Huomaan ärtyväni todella turhista asioista ja pelkään AINA pahinta, kun jotain huolestuttavaa tulee esille. Pelko, ahdistus, ärtymys ja levottomuus näkyvät myös jatkuvana kynsinauhojen pureskelemisena, ahmispuuskina ja kärsimättömyytenä esim. liikenteessä. Ei kai tähän muuta auta kun tiedostaa vikansa ja pyrkiä muuttumaan...

[/quote]

Voivat olla myös ADD/ADHD -piirteitä

Vierailija
15/15 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaapersoonallisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi