Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovinto riitaisan avioeron jälkeen?

Vierailija
20.10.2020 |

Onko mahdollista? Onko kenelläkään kokemuksia?

Erosimme 8 vuotta sitten, ero oli hyvin riitaisa. Ex-mieheni päätyi heti eron jälkeen useampaan vaihtuvaan kumppaniin ja bilettämään ja noin 6 kk erosta löytyi nykyinen kumppani. Lapset kärsivät riitaisasta erosta ja reagoivat vaihtuviin kumppaneihin, joka siis onneksi asettui. Ositus oli myös riitaisia ja jäi irtaimiston suhteen tekemättä eli jätin sen taakseni. Kolmansia osapuolia ei erossa ollut, mutta kaunaa sitäkin enemmän. Ex-mieheni laittoi välit lopulta poikki, kun ajoin eteenpäin lasten toivomaa asiaa eli sitä, että he toivoivat yhtä kotia ja runsaita tapaamisia toisen vanhemman luona. Tarjosin ex:lle mahdollisuutta tähän mutta hän ei uuden kumppanin kanssa tätä halunnut. Asia meni todella riitaisaksi ja päädyimme oikeuteen.

Nyt kun asiasta on jo aikaa ja ex:llä on uudesta liitosta lapsikin, olen miettinyt miten turhaa on pitää vihaa yllä. Onko kenelläkään kokemusta riitaisan eron jälkeisestä rauhasta? Olen yrittänyt useaan otteeseen puhua asiasta ex:lle. Tämä ennen kuin hän esti yhteydenottoni ennen oikeutta. Ongelmana oli se että rauhanneuvottelut koettiin joko manipulaationa tai viettely-yrityksenä (jep, uusi puoliso oli kuunnellut korva luurissa kiinni). Itseäni tilanne harmittaa ja syö sisältä. Onko mitään keinoa rauhaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, kuka sitä riitaa omalta osaltaan piti yllä lasten kasvuvuosina? Ja miksi? Oliko tärkeää olla oikeassa ja pitää se oma näkemys kynsin ja hampain?

Minun ero alkoholistimiehestä oli kipeä. Mutta silti lapset oli aina keskiössä. Kyllähän tuo katkeruuttaan yritti vaikka mitä, ja kyllähän se pahalta tuntui ja toisinaan provosoiduin, mutta sit taas muistin että hei, lapset ja niiden ainoa isä. Kyllä siinä oman itsensä sai hetkeksi unohtaa ja omastaan joustaa aika paljonkin, mutta minulle oli tärkeintä että lapsilla oli molemmat vanhemmat ja olo, että heitä rakastetaan ja he ovat molemmille vanhemmilleen tärkeitä vaikka aikuisten elämässä sattuisi mitä vaan. Isä tarvitsi tukea omaan isyyteensä ja minä tuin. 

Tuloksena järjissään olevat lapset jotka voi luottaa meihin. Isän alkoholismi nyt tekee sen, etteEi siinä omaa elämää juuri ollut -tai siis lapset on osa minun elämää, mutta tarkoitan ettei omia menoja voinut suunnitella isän varaan, että hoitaako lapset vai ei. Mutta nyt ne vuodet on ohi ja on omaa aikaa. 

Lasten isän kanssa meillä on edelleen, vaikka lapset on jo täysi-ikäisiä, yhteistyötä ja toisiamme autetaan. Ei olisi pakko, mutta niin, miksipä ei. Meitä yhdistää aina lastemme vanhemmuus ja noin puolen vuoden kuluttua, jos kaikki menee normaalisti, myös isovanhemmuus. Itse olen parisuhteessa toisen kanssa, hän ei tällä hetkellä. Mutta niin se vaan menee, että tulevasta isovanhemmuudesta iloitsen hänen kanssaan, puolisoni ymmärtää toki asian suuruuden myös, mutta ei se ole sama asia kuin iloita sen kanssa, jonka kanssa asia on biologisesti yhteinen.

Hyvä teksti, mutta miksi tuo ensimmäinen kappale?!

Vierailija
22/23 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minunkaan exän mielestä ei ollut lasteni etu asua enää lainkaan kanssani. Tapailin liian pian uutta ja aloin seurustella mustasukkaisen hullun kanssa, joka kieltää suorastaan olemasta tekemisissä exän ja lasten kanssa.

Ei näe omaa käytöstään millään tavoin syynä etääntyneille väleilleni lasten kanssa tai sille, etten halua olla kanssaan missään tekemisissä. Yhtään puhelua ei ole ilman jotain piikkiä eikä hänellä ole aikomustakaan kuunnella toisen puolen versioita. Ei tietenkään, koska syytösten on tarkoitus vain satuttaa. Viestit oli pakko estää, koska ne olivat täynnä toinen toistaan järjettömämpiä syytöksiä ja valheita.

Kuulemma eron myötä ihmisistä tulee ilkeitä puolia esiin. Onnea vaan nykyiselle miehelleen, jolla ei taida olla asiasta mitään hajua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
lumi
23/23 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme