finnair kuvittelee matkustajalentoliikenteen toipuvan
Kuoleva ala, kiitos coronan, ihmiset tiedostavat paremmin nyt Finnairin aiheuttavat melu ja ilmansaasteet.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Lentoliikenne tulee kyllä palautumaan ajan kanssa.
Niinhän sinä luulet, maailma ei vaan kestä samanlaista turhaa lentosuhaamista mitä vielä vuosi sitten harrastettiin. Kasva sinäkin aikasi mukana!
Nythän Finnair mainostaa että lennä illaksi johonkin muualle kuin kotiin. Jotenkin naurettava ja säälittävä mainos. Eihän kukaan järkevä ihminen halua tässä tilanteessa lähteä mihinkään matkustelemaan, en minä ainakaan lähtisi. Olen matkustanut ennen paljon, nyt korona aikana ihan terve järki sanoo, että matkailu ei ole järkevää tässä tilanteessa. Finnair kuihtuu pieneksi yhtiöksi ja lentoala ei tule toipumaan. Sieltä karsiutuu paljon yhtiöitä pois, ehkäpä se on ihan järkevää. Ennen lensivät vain liikemiehet ja jotkut lomalle, nykyisin se on ollut liian monelle mahdollista, kaikenmaailman junteille, on hyvä että ala supistuu ja lippujen hinnat tulevat sinne missä ne ennenkin olivat. Lentojen hinnat ovat olleet liian halpoja. Tämä tulee muuttumaan.
En ole elämässäni tehnyt yhtään lentolomamatkaa, massat ja bulkkiturismi ovat pitäneet minut poissa. Jos hinnat nousee riittävästi, niin voin harkita.
Tottakai lentoliikenne toipuu, maailma on täynnä ihmisiä, jotka odottavat kuin kuuta nousevaa, että matkustusrajoitukset loppuvat. Kaikkien ihmisten elämä kun ei ole pelkästään koti-työ-kauppa-kolmion sisällä. Paljon on myös ihmisiä, jotka asuvat eri maassa kuin vanhemmat/lapset/muut sukulaiset. Sekä ihmisiä, joilla on kaksi tai useampikin koti eri maissa vaikkapa työkuvioista johtuen. Tai muuten vaan.
Minullakin on toinen koti Espanjassa ja sinne olen nytkin lähdössä. En näe mitään eroa siinä, kummassa maassa noudatan koronaohjeita, paitsi että Espanjassa voin nauttia ihanasta säästä eikä tarvitse pelätä talviliukkailla kaatumisia. Ja jos sitten koronaan sairastun, on aivan samantekevää, kummassa maassa sen sairastan, espanjalaisilla on jo enemmän kokemusta ja heidän sairaalahoitonsa on itse asiassa jälleen tänäkin vuonna todettu maailman kolmanneksi tehokkaimmaksi. Ja minulla on siellä hyvä sairasvakuutus.
Ei pidä paikkansa. Lentoliikenne tulee kyllä palautumaan ajan kanssa.