Teetkö itse pyttipannua vai ostatteko valmiina?
Kaupoista löytyy pakastealtaasta näitä valmiita versioita, myös lihapullinen kanssa. Olen tehnyt itse. Itse asiassa voisin tehdä nytkin, mutta olen myös ostanut valmiina.
Kommentit (18)
Sekä että. En pidä ruoka hävikistä ja toisinaan teen keiteyistä perunosia etc mm. pyttipannua itse. Mutta olen toki joskus ostanutkin valmista. Molempi parempi,
Teen itse. Aina kun jää yli keitettyjä perunoita, teen seuraavana päivänä pyttipannua.
Pakastepyttiksissä on eroja. Joissakin makkara on laadukkaampaa kuin toisissa.
Meillä harvoin jää perunoita yli, joten yleensä teen valmiista pakasteesta (silloin harvoin kun teen). Mutta välillä toki sitten tehdään ylijääneistä perunoistakin.
En osaa, niin ostan kaupasta mikrolämmitettävää
Molempia, mutta itse tehtynä on parempaa.
Teen itse ja suoraan raa'asta perunasta. Valmispyttiksissä on kaikissa joku sama kitkerä mauste josta en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Keittää perunoita? Pilkkoa keitettyjä perunoita, sipulia ja makkaraa? Lisätä vähän mausteita?
Hmm?
Itse. Kasvatan omat pottuni enkä tykkää heittää ruokaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen ihmiskohtalo. Toisaalta oma valinta. Ruuanlaitto ei ole mitään rakettitiedettä, varsinkaan perunan paistaminen.
Sitä paitsi jos spydärissä nyt jotain hyvää on, se on kunnon paistopinta ja perunoiden rapeus. Mikrotettu pyttipannu on lötköä mössöä. Vaikea kuvitella, miksi joku haluaisi sitä syödä. Pahaa ja epäterveellistä. Estää toki nälkä kuoleman. Jotkut ilmeisesti syövät vain siksi.
munakoiso-perunapyttipannu on hyvää.
Ostin uuden pannun viime viikolla ja paistoin perunoita uudessa pannussa, tuli todella hyviä. Vanhaan pannuun kaikki tarttui kiinni.
Joskus itse, ja joskus valmista, x-tran on hyvää.
Aikoinaan opiskelijana kävin Tillikassa syömässä pyttistä. Kerran tuli mieleen, että eihän tuo ole edes kovin kummoinenkaan ateria. Aloin sitten tekemään itse pyttäriä (mutta kävin silti Tillikassa). Sitten aloin tekemään pizzaa ja niin edelleen. Nyt yli viisikymppisenä teen kaikenlaisia perusruokia. Ei ny mitään ihmeellisiä, mutta lapset on aina tykänneet minun ruuista enemmän kuin vaimoni tekemistä.
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittää perunoita? Pilkkoa keitettyjä perunoita, sipulia ja makkaraa? Lisätä vähän mausteita?
Hmm?
Samaa ihmettelin minäkin. Loppujen lopuksi pyttipannussa vaikein homma on keittää perunat. Muu on vain paistamista.
-M
Tillikan pyttistä tuli aikanaan itsekin joskus syötyä. Nykyään tehdään kotona pari kertaa vuodessa. Useammin tulee laitettua raaoista perunoista hashia.
Kyllä pakastetta tulee joskus ostettua, mutta siihen vedän rajan, että mikrossa en lämmitä vaan paistinpannulla. Ja valmiiksi kuumalla pannulla saa äkkiä paistettua kananmunan.
Joskus krapulassa valmista, muuten aivan liian rasvaista ja epäterveellistä.