Vauvahaaveet 37-vuotiaalla, onko aivan
tuhoon tuomittu ajatus? Yksi lapsi entuudestaan on ja pitkään ajattelin, että ainokaiseksi jää. Nyt on vauvakuume nostanut päätään ja voimistuu voimistumistaan.
Onko kellään ajatuksia tähän?
Kommentit (27)
36-vuotiaana tärppäsi ilman sen suurempaa yrittämistä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:18"]
Huh huh. Oon samanikäinen ja omat lapset jo teinejä. Koen olevani lähempänä mummoikää kun äiti-ikää. Tiedän kyllä, että tässä iässä lapsia tehdään, mutta mielestäni on kyllä väärin niitä lapsia kohtaan. Tuskin ovat täysi-ikäisiä ja vanhemmat jo eläkkeellä.
[/quote]
Huh huh että jotkut vanhenee aikasin:o Minulla on jo aikuisia lapsia, myös koululaisia ja taapero. Mummoikä ei ole lähelläkään, opiskelen ja mieskin vielä alle 30v. Ei aiota olla 15 vuoden päästä eläkkeellä:D En edes näytä yli kolmekymppiseltä. Elämänsä voi toki elää miten haluaa ja sitähän on tutkittukin että ihmisten biologinen kello on yksilöllinen eikä kulje kaikilla samaa tahtia, eikä siihen voi itse vaikuttaa millaiset geenit on saanut. Mutta suurin osa elämästähän on vielä jäljellä! En aio elää yli puolta elämääni toinen jalka haudassa ja aion elää pitkään. Lapsiakin aion vielä tehdä. Olen raskaana ja 37v, kohta 38. Minusta on surullista että juuri kun päästy nuoruudesta niin toiset kokee jo olevansa vanhoja. Mitäs jos elät satavuotiaaksi, aika surkeaa tulee olemaan jos nyt jo on elämä "ohi".
Kuinka taas on niiiiin vaikea ymmärtää, että kaikille ei ole mahdollista tehdä/saada/siunaantua niitä lapsia heti kun 20-v rajapyykki on ylitetty. Omassa lähipiirissäni ne, jotka ovat tehneet lapset siinä 20-30v välillä ramppaavat nykyään muutaman kerran kuussa (vlopuisin) viihteellä ja ne teini-ikää lähenevät lapset ovat keskenään tai isovanhempien hoidossa. Ne, jotka ovat tehneet lapset lähempänä 40-vuotta ovat mielestäni paljon kypsempiä vanhempia kaikella mittapuulla. Näillä aikaisemmin lapset tehnneillä tuntuu muutenkin olevan ties mitä kriisiä elämässään ja mieskin on usealla ehtinyt siinä välissä vaihtua.
Oon saanut lapset 33-vuotiaana ja 36-vuotiaana. Keskenmenoja enemmän kuin lapsia. Toivoisin vielä yhden lapsen ja nyt oon juuri 37v.
ekan lapseni sain 35v - tärppäsi ekasta kierrosta, toinen lapsi syntyi kun olin 38v, tais olla kolmas kierto. Tuossa välissä oli vielä "vahinkoraskaus" joka tosi meni kesken :( piti olla varmat päivät, taisi olla tyyliin kp. 9/30 ja tulin siitäkin raskaaksi, 37v ikäisenä. Että siitä vaan raskautumaan jos vielä onnistuu ja miksei onnistuisi - hyvinkin paljon mahdollista! En tuntenyt itseäni mitenkään vanhaksi vaikka näin myöhäisellä iällä lapseni sainkin, aika kaukana on mummo-olo :)
Täälläkin marraskuussa 37 v. juuri äidiksi jo kolmannelle lapselle tullut. Pari vuotta meni raskautumiseen, kun ei koko ajan tosissaan yritetty ja päiviä yms. laskettu. Mentiin ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Tyttö tuli. <3
Täällä myös 37v. ja vauvaa yritämme. Nykyään naiset saa vanhempana lapsia, ja ei 37v. ole edes vanha!
Harvoin tärppää noin korkealla iällä
Ei ole tyhmää ja miksei tärppäisi?
Minä olen 36 v ja raskaana, eikä tullut edes mieleen, että tässä olisi mitään tuhoontuomittua. Tärppäsikin vielä ekasta kierrosta.
Miksi olisi? Täältä tulee nyt 'lapsen' näkökulma. Vanhempani olivat molemmat noin 40 vuotiaita kun synnyin. Sisarukset n. 15 vuotta vanhempia.
Olihan siinä teini-iässä molemmin puolin omat haasteensa, kun äiti ja isä olivat molemmat päälle viidenkymmenen, mutta toisaalta pysyivät yllättävän hyvin tahdissa nuoren elämästä. Lisäksi on ollut mukavaa, että vanhempani ovat viime aikoina keventäneet työtahtia, jäävät siis eläkkeelle pikkuhiljaa, ja olemme läheisissä väleissä. Heillä on paljon aikaa, mikäli tarvitsen aikaa tai apua opintojeni ohella.
Sisarusten kanssa on myös aina mennyt hyvin ikäerosta huolimatta, tukevat ja ymmärtävät kyllä tätä lähestulkoon vielä teini-ikäisen elämää ja on yhteistäkin, ehkä ei nuorempana niin paljon mutta nyt kahdenkympin lähestyessä ovat oikein loistavaa seuraa!
En tiedä onko tämä sellainen ajatus mitä haettiin, mutta kiva jos jotain antaa:)
Todennäköisesti et tule enää raskaaksi, joten luonto on jo valinnut puolestasi. Ja jos kerran yksi lapsikin jo on, jäisin sinuna suosiolla odottelemaan niitä lapsenlapsia.
Huh huh. Oon samanikäinen ja omat lapset jo teinejä. Koen olevani lähempänä mummoikää kun äiti-ikää. Tiedän kyllä, että tässä iässä lapsia tehdään, mutta mielestäni on kyllä väärin niitä lapsia kohtaan. Tuskin ovat täysi-ikäisiä ja vanhemmat jo eläkkeellä.
Tuskinpa olet liian vanha. Sain 38-vuotiaana esikoiseni. Seuraava tuli kun olin 39 ja kolmatta odotan nyt 41-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:16"]
Todennäköisesti et tule enää raskaaksi, joten luonto on jo valinnut puolestasi. Ja jos kerran yksi lapsikin jo on, jäisin sinuna suosiolla odottelemaan niitä lapsenlapsia.
[/quote]
Hölmö. Olin 36 kun aloin odottamaan kuopustamme, 3 viikkoa meni ehkäisyn jättämisestä siihen, kun olin jo raskaana.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:00"]
Harvoin tärppää noin korkealla iällä
[/quote]
Aloittaja on 37-vuotias, ei 73.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:16"]
[/quote]
Valtaosa 37-vuotiaista tulee raskaaksi. Harvinaista on se, jos ei tule.
Numeroina 37v on jo "paljon", mutta kun mietin kaikkia 37-vuotiaita tuttaviani, niin eivät tunnu läheskään niin vanhoilta enkä pitäisi outona, jos saisivat nyt lapsen. Itseasiassa ihan vasta eräs 37v tuttavani saikin.
Itse olen 33v ja ei 37-vuotiaat tuttavani tunnu yhtään itseäni vanhemmilta.
Sain kuopukseni 38 vuotiaana, en ole kokenut olevani vanha äiti enkä olekaan, monet saavat lapsia vielä paljon myöhemminkin. Antaa palaa vaan! ja ps. tulin todella helposti raskaaksi
Äitini täytti 36v pari kuukautta sen jälkeen kun sai minut ja kaksoisveljeni eikä päivääkään kuulemma vaihtaisi pois, vaikka rankkaa on ollutkin :)