1v5kk päiväkodissa
ollut tasan yksivuotiaasta ja pari kuukautta sitten loppui itkut ja tuntui kotiutuneen paikkaan viimeinkin . No viime viikolla tuli uusi lapsi (muutaman kk nuorempi), joka huutaa tuolla kaiket päivät ja saa kuulemma minunkin lapseni myötätunnosta(?) itkemään.
Hoitajia ei enää riitä ottamaan lastani syliin aamuisin, kun toinen hoitaja on uusi tulokas sylissään ja toinen toimistossa, joten joudun jättämään lapseni huutavana jonnekin. Jotenkin nämä päivät töissä niin rankkoja, kun miettii, että siellä se lapseni taas huutaa pk:ssa, kun ehti jo tottua ajatukseen, että lapseni siellä viihtyy.
onko kellään mitään vinkkiä minulle, pitääkö tuonikäisen jo osata jäädä 'kiltisti' päiväkotiin (muualle kuin hoitajan syliin)?
Kommentit (20)
Perhepäivähoito on ainoa oikea paikka tuonikäiselle. PISTE.
sitä toimistossaoloa minäkin ihmettelen, eikä sieltä minnekään liiku, vaikka kuinka kuikuilen sinnepäin. olen tämän ongelman heille ihan suoraankin kertonut, mutta oikeasti mitään reagointia ei ole tullut.
mutta pitääkö minun hyväksyä tämä, että lapseni olot heikentyvät, kun ryhmään tulee uusi lapsi?
ap
varmaan olisi pph oikea paikka, en väitä vastaan. Minä en vaan osaa luottaa yhteen ihmiseen tarpeeksi.
ap
No ei oo normaalia. Toki laps oppii jonkun ajan päästä ettei itkeminen kannata ja hiljenee.
Kyllä Se siitä tasoittuu, kun uusi tulokas tottuu pk:n rytmiin. :) meillä täällä töissä vähän sama tilanne, kaksi vuoden ikäistä lasta plus kaksi pian kaksivuotiasta, loput 18 on 4-5v. Ja jos aamulla kolme töissä niin kyllä sylit on vähissä joka harmittaa tosi paljon. :(
No voi siellä pph paikassakin olla kaksi huutavaa. Ei sekään kahdeksi syliksi voi muuttua. Aika raakaa että aamulla pitää toimistohommat tehdä. Kyllä mä puuttusin siihen eka. Ei lasta jätetä yksin huutamaan. Ei tuo turvaa lapselle...
Kyllä syliin mahtuu istuessa kaksi huutavaa pientä. Aika tylyä toimintaa, jos toinen istuu toimistossa.
Kyllä syliin mahtuu istuessa kaksi huutavaa pientä. Aika tylyä toimintaa, jos toinen istuu toimistossa.
kiitokset olkapäästä. soitin justiinsa toiseen päiväkotiin ja hoputin lapselle paikkaa jonossa, ei kyllä kovin paljoa toivoa ole tuonne päästä, kun vaihtuvuus on niin pientä.
ap
""1v5kk päiväkodissa
ollut tasan yksivuotiaasta ja pari kuukautta sitten loppui itkut ja tuntui kotiutuneen paikkaan viimeinkin . ""
Eli itki ensimmäiset 3 kk ? Aika hurjan kuuloista, ei noin pientä vielä kannattaisi laittaa hoitoon ollenkaan, tai ainakaan tuollaista ressukkaa joka noin pitkän aikaa itkee.
Itse laitoin lapsemme perhepäivähoitajalle kun oli 1,5v ja itkeä tirautti kun aamulla vein, tätä kesti viikon ja sitten loppui.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:52"]
""1v5kk päiväkodissa
ollut tasan yksivuotiaasta ja pari kuukautta sitten loppui itkut ja tuntui kotiutuneen paikkaan viimeinkin . ""
Eli itki ensimmäiset 3 kk ? Aika hurjan kuuloista, ei noin pientä vielä kannattaisi laittaa hoitoon ollenkaan, tai ainakaan tuollaista ressukkaa joka noin pitkän aikaa itkee.
Itse laitoin lapsemme perhepäivähoitajalle kun oli 1,5v ja itkeä tirautti kun aamulla vein, tätä kesti viikon ja sitten loppui.
[/quote]
Kaikki on niin suhteellista. Oma lapseni on 4v ja jää useimpina aamuina itkemään, vaikka päiväkodissa on ollut jo yli vuoden. Päiväkoti on ihana ja turvallinen, joten siitä ei ole kyse.
joo, ei ollut mulla kristallipalloa, joka olisi kertonut, kauanko päiväkotiin sopeutumisessa menee. mutta ei myöskään ollut sitä palloa, joka olisi sanonut, että sopeutumisen jälkeen tämä rumba alkaa taas lapsellani alusta toisen lapsen aloittaessa päivähoidon.
ap
Tämä ei auta niin yhtään mutta harmillista että joidenkin on pakko viedä noin pieniä hoitoon. Lapset on sopeutuvaisia ja sopeutuuhan ne kaikkeen mutta kotona olisi ihan paras jos vaan mahdollista.
Vai onko edes pakko, jos ei niin älkää viekö noin pieniä, turvallisinta ja parasta olisi olla kotihoidossa, aina riittää syliä ja hellijää, sitähän nämä pienet tarvitsee, ei päiväkodissa ehditä paneutua yhteen lapseen, eikä ole kenenkään omia vaan lauma vieraita lapsia.
Lapseni aloitti päiväkodissa 3vuotiaana. Välillä vieläkin (vuoden ollut) saattaa tulla itku varsinkin aamuisin. En lähde töihin ennenkuin olen saanut lapsen jonkun hoitajan syliin. En pystyisi!
Eli tuuppaa ap lapsesi hoitajan syliin ja jos ei mahdu viet vaikka sinne toimistoon sen lapsen. Itku ei yleensä montaa minuuttia kestä.
luukiko ap että hänen lapsensa on viimeinen joka aloittaa kyseisessä ryhmässä?
Ottaako joku sinun lapsesi aamulla vastaan? Mitä hoitaja sitten tekee, kun ei ole aikaa ottaa syliin tai muuten lastasi lohduttaa?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:46"]
luukiko ap että hänen lapsensa on viimeinen joka aloittaa kyseisessä ryhmässä?
[/quote]
ei luullut, luulin vain, että tilanne hoidetaan paremmin. ei 1v 5kk kai yhdessä yössä tarvi isoksi kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:51"]
Ottaako joku sinun lapsesi aamulla vastaan? Mitä hoitaja sitten tekee, kun ei ole aikaa ottaa syliin tai muuten lastasi lohduttaa?
[/quote]
yksi hoitaja istuu pienempi sylissä puuropöydässä, toinen istuu toimistossa katsomassa ruutua/puhumassa ruoantuojille.
Miksi se toinen hoitaja on siellä toimistossa? Minulla ei ole koskaan jäänyt päiväkotiin lasta itkemään vaan hoitajia on paikalla vähintään kolme ja usein joku harjoittelija vielä lisäksi.