Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisitte, jos tapailemanne miehen ex ottaisi yhteyttä?

Vierailija
19.10.2020 |

En aio ottaa, koska tämä ei minulle enää kuulu, mutta teoriassa mitä ajattelisitte, jos poikaystävänne ex ottaisi yhteyttä ja varottaisi tapailemastanne miehestä? Seurustelin hetken miehen kanssa, jonka käytös oli narsistista ja mies osoittautuikin väkivaltaiseksi ja vainoharhaiseksi. Otin itse yhteyttä miehen exään, josta tämä puhui pakkomielteisesti pahaa. Nainen kertoi huomanneensa kyllä somesta, että exällään oli uusi nainen ja oli harkinnut varoittelua, mutta arveli, että tuskin olisin uskonut. Hän kertoi jutelleensa puolestaan miehen sitä edeltävän naisen kanssa, joka kertoi samaa.
Kyseessä on aika oppikirjamainen narsisti, mutta jotain muutakin sadistista hänessä on... en jaksa nyt eritellä mitä, mutta itse kysymys:
osaisitteko ottaa todesta exän puheet vai ajattelisitteko, että kyseessä on juuri sellainen sekopää, jollaiseksi miesystävänne on exänsä maalannut? Minä olen todennäköisesti nyt se sekopää, ja olen oletettavasti blokannut miehen kaikista kanavista sen takia, että en kestänyt eroa (kuten hän selitti mulle aikanaan selityksenä, miksi exänsä oli katkaissut kaikki välit häneen).
Ja lopuksi painotan, en aio ottaa yhteyttä, mietin vaan, haluaisiko kukaan että sinuun otettaisiin? En voi mitään, että tunnen hieman solidaarisuutta tätä naisparkaa kohtaan, en haluaisi kenenkään kokevan samaa kuin itse...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ihan hyvin suhtautuisin, jos on hyvällä asialla.

Vierailija
2/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että tekisi mieli varoittaa, mutta käytännössä olen varma miten asiat menisivät: mies on jo systemaattisesti mustamaalannut minua ko. naiselle ja jos ottaisin yhteyttä, tästä olisi varmasti jo varoitettu häntä että aikoo ottaa tms. Koska aiemmatkin naiset ovat sitten hakeneet kysymyksiinsä vastauksia exiltä. Kun aikanaan itse otin oman pääni takia yhteyttä miehen exään, oli todella helppoa erota suhteesta. Huomasin selkeitä yhteneväisyyksiä suhteissa ja miehen toimintatavoissa.

Pohdin vaan, onko edes teoriassa mahdollista, että voisi "pelastaa" jonkun, vai ammutaanko viestintuoja...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, ihan sillä että mihin vetäisi sen rajan? Stalkkaisiko exää loppuiän ja aina infoaisi seuraavaa naista? Loppujen lopuksi sen saisi itsensä kimppuun noin. Pitäisin itsestäni huolta ja lopettaisin kaikki yhteydet niin hyvin kuin osaisin.

Vierailija
4/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jokainen aikuinen on itse vastuussa elämästään.

Vierailija
5/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en, ihan sillä että mihin vetäisi sen rajan? Stalkkaisiko exää loppuiän ja aina infoaisi seuraavaa naista? Loppujen lopuksi sen saisi itsensä kimppuun noin. Pitäisin itsestäni huolta ja lopettaisin kaikki yhteydet niin hyvin kuin osaisin.

Joo näin mä ajattelen... tein kauhean työn, että ne eri meileistä lähetetyt vainoamisviestit loppuisivat ja että pääsen miehestä eroon. Olen blokannut hänet kaikkialta, vaihtanut somet yksityiseksi, pitänyt nykyiset suhteeni visusti yksityisenä ja muutin käytöstäni somessa lopullisesti. Ko. tyyppi vei oikeastaan somesta kaiken ilon ja tiedän hänen maanisen tapansa stalkata exiään ja ottaa yhteyttä vähän väliä.

Juuri siksi en aio ottaa yhteyttä naiseen, koska en halua miestä elämääni millään muotoa. En vaan voi mitään sille, että ahdistun hieman ajatuksesta, että joku viaton joutuu juuri nyt käymään läpi samaa helvettiä kuin itse.. :/

ap

Vierailija
6/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis Ap eronnut poikakaveristasi jo? Mitä jos yrittäisit lakata miettimästä kaikkea skeidaa? Pidä hyvät muistot äläkä demonisoi häntä. Itse valitsit hänet aikanaan, mene eteenpäin nyt.

Vierailija
7/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin exä tuommoinen.

En mä varmaan siinä alkuhuumassa olis uskonut toista naista, vaikka tosin ihmettelinkin miten mies voi niin vihata ja haukkua exiään ja miten muka he kaikki on hulluja lehmiä. Inhotti tuo tapa miten puhui, mietin jo silloin että musta varmaan puhuu sit samoin tavoin jos erotaan.

En tiedä mitä on puhunut, mutta koko kaveripiiri otti miehen puolen, jäin ihan yksin ja muhun katkaistiin välit.

Pelotti sen seuraavan naisen puolesta ja aidosti olin huolestunut, mutta tiesin että mies osaa kyllä puhua pään sekaisin, niin en sit sotkeutunut.

Surullista tosiaan miten nää tapaukset toistaa itseään eikä siinä ulkopuolinen pysty tekemään mitään.

Toisaalta jos joku olisi varoittanut suhteen alussa ja joku entisistä naisista olisi asiallisesti ottanut yhteyttä ja kertonut asioista niin ehkä sitä olisi osannut alkaa noteeraa maan merkkejä aiemmin ja lähteä ennenkuin sattui pahasti.

Vierailija
8/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin, että olisipa exän exä ottanut yhteyttä minuun ja varoitellut aiemmin, olisin peilannut miehen käytöstä siihen jo hyvissä ajoin. Miehen persoonallisuushäiriö tuli tutuksi kantapään kautta, ja vasta sitten älysin kysellä exältään, oliko hällä samat kokemukset. Pelotti ottaa yhteyttä, mutta olin sen verran somesta häntä seurannut, että miehen kuvailut hänestä eivät vaan voineet pitää paikkaansa. Väitti tämän olevan maksuhäiriöinen, epäterveellisesti elävä yms. (projisoi omia puutteitaan häneen), mutta mulle välittyi somesta ihan tavallinen nainen, hyvin koulutettu ja asiallinen ihminen. Sen takia luotin omaan intuitioon.

Nykyisessa suhteessani olisivat hälärit soineet heti, jos mies olisi haukkunut exäänsä.

Vierailija
9/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin exä tuommoinen.

En mä varmaan siinä alkuhuumassa olis uskonut toista naista, vaikka tosin ihmettelinkin miten mies voi niin vihata ja haukkua exiään ja miten muka he kaikki on hulluja lehmiä. Inhotti tuo tapa miten puhui, mietin jo silloin että musta varmaan puhuu sit samoin tavoin jos erotaan.

En tiedä mitä on puhunut, mutta koko kaveripiiri otti miehen puolen, jäin ihan yksin ja muhun katkaistiin välit.

Pelotti sen seuraavan naisen puolesta ja aidosti olin huolestunut, mutta tiesin että mies osaa kyllä puhua pään sekaisin, niin en sit sotkeutunut.

Surullista tosiaan miten nää tapaukset toistaa itseään eikä siinä ulkopuolinen pysty tekemään mitään.

Toisaalta jos joku olisi varoittanut suhteen alussa ja joku entisistä naisista olisi asiallisesti ottanut yhteyttä ja kertonut asioista niin ehkä sitä olisi osannut alkaa noteeraa maan merkkejä aiemmin ja lähteä ennenkuin sattui pahasti.

Tää. Mutta samalla haluaa suojella itseään eikä avata niille demoneille enää yhtään ovea. Se empaattinen puoli itsessä vaan vähän kärsii, koska en mä haluaisi yhdenkään ihmisen kärsivän kun itse kärsi siinä suhteessa.

ap

Vierailija
10/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin mä ajattelen... tein kauhean työn, että ne eri meileistä lähetetyt vainoamisviestit loppuisivat ja että pääsen miehestä eroon. Olen blokannut hänet kaikkialta, vaihtanut somet yksityiseksi, pitänyt nykyiset suhteeni visusti yksityisenä ja muutin käytöstäni somessa lopullisesti. Ko. tyyppi vei oikeastaan somesta kaiken ilon ja tiedän hänen maanisen tapansa stalkata exiään ja ottaa yhteyttä vähän väliä.

Juuri siksi en aio ottaa yhteyttä naiseen, koska en halua miestä elämääni millään muotoa. En vaan voi mitään sille, että ahdistun hieman ajatuksesta, että joku viaton joutuu juuri nyt käymään läpi samaa helvettiä kuin itse.. :/

ap

Varmasti se ahdistaa, mutta tiedätkö mitä? Et sinä voi sille mitään. Aina löytyy se seuraava alistettava. Sinulla on oikeus olla välittämättä ja mennä eteen päin. Olet osasi kärsinyt.

Vierailija
11/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis Ap eronnut poikakaveristasi jo? Mitä jos yrittäisit lakata miettimästä kaikkea skeidaa? Pidä hyvät muistot äläkä demonisoi häntä. Itse valitsit hänet aikanaan, mene eteenpäin nyt.

Niin mun mielestä nykymaailman ongelma on se, että keskitytään vaan itseensä ja ei välitetä muista. Empaattinen puoli minusta kokee vääryyttä, että joku toinen uhri joutuu käymään läpi samat kuin minä ja kaksi aiempaa naista. Ja olen jatkanut elämääni, kiitos vaan, mutta menneisyys on osa minua. Kelailin vaan, että entä jos voisikin auttaa jotain toista välttämään luodin. Mutta kuten sanottu, en aio ottaa yhteyttä naiseen, kunhan mietin vaan että mitä jos...

Vierailija
12/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa avata silmiä siinä mielessä, että kaikki ihmiset eivät ole viattomia pulmusia. Tuo nainen voi olla pahempi kuin exäsi tai samanlainen. He saattavat jopa olla onnellisia yhdessä. Exäsi on voinut myös muuttua. Yksikään meistä ihmisistä ei ole muuttumaton vakio, et sinäkään. Vastauksena kysymykseesi, en ottaisi yhteyttä. Et tiedä muuta kuin oman näkemyksesi, siitä ei välttämättä ole hyötyä kenellekään muulle kuin sinulle.

Vierailija
13/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mun mielestä nykymaailman ongelma on se, että keskitytään vaan itseensä ja ei välitetä muista. Empaattinen puoli minusta kokee vääryyttä, että joku toinen uhri joutuu käymään läpi samat kuin minä ja kaksi aiempaa naista. Ja olen jatkanut elämääni, kiitos vaan, mutta menneisyys on osa minua. Kelailin vaan, että entä jos voisikin auttaa jotain toista välttämään luodin. Mutta kuten sanottu, en aio ottaa yhteyttä naiseen, kunhan mietin vaan että mitä jos...

Auta mielummin väkivallan uhreja vaikka jonkun järjestön kautta.

Vierailija
14/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois helppo jos tällaset ihmiset voisi jotenkin merkitä. Yliempaattiset ihmiset on maailman parhaita uhreja näille. Luontodokkareissa näkee miten petoeläimet saalistavat, valkkaavat ne heikoimmat ja pienimmät uhrit. Samalla tavalla persoonallisuushäiriöiset saalistavat ihmisten keskuudessa.

Vierailija
15/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vastaamatta ja blokkaisin.

Vierailija
16/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin exän exään yhteyttä. Heillä yhteinen lapsi. Takaisin tuli todela defensiivinen viesti miehelle, mutta luulen että naisparka pelkäsi miestä niin paljon että toimi näin. Itse varoitin tämän exän nykyistä. Hän oli osaltaan utelias ja sen jälkeen vihainen (kertoi varmasti miehelle tässä välissä, ja viimeisin viesti kuulostikin ihan miehen sanelemalta).

En aio itse enää koskaan ketään varoittaa. Haluaisin itse tietää. Aika näyttäisi sitten oliko exän sanomiset sanahelinää vai aito varoitus).

Vierailija
17/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne exät on oikeassa ollut, mutta toisaaltaan ehkä jotkut ihmiset vain tarvitsee kunnolla turpaansa ja menettää omaisuutensa, mielenterveytensä, työkykynsä, läheiset ihmissuhteet ja kaiken. Voit olla jokun ihmisen karman tiellä.

Vierailija
18/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa avata silmiä siinä mielessä, että kaikki ihmiset eivät ole viattomia pulmusia. Tuo nainen voi olla pahempi kuin exäsi tai samanlainen. He saattavat jopa olla onnellisia yhdessä. Exäsi on voinut myös muuttua. Yksikään meistä ihmisistä ei ole muuttumaton vakio, et sinäkään. Vastauksena kysymykseesi, en ottaisi yhteyttä. Et tiedä muuta kuin oman näkemyksesi, siitä ei välttämättä ole hyötyä kenellekään muulle kuin sinulle.

Tykkäsin sun viestistä, mutta luitkohan silti ihan kunnolla? Ei ole mun näkemys vaan laajempi. Miehen ex kertoi identtisen kertomuksen miehestä ja myös exää edeltänyt nainen oli muuttanut maasta (kertonut paenneensa miestä kotimaahansa). Mies puhui kulloisellekin naiselleen paljon pahaa existään ja kertoi omat pahat tekonsa naisten tekemänä. Itse havahduin siihen vasta, kun miehen touhut ylittivät kaikki normaalin käytöksen rajat ja paljastui todella karmivia asioita (eläintenkidutusta jne.) Ei sellainen ihminen muutu, jos ei itse ymmärrä olevansa sairas.

ap

Vierailija
19/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin sun viestistä, mutta luitkohan silti ihan kunnolla? Ei ole mun näkemys vaan laajempi. Miehen ex kertoi identtisen kertomuksen miehestä ja myös exää edeltänyt nainen oli muuttanut maasta (kertonut paenneensa miestä kotimaahansa). Mies puhui kulloisellekin naiselleen paljon pahaa existään ja kertoi omat pahat tekonsa naisten tekemänä. Itse havahduin siihen vasta, kun miehen touhut ylittivät kaikki normaalin käytöksen rajat ja paljastui todella karmivia asioita (eläintenkidutusta jne.) Ei sellainen ihminen muutu, jos ei itse ymmärrä olevansa sairas.

ap

Onko häntä tuomittu koskaan mistään tekemisestään?

Vierailija
20/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana: on mahdollista, että nyxä on myös narsisti. Sitten sulla on helvetti edessäsi, kun ne yhdistää voimansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä