Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisitte, jos tapailemanne miehen ex ottaisi yhteyttä?

Vierailija
19.10.2020 |

En aio ottaa, koska tämä ei minulle enää kuulu, mutta teoriassa mitä ajattelisitte, jos poikaystävänne ex ottaisi yhteyttä ja varottaisi tapailemastanne miehestä? Seurustelin hetken miehen kanssa, jonka käytös oli narsistista ja mies osoittautuikin väkivaltaiseksi ja vainoharhaiseksi. Otin itse yhteyttä miehen exään, josta tämä puhui pakkomielteisesti pahaa. Nainen kertoi huomanneensa kyllä somesta, että exällään oli uusi nainen ja oli harkinnut varoittelua, mutta arveli, että tuskin olisin uskonut. Hän kertoi jutelleensa puolestaan miehen sitä edeltävän naisen kanssa, joka kertoi samaa.
Kyseessä on aika oppikirjamainen narsisti, mutta jotain muutakin sadistista hänessä on... en jaksa nyt eritellä mitä, mutta itse kysymys:
osaisitteko ottaa todesta exän puheet vai ajattelisitteko, että kyseessä on juuri sellainen sekopää, jollaiseksi miesystävänne on exänsä maalannut? Minä olen todennäköisesti nyt se sekopää, ja olen oletettavasti blokannut miehen kaikista kanavista sen takia, että en kestänyt eroa (kuten hän selitti mulle aikanaan selityksenä, miksi exänsä oli katkaissut kaikki välit häneen).
Ja lopuksi painotan, en aio ottaa yhteyttä, mietin vaan, haluaisiko kukaan että sinuun otettaisiin? En voi mitään, että tunnen hieman solidaarisuutta tätä naisparkaa kohtaan, en haluaisi kenenkään kokevan samaa kuin itse...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa avata silmiä siinä mielessä, että kaikki ihmiset eivät ole viattomia pulmusia. Tuo nainen voi olla pahempi kuin exäsi tai samanlainen. He saattavat jopa olla onnellisia yhdessä. Exäsi on voinut myös muuttua. Yksikään meistä ihmisistä ei ole muuttumaton vakio, et sinäkään. Vastauksena kysymykseesi, en ottaisi yhteyttä. Et tiedä muuta kuin oman näkemyksesi, siitä ei välttämättä ole hyötyä kenellekään muulle kuin sinulle.

Narsistit ei muutu, luonnevikaiset ei muutu, ikinä. Enkä tiedä tosielämässä ainuttakaan varoittanutta exää joka olisi miehen takaisin halunnut. Nämä on niitä bimbojen fantasioita, että ovat saaneet jonkun suurenkin saaliin. Itsensä siinä naurunalaiseksi tekee koska kyllä kaikki nämä tietää vaikka päin naamaa ei heti tule sanomaan.

Vierailija
22/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin usko, että narsistin tuore uhri on valmis näkemään/myöntämään mitään. Tod. näk. reaktiona on hyökkäys ja liittoutuminen narsistin kanssa, jolloin myös narsisti saa sen mitäs mä sanoin -hetkensä ja voittaa. Tämän takia mä en missään tapauksessa aio ottaa yhteyttä tähän naiseen, oletan, että hän saattaa tosin ottaa muhun (ainakin jos vanhat merkit pitää paikkaansa). Jos nyt viestisin sille, olisin tekemisissä sen jätkän kanssa, mitä taas en missään tapauksessa halua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin suhdetta, mutta pitäisin "antennit ylhäällä" kaikelle epämääräiselle. Noista ei tiedä, onko varoitus oikeasti aiheellinen vai onko ex vaan kateellinen kun mies on löytänyt uuden ja siksi keksii valheita.

Vierailija
24/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtautuisin sun epäillen. Mitkä on sun motiivit? Oletko mustasukkainen jätetty? Miksi haluat pilata toisen maineen? jne.

Mulla on nimittäin käynyt vastaavasti, että miehen eksä tuli kadulla, kaupassa, pubissa mulle kertomaan miehestä juttuja. Kiitin ja sanoin ottavani itse selville asioista, joita tuo mainitsi.

Loppu peleissä jouduttiin hankkimaan lähestysmiskielto. Jota nainen myös rikkoi. Asiat rauhottui, kun lähdettiin pariksi vuodeksi jenkkeihin töihin, tarjouksen perässä ei naista karkuun.

Kaikkiaan viisi vuotta olin sen miehen kanssa ja meillä oli ihan kiva suhde. Erottiin ystävinä.

Enkä epäile, etteikö miehissäkin olisi sekopäitä, mutta osa asioista on käytävä kantapään kautta läpi. Valitettavasti.

Vierailija
25/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun otti yhteyttä ex-miehen silloinen lyhytaikainen naisystävä. Ex oli kuulemma aivan kiinni vielä minussa. No minä tiedän mitkä meidän välit on eli emme todellakaan enää haikaile toistemme perään.

Joten varoitin ex-miestäni tästä ilmeisesti kovin mustasukkaisesta tapauksesta. Ex kiitteli minua kun kerroin :)

Vierailija
26/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en, ihan sillä että mihin vetäisi sen rajan? Stalkkaisiko exää loppuiän ja aina infoaisi seuraavaa naista? Loppujen lopuksi sen saisi itsensä kimppuun noin. Pitäisin itsestäni huolta ja lopettaisin kaikki yhteydet niin hyvin kuin osaisin.

Joo näin mä ajattelen... tein kauhean työn, että ne eri meileistä lähetetyt vainoamisviestit loppuisivat ja että pääsen miehestä eroon. Olen blokannut hänet kaikkialta, vaihtanut somet yksityiseksi, pitänyt nykyiset suhteeni visusti yksityisenä ja muutin käytöstäni somessa lopullisesti. Ko. tyyppi vei oikeastaan somesta kaiken ilon ja tiedän hänen maanisen tapansa stalkata exiään ja ottaa yhteyttä vähän väliä.

Juuri siksi en aio ottaa yhteyttä naiseen, koska en halua miestä elämääni millään muotoa. En vaan voi mitään sille, että ahdistun hieman ajatuksesta, että joku viaton joutuu juuri nyt käymään läpi samaa helvettiä kuin itse.. :/

ap

Nuo sekot tekee hieman läheisriippuvaiseksi ja alat uskoa, että itse olet jotenkin poikkeuksellisen vahva verrattuna muihin kun vihdoin pääset irti, mutta tässä sinun pitää muistaa että sinä et tunne sitä ihmistä. Sinä pidät luultavammin häntä heikompana kuin tämä on. Sillä ihmisellä ei ole samoja kipuja ja kipupisteitä kuin sinulla ja mistä sinä tiedät vaikka koko ihminen olisi ihan täysi psyko ärsytettynä ja kohta exäsi on pulassa. Ota rauhallisesti. Kyllä elämä kantaa.

Vierailija
27/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole fiksumpi kuin exäsi. Et voi suoraan ottaa yhteyttä uuteen naiseen, mutta varmista, että hän jotain kiertotietä saa tietää sinun tarinasi. Ei se alkuhuumassa mene jakeluun, mutta hälytyskellot alkavat varmasti soida nopeammin ja "gaslighting" jakso jää lyhyemmäksi.

Vierailija
28/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin varoittaa exäni nykyistä, mutta tiesin että se olisi täysin hyödytöntä. Minuakin aikoinan varoitettiin, mutta pidin sitä vain kahjon, mustasukkaisen naisen kostona.

Exäni oli suhteen alussa mielettömän rakastettava ja suhde eteni salamannopeasti. Alku oli miehen puolelta herkkää tunteilua ja itkua siitä, kuinka paska ämmä oli entinen kumppaninsa. Sama kaava on toistunut kaikissa suhteissaan.

Tiedän että nykyinenkin on saanut kuulla samat itkut ja uhriutumiset ja vähän myöhemmin myös pettämisiä seuranneet sydäntäsärkevät selitykset.

Vierailija
29/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suhtautuisin sun epäillen. Mitkä on sun motiivit? Oletko mustasukkainen jätetty? Miksi haluat pilata toisen maineen? jne.

Mulla on nimittäin käynyt vastaavasti, että miehen eksä tuli kadulla, kaupassa, pubissa mulle kertomaan miehestä juttuja. Kiitin ja sanoin ottavani itse selville asioista, joita tuo mainitsi.

Loppu peleissä jouduttiin hankkimaan lähestysmiskielto. Jota nainen myös rikkoi. Asiat rauhottui, kun lähdettiin pariksi vuodeksi jenkkeihin töihin, tarjouksen perässä ei naista karkuun.

Kaikkiaan viisi vuotta olin sen miehen kanssa ja meillä oli ihan kiva suhde. Erottiin ystävinä.

Enkä epäile, etteikö miehissäkin olisi sekopäitä, mutta osa asioista on käytävä kantapään kautta läpi. Valitettavasti.

Olin jättäjä, kuten miehen exätkin. Katkoin kaikki välit ja olen ollut vastaamatta kaikkin hänen viesteihinsä, joita lähetteli eri meiliosoitteista. Blokkasin työnumeronsa, kavereittensa yhteystiedot ja ghostasin totaalisesti kaikki häneen liittyvän. Olen onnellinen omassa elämässäni, mutta pala meni kurkkuun, kun törmäsin häneen netissä työsomeni kautta (josta en voi blokata ketään, sillä tiliä käyttävät monet muut yrityksessä). Eli mun tapauksessa ei olisi pelkoa, että ottaisin mieheen mitään yhteyttä. Ja koen, että viestiminen naiselle olisi tavallaan yhteydenottoa tohon mieheen. Siksi en sitä tee.

ap

Vierailija
30/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en, ihan sillä että mihin vetäisi sen rajan? Stalkkaisiko exää loppuiän ja aina infoaisi seuraavaa naista? Loppujen lopuksi sen saisi itsensä kimppuun noin. Pitäisin itsestäni huolta ja lopettaisin kaikki yhteydet niin hyvin kuin osaisin.

Joo näin mä ajattelen... tein kauhean työn, että ne eri meileistä lähetetyt vainoamisviestit loppuisivat ja että pääsen miehestä eroon. Olen blokannut hänet kaikkialta, vaihtanut somet yksityiseksi, pitänyt nykyiset suhteeni visusti yksityisenä ja muutin käytöstäni somessa lopullisesti. Ko. tyyppi vei oikeastaan somesta kaiken ilon ja tiedän hänen maanisen tapansa stalkata exiään ja ottaa yhteyttä vähän väliä.

Juuri siksi en aio ottaa yhteyttä naiseen, koska en halua miestä elämääni millään muotoa. En vaan voi mitään sille, että ahdistun hieman ajatuksesta, että joku viaton joutuu juuri nyt käymään läpi samaa helvettiä kuin itse.. :/

ap

Nuo sekot tekee hieman läheisriippuvaiseksi ja alat uskoa, että itse olet jotenkin poikkeuksellisen vahva verrattuna muihin kun vihdoin pääset irti, mutta tässä sinun pitää muistaa että sinä et tunne sitä ihmistä. Sinä pidät luultavammin häntä heikompana kuin tämä on. Sillä ihmisellä ei ole samoja kipuja ja kipupisteitä kuin sinulla ja mistä sinä tiedät vaikka koko ihminen olisi ihan täysi psyko ärsytettynä ja kohta exäsi on pulassa. Ota rauhallisesti. Kyllä elämä kantaa.

En tunnista tota ajattelutapaa, en pidä itseäni poikkeuksellisen vahvana, vaan enemmänkin heikkona, kun haksahdin narsistiin, näin jälkikäteen selvästi nähtynä. Häpeän tuota suhdetta todella paljon ja olen aika kaukana mistään feenikslinnusta, joka on nyt voittamaton tuon kokemuksen jälkeen. Outo vähän tuo viestisi muutenkin, projisoit kenties jotain omaasi tuohon.... mutta se on ihan fine.

Vierailija
31/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli vuosia sitten sinun tilanteessasi, oli puhunut häntä edeltäneen exän kanssa ja miehllä oli uusi johon pohti pitäiskö ottaa yhteyttä.

Kävimme tätä kuviota läpi useiden eri ikäisten naisten ja miesten kanssa ja hyvin ylimielisiä oli kaikki siitä että älä tee mitään.

Olisit vain se hullu ja pahimmassa tapauksessa upottaisit sitä uutta syvemmälle suohon antaen jotain pohjaa mistä ne narsisti voi sitten selittää ja "todistella".

Vierailija
32/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jättäjä, kuten miehen exätkin. Katkoin kaikki välit ja olen ollut vastaamatta kaikkin hänen viesteihinsä, joita lähetteli eri meiliosoitteista. Blokkasin työnumeronsa, kavereittensa yhteystiedot ja ghostasin totaalisesti kaikki häneen liittyvän. Olen onnellinen omassa elämässäni, mutta pala meni kurkkuun, kun törmäsin häneen netissä työsomeni kautta (josta en voi blokata ketään, sillä tiliä käyttävät monet muut yrityksessä). Eli mun tapauksessa ei olisi pelkoa, että ottaisin mieheen mitään yhteyttä. Ja koen, että viestiminen naiselle olisi tavallaan yhteydenottoa tohon mieheen. Siksi en sitä tee.

ap

Oma rauhallinen elämä on arvokas omaisuus. Ja sekään ei ole väärin, jos tästä uudesta uhrista kuuluu, että jättäisit vastaamatta. MIKÄÄN ei tässä maailmassa ole niin tärkeää, että exän päästäisi missään muodossa elämäänsä. Uusi uhri voi parhaimmillaan on lentävä apina ja toimii exän käskystä joten ei mitään yhteyttä.

Vierailija
33/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa avata silmiä siinä mielessä, että kaikki ihmiset eivät ole viattomia pulmusia. Tuo nainen voi olla pahempi kuin exäsi tai samanlainen. He saattavat jopa olla onnellisia yhdessä. Exäsi on voinut myös muuttua. Yksikään meistä ihmisistä ei ole muuttumaton vakio, et sinäkään. Vastauksena kysymykseesi, en ottaisi yhteyttä. Et tiedä muuta kuin oman näkemyksesi, siitä ei välttämättä ole hyötyä kenellekään muulle kuin sinulle.

Narsistit ei muutu, luonnevikaiset ei muutu, ikinä. Enkä tiedä tosielämässä ainuttakaan varoittanutta exää joka olisi miehen takaisin halunnut. Nämä on niitä bimbojen fantasioita, että ovat saaneet jonkun suurenkin saaliin. Itsensä siinä naurunalaiseksi tekee koska kyllä kaikki nämä tietää vaikka päin naamaa ei heti tule sanomaan.

Ja juuri sen luonnevian takia en aio varoitella tätä nykyistä. Itsesuojeluvaistoni ylittää empatiani tätä naista kohtaan. Jännä kyllä, samalla tavalla kertoi myös tän miehen ex. Kertoi halunneensa kovasti varoitella minua, kun kuuli yhteisiltä kavereiltaan miehen saaneen uuden uhrin, mutta ei halunnut olla miehen kanssa missään tekemisissä edes välillisesti.

ap

Vierailija
34/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että puhut totta Ap ja tarinasi on aito. Toisaalta voit myös olla patologinen valehtelija. Tuolla oikeassa elämässä ihmisillä on erilaisia motivaatioita eivätkä kaikki puhu totta. Kaikkien tarve vaikuttaa toiseen ei lähde hyvistä aikeista. Lähtökohtaisesti suhtautuisin epäillen ihmiseen, joka ottaisi minuun yhteyttä haukkuakseen toista ihmistä. On myös ylenkatsovaa määritellä toinen ihminen valmiiksi uhriksi. Jos kyse ei ole vakavasti henkeen kohdistuvasta uhkasta en varottelisi ketään mistään vaan keskittyisi hoitamaan oman tonttini hyvin.9

Vierailija
35/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin että missä vaiheessa minusta on tullut hinttapuli.

Vierailija
36/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies puhuu pahaa existään, ei vain yhdestä vaan monesta, kannattaa olla todella varuillaan.

Vierailija
37/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se ex uskoisi suosiolla, että minulla on tiukempi ja parempi pimppara.

Vierailija
38/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tunnista tota ajattelutapaa, en pidä itseäni poikkeuksellisen vahvana, vaan enemmänkin heikkona, kun haksahdin narsistiin, näin jälkikäteen selvästi nähtynä. Häpeän tuota suhdetta todella paljon ja olen aika kaukana mistään feenikslinnusta, joka on nyt voittamaton tuon kokemuksen jälkeen. Outo vähän tuo viestisi muutenkin, projisoit kenties jotain omaasi tuohon.... mutta se on ihan fine.

Valitettavasti en osaa selittää mitä tarkoitan tuolla lauseella. Sen kai ymmärtää kun asiasta on pitempi aika tai sitten ei. Heikkona itseään pitää kyllä, mutta ehkä juuri siksi ei usko muidenkaan vahvuuteen vaan pelkää muiden menevän vielä pahemmin rikki kuin itse meni ja siitä hätääntyminen toisen vuoksi.

Vierailija
39/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta pitää myös toisella osapuolella hälytyskellojen soida, jos mustamaalaa entisiä ja haukkuu heitä ilman, että toiselta puolelta mitään häirintää ilmenee. Siinähän toimii se sama kaava jatkossakin.

Vierailija
40/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varoitin aikanaan pettävästä eksästä, uutta naista, sain vastaukseksi ylimielisen mistä sä voit tietää että pettäis mua. No ei tämä uusikaan nainen siltä säästynyt, ja mistäkö tiedän? Koska mulla on suhde tähän eksään, ollut jo yli vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi