Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisitte, jos tapailemanne miehen ex ottaisi yhteyttä?

Vierailija
19.10.2020 |

En aio ottaa, koska tämä ei minulle enää kuulu, mutta teoriassa mitä ajattelisitte, jos poikaystävänne ex ottaisi yhteyttä ja varottaisi tapailemastanne miehestä? Seurustelin hetken miehen kanssa, jonka käytös oli narsistista ja mies osoittautuikin väkivaltaiseksi ja vainoharhaiseksi. Otin itse yhteyttä miehen exään, josta tämä puhui pakkomielteisesti pahaa. Nainen kertoi huomanneensa kyllä somesta, että exällään oli uusi nainen ja oli harkinnut varoittelua, mutta arveli, että tuskin olisin uskonut. Hän kertoi jutelleensa puolestaan miehen sitä edeltävän naisen kanssa, joka kertoi samaa.
Kyseessä on aika oppikirjamainen narsisti, mutta jotain muutakin sadistista hänessä on... en jaksa nyt eritellä mitä, mutta itse kysymys:
osaisitteko ottaa todesta exän puheet vai ajattelisitteko, että kyseessä on juuri sellainen sekopää, jollaiseksi miesystävänne on exänsä maalannut? Minä olen todennäköisesti nyt se sekopää, ja olen oletettavasti blokannut miehen kaikista kanavista sen takia, että en kestänyt eroa (kuten hän selitti mulle aikanaan selityksenä, miksi exänsä oli katkaissut kaikki välit häneen).
Ja lopuksi painotan, en aio ottaa yhteyttä, mietin vaan, haluaisiko kukaan että sinuun otettaisiin? En voi mitään, että tunnen hieman solidaarisuutta tätä naisparkaa kohtaan, en haluaisi kenenkään kokevan samaa kuin itse...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä, lasten asiat päällimmäisenä mutta hienovaraisesti kerroin että asperger-piirteitä on herrassa (tajusin itse vasta lapsen diagnoosin myötä). Nyt siitä on kohta 2 vuotta ja hän otti muhun yhteyttä kun kärsi aika lailla samoista asioista mistä mä kohtuupitkän liittomme aikana.

Itse ottaisin varotukset myös asiallisesti vastaan mutta tottakai myös kriittisesti.

Vierailija
42/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että puhut totta Ap ja tarinasi on aito. Toisaalta voit myös olla patologinen valehtelija. Tuolla oikeassa elämässä ihmisillä on erilaisia motivaatioita eivätkä kaikki puhu totta. Kaikkien tarve vaikuttaa toiseen ei lähde hyvistä aikeista. Lähtökohtaisesti suhtautuisin epäillen ihmiseen, joka ottaisi minuun yhteyttä haukkuakseen toista ihmistä. On myös ylenkatsovaa määritellä toinen ihminen valmiiksi uhriksi. Jos kyse ei ole vakavasti henkeen kohdistuvasta uhkasta en varottelisi ketään mistään vaan keskittyisi hoitamaan oman tonttini hyvin.9

Niin, ja koska tiedän, että musta on jo maalattu tälle uudelle naiselle pällivikaisen ihmisen muotokuva, niin en tietenkään ota yhteyttä ja edes kuvittele, että hän kokisi mut vilpittömänä. Jos motiivina olisi kosto, tietysti voisi miettiä keinoja, mutta en halua kostaa. Luonnevikaista et voita ikinä, eikä pidä edes yrittää. Narsistin kanssa ei "pärjää" eikä pidä pelata mitään. Siksi vähän niinkun teen kuten kirjoitit.:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin kyllä, mitä exällä on sanottavaa, tietyin varauksin, koska enhän voi tietää .. mutten kuitenkaan olis sinisilmäinen äijääkään kohtaan, samasta syystä. Kiittäisin tiedoista, ja pitäisin silmäni auki.

Vierailija
44/44 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta pitää myös toisella osapuolella hälytyskellojen soida, jos mustamaalaa entisiä ja haukkuu heitä ilman, että toiselta puolelta mitään häirintää ilmenee. Siinähän toimii se sama kaava jatkossakin.

Kyllä mulla soikin, se suhde kesti alle vuoden ja siitä ajasta useampia kuukausia jo seurasin miehen käytöstä. Aika nopeastihan sitä huomasi, että puhui ihan mitä sattuu ja käytös paheni. Oli etäsuhde, joten oli helppo erotella omat olotilat kun ei ollut tyypin kanssa ja sitten kun taas oli. Riidat eivät käyneet järkeen, konkreettinen esimerkki: väitti suhteen alussa ettei tupakoi. Unohti suhteen aikana valehdelleensa tästä, mutta väitti sitten että minä valehtelen. Aloin tallentamaan niitä viestiketjuja ja kun huomasin etsiväni sieltä jatkuvasti valheita, otin yhteyttä exään. Sitten olikin helppo jättää. Sen verran sadistinen tapaus kuitenkin oli, että en kertonut miehelle ottaneeni yhteyttä exäänsä. Olisi vaan hyökännyt hänen kimppuunsa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän