VW Golfin omistaja, suositteletko?
Olen vaihtamassa autoa ja olen kiinnostunut VW Golfista. Volkkaria mulla ei ole koskaan ollut. Onko jollain kokemusta Golfista, plussia, miinuksia..? Muuta kommentoitavaa?
Kommentit (60)
Mä en juuri muilla ajelekaan kuin farmarimallisilla Golfeilla :D Muutamia vuosia vanhoja malleja, mutta kaikki on olleet erittäin luotettavia, mukavia ajaa ja tilavia mutta myös kaupungissa käteviä.
Meillä pari vuotta vanha variantti, käynnistyy kuin ajatus. Tavaratila hyvä, mahtuu rattaat, vaunut, sun muut. Talvella silikonit mukaan, ovet niittaa aina tiivisteistään kiinni. Tähän hintaluokkaan nähden mukava peli, ajettavuus helppo, peruskärry todella. Hintakaan ei romahda ihan hetkessä. Ulkonäkökin ihan jees.
Mulla Golf Plus vuosimallia 2013. Sitä ennen oli toinen samanlainen ja Polo. Mä olen todella tykästynyt Volkkareihin. Yhdessäkään autossa ei ole ollut pienintäkään vikaa. Golf Plus on pieneksi autoksi tilava, takapenkkiläisetkin mahtuvat istumaan. Miehen kaverit jopa sanoo, että paremmin kuin miehen farkkubemarissa. Auto kiihtyy tosi hyvin aika pienimoottoriseksi (1.4 TSI), kuluttaa vähän, on turvallinen, sisältää pieniä ekstroja (parkkitutkat, bluetooth-yhteys), on tosi mukava ajaa. En keksi pienintäkään vikaa!
Mulla on toinen Golf jo menossa ja seuraavakin on sitten samaa sarjaa. Tykkään autostani ihan hurjasti, se on näppärä, mutta vakaa ajettava. Autoni on vuosimallia 2003 ja hankin sen 4 vuotta sitten. Mitään vikaa siinä ei vielä ole ollut *kopkop*, mitä nyt jotain pitänyt vaihtaa vuosihuoltojen aikana.
Edellinen auto oli VW Golf GTI -93. Mahtava peli ajaa mutta perheenlisäyksen vuoksi vaihdoin pois. Mitään suurempia vikoja ei ollut ja tosiaan käynnistyi kovallakin pakkasella huoletta. Suosittelen varsinkin vähän vanhempaa mallia olevaa!
Meillä on yksi just myynnissä, vaihdettiin isompaan autoon. Ensimmäinen omistaja ja ollaan tykätty, kahdeksan vuotta tuli tällä ajettua.
Kallis ostaa ja kallis korjata. Niinkuin joku mainitsi niin kierrä dsg-vaihteesto kaukaa. Sama koskee 1,2 ja 1,4 ltr tsi-koneita. Liian viritettyjä! ongelmia riittää
suosittelen. mulla kolmas golf menossa ja todella tilava "pikkuautohan" se on. kuljetettu sängynrungo, polkupyörä, lipasto :D
lapset 2 hlö istuu mukavasti takana, ajo on miellyttävää ja kuljettajan mukavuus mietitty hyvin. vakiovarusteita uudemmissa on jo hulppeasti.
hyttimelu ainoa miinus. huollot suht siedettävän hintaisia, kulutus pieni varsinkin nykyinen -08 diesel vaikka ei edellinen -04 fsi-paljon vienyt. ensimmäinen golfini oli -00 perusmalli kaksiovinen, kaipasin sähkövimpaimia ja lisäovia joten vaihdoin tuoreempaan muuten en olisi vaihtanutkaan.
jämäkkä, luotettava ja mukava, mitään toyotaa tai ranskisautoa ei pysty edes miettimään vaihdossa :/
2012 ja uusimmissa malleissa ilmastointi hajoaa takuun jälkeen silleen että rojut menee kiertoon ja minä ainakin jouduin maksamaan viikon työstä josta maahantuoja tuli osissa vastaan.nyt on 50000 mittarissa ja moottori kolisee.johtuukohan se siitä kun se on tsi?
Helvetin hyvä on mulla ainakin ollu VW Jetta 1,4 TSI DSG 118Kw (160hv) vm. 2011. Mulla ei ole ollu mitäään vikaa DSG laatikon kanssa, mut öljyt vaihdettu 60000km kohdalla. Mulla on ollut neljä VW autoa ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Suosittelen :)
Niin paljon huonoa kuullut volkkareista että uskaltaisi koskea pitkällä tikullakaan. Volkkarissa ei ole vikoja, ne on ominaisuuksia.
Haluaisin mainostaa ihanaa pikkuautoa eli Fiat 500:aa! Minulla on jo toinen ja ihan mahtava. Söpö ja pieni, mutta kulkee yhtä lujaa kuin muutkin autot. Hyvä parkkeerata. Toiminut hyvin pakkasessa ja lumessakin.
En suosittele. Käytössä golf plus vuodelta 2007 jolla olen ajanut 200 000 km. Tänä aikana vaihdettu nokka ketju (5 000 €) oven lukko, takakontin johtosarja, oijottu etuovien kulmia, vaihdettu etupyörän laakerit, takajarru satulat, 5 kpl moottorin ohjausanturia, 2 läppäventtiiliä.
Helmat ruostuvat (ruostumattomuus takuu ei korvaa koska vaikka "kiveniskemät" ovat oven alla suojassa ).
golfissa loppui akku kun unohtui valot päälle. Latasin sen, laitoin molemmat johdot akkuun (olisi pitänyt laittaa maajohto runkoon kuulemma). Nyt palaa ratin, esp ja rengaspaine valot, eikä sammu millään. Sulakkeet on ehjiä ja vikakoodin lukija ei löydä vikaa. Missä vika?
Vanhat sivut, mutta mulla 21 tammik.ssa käyttöön otettu. Olen toinen omistaja. Auto ollut vajaa 2 kk.tta itsellä ja pajalla kohta 2 viikkoa. On liian tekninen. Sähköjarru lukittuu muutamia kertoja. Rattisäädöillä joko teki täysjarrutuksen tai läks lentämään. Säädöt täysin pielessä.
Istuessani autossa kuului kuin konekiväärin tärinää ja oranssit merkkivalot vilkkui. Ei sentään syttynyt palamaan. Koirakin säikähti.
Yrittävät jo kerran korjattua saada kuntoon.
Meillä on 08 mallin 1.9l diesel, mikä on hyvä.
Yritän saada kaupan purettua. Auto on hyvä ajaa, mutta se ei riitä. Tekniikka pitää toimia.
VW tuli korjattua ja nyt toimii. Lähtee pakkasilla ilman lämmitystä. Lämpiää aika pian. Rattilämmitys on ihana kylmille käsille. Saa nähdä tuleeko muita ongelmia. Vielä ei ole ollut. Joku valitti manuaalin nykimistä liikkeelle lähtiessä. Huomasin sen toimivan, kun antaa lähteä itsekseen pari metriä ja sitten kevyesti kaasua. Pieni kulutus plussaa.
Tässä vaihdettiin tietokone takuuna.
Mulla on neliveto Phaeton. Ilma-alustalla ei ahdistaa korkeammatkaan nietokset.
Pelaa ku buickki, taakse mahtuu kolme lasta turvaistuimissa.
M40
Pari Passattia ollut,sama auto kuin Golf mutta isommassa korissa.Hyvä auto ajaa,mukava ja hyvä ergonomia mutta luotettavuusongelmia oli ja noiden molempien kanssa joutui hinauspalvelun asiakkaaksi.En suosittele siis,kokeile vaikka V40 volvoa tai Astraa tai Corollaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:12"]
Vw Golf vahva peli ja pitää arvonsa, varo kuitenkin 2005 uudempia yksilöitä jossa : Kaksoismassakytkin, DSG, TSI, tai mitä VAG tahansa jossa nuo + TIPTRONIC. On kallista pitää Golfia kun nuo varusteet = korjata saa kalliita vikoja joka vuosi/kahden vuoden välein.
Ilman noita varusteita on vahva peli.
[/quote]
eikö ne ole kaikki nykyään noita TSI mitä lie? Saako uutta Golfia sellaisena että olisi kestävä (ei diesel)?