Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa tilanteissa nainen ei vain huomaa raskautta?

Vierailija
21.01.2014 |

Missä tilanteissa?

Itselle tulee mieleen vaan että jos pariskunta on yrittänyt lasta tosi pitkään, ehkä on ollut hoidoissakin niin nainen on jo heittänyt toivonsa ja pitää lottovoittoakin mahdollisempana kuin raskautta. Niin ei siksi osaa epäillä oireiden, painonnousun yms. perusteella koska ajattelee sen olevan kuitenkin jotain muuta. Kieltää ehkä että oireet voisi olla raskaudesta johtuvia, säästääkseen itseään.

Toinen vaihtoehto on ne joilla todella luotettava ehkäisy pettääkin ja ovat oikeasti tilastollinen harvinaisuus.

Kolmas on teinit tai muutoin ihmiset, jotka eivät vaan ymmärrä.

Mitään muita selityksiä en keksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tuo vaihtoehto numero 1. Olin 29v, en todellakaan tiennyt olevani raskaana ennen kun alkoi maha kunnolla kasvaa. Ajattelin että jos ei ole tärpännyt viiden vuoden aikana eikä ivf-hoidoillakaan, niin ei sitten mitenkään. Emme enää haaveilleet lapsista. Oli järkytys, vaikka olin tietysti onnellinen.

Vierailija
2/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä, jotka vain yksinkertaisesti psyykkisesti kieltävät raskauden mahdollisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:14"]

No minä olen tuo vaihtoehto numero 1. Olin 29v, en todellakaan tiennyt olevani raskaana ennen kun alkoi maha kunnolla kasvaa. Ajattelin että jos ei ole tärpännyt viiden vuoden aikana eikä ivf-hoidoillakaan, niin ei sitten mitenkään. Emme enää haaveilleet lapsista. Oli järkytys, vaikka olin tietysti onnellinen.

[/quote]

Tuliko sulla siis menkat ihan säännöllisesti, vaikka olit raskaana?

Vierailija
4/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka imettää vielä edellistä vauvaa. Kuukautiset ovat pysyneet poissa imetyksen vuoksi, mutta ensimmäinen ovulaatio onkin kuitenkn ehtinyt tapahtua. Silloin ei osaa kaivata kuukautisia, rintojen arkuus ja turvotus peittyy imetyksen lieveilmiöihin, mahan alku peittyy edellisestä raskaudesta vielä jääneen iholöllyrän ja mahdollisten pömpötyksen varjoon, väsymys selittyy pikkulapsivaiheen kuormittavuudella.

Vierailija
5/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun nainen on tyhmä. tai sitten joku voi joutua johonkin kieltäymyksen tilaan ja alitajuisesti tietää raskauden, mutta elää kuten sitä ei olisikaan.

Vierailija
6/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:14"]

[/quote]

Tuliko sulla siis menkat ihan säännöllisesti, vaikka olit raskaana?

[/quote]

Kakkonen vastaa, ei tullut säännöllisesti mutta menkkani olivatkin olleet aina vähän epäsäännölliset ja jossain vaiheessa elämää jäivät poiskin useiksi kuukausiksi. Välillä oli lääkitys kierron käynnistämiseen.

Sitten vasta kun olin ollut raskautunut jo jonkin aikaa menkat jäi pois kokonaan ja alettiin tutkimaan kuukautisten poisjääntiä taas, kävin verikokeissa ja olisin taas aloittanut lääkkeet kunnes sitten painonnousun takia ymmärsin tehdä vanhan Clearbluen raskaustestin joka oli jäänyt kaappiin. Testi oli positiivinen ja lääkkeet jäi ottamatta. Pääsinkin melko nopeasti ultraan ja terve poika syntyi.

Tuon raskauden jälkeen en ole enää raskautunut uudelleen, mutta ehkäpä vielä adoptoimme.

Vierailija
7/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

f.y.i. aina voi tulla raskaaksi (jos siis on kaikki vehkeet tallella)

Vierailija
8/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudesta kärsivillä naisilla hormonitoiminta ei välttämättä ole koskaan ollut säännöllinen ja normaali. Menkat ovat voineet olla pitkiäkin aikoja tulematta tai olleet niin niukat, ettei niitä juuri ole tarvinnut noteerata. Tällaisella naisella raskaus voi edetä useamman kuukauden "salaa", ennen kuin kasvavasta mahakummusta huomaa.

Yhdelle tutulle kävi näin. Oli vähän pullukka myös valmiiksi. Oli luopunut lapsihaaveista miehensä kanssa jo 10 vuotta aikaisemmin ja ollut siis ilman ehkäisyä luonnollisestikn. Alkoi ihmetellä mahansa "kovuutta" kun mahallaan nukkuminen alkoi olla epämiellyttävää. Silloinkin pelkäsi vain syöpää. Tutkimuksissa todettiin olevan 6. kuulla raskaana. Saivat siis kauan kaipaamansa lapsen alle 4 kk odotusajalla ;) Kieltämättä oli kaikessa ihanuudessaan myös vähän shokki.

Vierailija
9/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:32"]

f.y.i. aina voi tulla raskaaksi (jos siis on kaikki vehkeet tallella)

[/quote]

Näimpä. Joillakin se mahdollisuus raskautua on aivan todella pieni, mutta se on kuitenkin olemassa.

Vierailija
10/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut tosi pieni raskausvatsa, joka on alkanut näkymään vasta ihan viimeisillä viikoilla ja lapset ovat myös olleet todella rauhallisia mahassa, joten ulkopuoliset eivät ole tajunneet minun edes olevan raskaana :) Eli uskon, että ihan oikeasti se raskaus voi joskus jäädä huomaamatta kun ei ajattelekaan koko asiaa ja kuukautiset on epäsäännölliset.

Vierailija
11/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:33"]

Lapsettomuudesta kärsivillä naisilla hormonitoiminta ei välttämättä ole koskaan ollut säännöllinen ja normaali. Menkat ovat voineet olla pitkiäkin aikoja tulematta tai olleet niin niukat, ettei niitä juuri ole tarvinnut noteerata. Tällaisella naisella raskaus voi edetä useamman kuukauden "salaa", ennen kuin kasvavasta mahakummusta huomaa.

Yhdelle tutulle kävi näin. Oli vähän pullukka myös valmiiksi. Oli luopunut lapsihaaveista miehensä kanssa jo 10 vuotta aikaisemmin ja ollut siis ilman ehkäisyä luonnollisestikn. Alkoi ihmetellä mahansa "kovuutta" kun mahallaan nukkuminen alkoi olla epämiellyttävää. Silloinkin pelkäsi vain syöpää. Tutkimuksissa todettiin olevan 6. kuulla raskaana. Saivat siis kauan kaipaamansa lapsen alle 4 kk odotusajalla ;) Kieltämättä oli kaikessa ihanuudessaan myös vähän shokki.

[/quote]

No tottakai on shokki. Jos ei enää odottele lasten tulemista kun niitä ei ole vaan kuulunut niin sitä on asennoitunut hakemaan elämästään muita asioita ja elämään lapsettomana, varsinkin jos ei adoptiotakaan voi saada. Tällöin voi myös mielessään jyrkästi kieltää, että ne oireet voisivat olla raskaudesta johtuvia. Se on sitä itsesuojelua, joka kehittyy tahattomasti lapsettomalle. Jos jokaisesta oireesta hakee raskautta, niin tulee aina pettymään.

Vierailija
12/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, koska joillain naisilla raskaudet on melko oireettomia ja tulevat raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Sitten on lapsettomia (siis tahattomasti) jotka saavat niitä luomulapsia ihan yllärinä.

Vierailija
13/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillani oli endometrioosi ja alkoi yrittää lasta miehensä kanssa parikymppisenä, mutta lasta ei koskaan heille kuulunut. Oletettiin ettei miehessä ollut vikaa tietenkään, koska sperma oli kunnossa. Myöhemmin suhde päättyi eroon.

Kaverini löysi kolmikymppisenä toisen miehen, jonka kanssa eivät edes yrittäneet lasta mutta tuli raskaaksi ja synnytti terveen lapsen. Raskaus selvisi vasta tosi pitkällä, koska eivät tietenkään osanneet aavistella. Summa summarum = Lapsettomuuden syy olikin vaan että eivät jotenkin sopineet yhteen sen ex-miehen kanssa, eikä se endo kuten tietysti oletettiin.

On edelleen yhdessä uuden miehensä kanssa, vaikka raskaus olikin järkytys.

Vierailija
14/14 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin jo 11 viikolla raskaana ennenkuin huomasin asian. meillä oli todella rankkaelämäntilanne muuttoineen kaikkineen ja kuukautiset ovat minulla aina olleet enemmän tai vähemmän epäsäännölliset, varsinkin stressillä on tähän selvä osuus. Olisi pitänyt tajuta rintojen arkuudesta ja jatkuvasta turvotuksen tunteesta, mutta 1. meillä oli ehkäisy (kondomi) 2. meillä oli tuskin lainkaan seksiä 3. stressaava elämänvaihe 4. kuukautiset tulivat, vaikkakin niukkoina ja epäsäännöllisinä...

Ja meillä siis jo kaksi (yli 10v) lasta entuudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi