Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö pojalle 8-13 v hautajaisiin?

Vierailija
21.01.2014 |

Mustat suorat housut, marimekon jokapoikapaita (t.sinja v.sin raidat, tai musta-valk), mustat kengät

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä poikasi tarkkaa ikää??

Mutta kyllä käy.Tosin siinä paidan päällä olisi kiva olla joko musta pikkutakki tai musta neuletakki. Ihan jo siksikin ettei kylmyys yllätä.

Vierailija
2/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei mitään raitapaitoja hautajaisiin. Yksivärinen harmaa, t-sininen tai musta neuletakki valkoisen kauluspaidan kanssa, esimerkiksi. Ei mitään kuvioita, raitoja tai printtejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään laittaisi. Mä tosin olenkin aika natsi. Mun isotkaan lapset eivät hillu hienoissa juhlissa farkut päällä ja hautajaisissa on musta puku päällä eikä mitään sinnepäin.

Vierailija
4/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hautajaisväri ei ole musta vaan valkoinen, ihan etiketin mukaan. Meillä oli tytöillä valkoiset mekot joissa mustalla printillä ruusuja, siis mustavalkoiset. Pojilla musta puku, kauluspaita, musta solmio. Teini kyllä menisi puvussa. 8v ei välttämättä tarvitse, mutta meillä kyllä oli tuon ikäisellä puku.

Vierailija
5/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt, että lapset ja nuoret pukeutuvat hautajaisiin valkoisiin vain jos haudattava on itsekin ollut nuori.

Vierailija
6/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten väri on valkoinen? Minut laitettiin joskus esiteininä hautajaisiin täysmustissa.

Vierailija
7/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkät hautajaiset, jos poika vanhenee viisi vuotta niiden aikana.

Vierailija
8/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy, aivan hyvin.

Vierailija
9/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi hautajaisissa olla miltei missä vaatteissa vaan, kunhan ovat siistit.

Ei kukaan oikeasti oleta, että lapselle ostetaan erikseen jotain hautajaisvaatteita, kunhan nyt on vähän hillittyä värimaailmaa eli ei mitään tipunkeltaista =)

Mä olen joutunut ikävä kyllä käymään monissa hautajaisissa ja ainakin niissä vain harvoin lapsilla on ollut selkeästi jotkut hautajaisvaatteet, pienellä pojalla olen nähnyt mustan puvun, kun oli hautaamassa omaa isäänsä.

Vierailija
10/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy. Johan siinä on mustat housut ja mustat kengät ja tummasävyinen paita. Ei lapsella tarvitse olla täysmustaa.

(Kun ei kaikki aikuisetkaan osaa tummiin pukeutua)

Vierailija
11/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei valkoinen paita? Niitä saa 20 eurolla, ja valkoista paitaa tarvitsee muissakin tilaisuuksissa. Sen sijaan liivi tai puku ei minusta ole tarpeen noin nuorelle. Mustat suorat housut, valkoinen paita ja solmio riittävät.

Vierailija
12/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsilla ollut mitään mustaa isäni hautajaisissa. Oli täys työ surun keskellä saada mustat vaatteet itselle ja musta puku miehelle. ( mulla ei entuudestaan ollut kaapissa mitään mustaa kun en muuten käytä  mustaa)

Lapsille hommasin jotakin harmaata ja tummansinistä ja senkin etsiminen oli kovan työn takana. Mustaa ei olisi edes ollut.

Saatiin hautajaiset pidettyä.

Vierailija
13/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:51"]

Miksi ei valkoinen paita? Niitä saa 20 eurolla, ja valkoista paitaa tarvitsee muissakin tilaisuuksissa. Sen sijaan liivi tai puku ei minusta ole tarpeen noin nuorelle. Mustat suorat housut, valkoinen paita ja solmio riittävät.

[/quote]

komppaan

Vierailija
14/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin sopii ap:n ehdottamat vaatteet.

Vierailija
15/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Eikö ole varaa ostaa valkoista kauluspaitaa? Osta vaikka kirppikseltä tai huuto.netistä niin paljoa maksa.

Vierailija
16/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy.

Vierailija
17/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulle ei edes tulis mieleen laittaa lapsille jotain muuta kuin hautajaisvaatteet päälle. Hautajaisissa kunnioitetaan kuolleen muistoa. Ja ennen kuin kukaan alkaa selittämään, ettei haudattava olisi välittänyt pukeutumisesta, niin miksi sitten aikuiset pukeutuu asiallisesti sellaistenkin ihmisten hautajaisiin? Luulis, että hekin pukeutuisivat kirkkaanvärisiin eriparivaatteisiin, jos kerran vaatteilla ei ole väliä.

Vierailija
18/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:23"]

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulle ei edes tulis mieleen laittaa lapsille jotain muuta kuin hautajaisvaatteet päälle. Hautajaisissa kunnioitetaan kuolleen muistoa. Ja ennen kuin kukaan alkaa selittämään, ettei haudattava olisi välittänyt pukeutumisesta, niin miksi sitten aikuiset pukeutuu asiallisesti sellaistenkin ihmisten hautajaisiin? Luulis, että hekin pukeutuisivat kirkkaanvärisiin eriparivaatteisiin, jos kerran vaatteilla ei ole väliä.

[/quote]Kuule, kun rakas omainen on kuollut, ei vaatteet enää näyttele mitään osaa. Kunhan jotkut säälliset vaatteet saa päällensä niin hyvä on. Etäisempien sukulaisten hautajaisissa voi sitten keikaroida koko perhe mustissa kun ei ole suuren surun ja järkytyksen aiheuttamaa tunnelatausta vaikeuttamassa käytännön järjestelyjä.

Mä en kyllä lähtisi tuossa asiassa omaisia haukkumaan enkä syyllistämään.

Vierailija
19/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei kyllä ole mitään kirkkaanvärisiä eriparivaatteita, vaan tummat ja siistit. Mustat kengätkin vielä eikä mitään lenkkareita.

Vierailija
20/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi