Tapaamispyyntö reksiltä kun anna lasten tupakoida kotona!??
No, ei ne lapsia ole enää, 15v poika joka käy ysiä, haluaa lukioon ja pääsee varmaan myös.
Ja 17v tytär, joka käy amista ja lukiota samaan aikaan.
Molemmat oavt tupakoineet parsien vuotta, ja ennen joulua en enää jaksanut sitä ainaista huutamista, vaan nyt molemmat saa polttaa kotiparvekkeella.
Joku on nähnyt ja ilmonnut reksille, ei kuulemma omat lapset kuitenkaan.
Tuleekohan tästä myös LS ilmo?? :)
Ihan naurettavaa paskaa tällainen kyttääminen!
Kommentit (81)
En minäkään tajua mikä ihme reksiä rassaa. Sehän on niin kaunista, kun koko perhe yhdessä viettää laatuaikaa partsilla rööki huulessa. Siinähän sitä just saa kontaktin siihen nuoreen, voi jutella ja silleen.
Sitä minäkin tässä mietin, että kuka reksi? Yläasteen? Vai lukion? Vai soittiko kaksi reksiä?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:30"]
Tyttö saa lain mukaan harrastaa seksiä tulla raskaaksi/äidiksi 16 vuotiaana, mutta parvekkeella ei saa joidenkin mielestä poltaa....woe jeeses sentään näitä sossutanttoja..
[/quote]
seksi on terveellistä tupakointi ei. Siinä ero :)
En osta lapsilleni röökiä, enkä viinaa.
Ja muuten: mun laset ovat kotona iltaisin, ja juttelevat äidilleen ja menestyvät koulussa. Ja tupakoivat omalla parvekkeella.
Ei kumpikaan sinne parvekkeelle iloisena tai uhmakkaana mene, pikemminkin luimuillen.
En itse polta, mutta lasten isä tupakoi. Ja moni lapsen aikuisista sukulaisista.
Jos Porvoota etsitte, katsokaa sitä kuollut-veli-nyyhkistä. Jessus.
ap.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:30"]
Tyttö saa lain mukaan harrastaa seksiä tulla raskaaksi/äidiksi 16 vuotiaana, mutta parvekkeella ei saa joidenkin mielestä poltaa....woe jeeses sentään näitä sossutanttoja..
[/quote]
seksi on terveellistä tupakointi ei. Siinä ero :)
[/quote]
Pointtini ei ollut se, vaan se saako parvekkeella polttaa koska hän polttaisi jokatapuksessa salaa. Eli 16v on valmis äidiksi, mutta liian lapsi polttamaan kotona vaan se pitää tehdä salaa piilossa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:34"]En osta lapsilleni röökiä, enkä viinaa.
Ja muuten: mun laset ovat kotona iltaisin, ja juttelevat äidilleen ja menestyvät koulussa. Ja tupakoivat omalla parvekkeella.
Ei kumpikaan sinne parvekkeelle iloisena tai uhmakkaana mene, pikemminkin luimuillen.
En itse polta, mutta lasten isä tupakoi. Ja moni lapsen aikuisista sukulaisista.
Jos Porvoota etsitte, katsokaa sitä kuollut-veli-nyyhkistä. Jessus.
ap.
[/quote] Kukas ne sitten ostaa? t. natsimutsi
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:28"]
Minusta taas kieltäminen kannattaa! Lasten on edes hyvä tietää, ettei ole kotona sallittua, eikä muutenkaan suotavaa. Salassa tietty tekevät mitä tekevät?
[/quote]
Itse kärähdin tupakasta 16 -vuotiaana vuonna -88. Isä ajoi kioskille, osti askin sitä oranssia northia ja mentiin yhdessä autotalliin. Isä sytytti tupakan, tökkäsi sen mun suuhun ja käski polttaa. Ihmettelin ja poltin. Kun edellinen savuke loppui isä sytytti uuden. Noin reilun puolen askin jälkeen mulla oli niin huono olo että laattasin ihan kaiken mitä mahassa oli, pää oli sietämättömän kipeä ja seuraavan yön pyörin sängyssä tuskissani ja vielä aamullakin oli maha sekaisin.
Siihen loppui minun tupakointini, yhtään savuketta en ole saattanut polttaa sen jälkeen.
Toki ensin kiukutti isän käytös mutta aika pian huomasin miten kaltaistani kovapäätä pitää käsitellä. Valitettavasti tuollaisesta joutuu syytetyksi....mutta olen kuullut että joku muu on käyttänyt nykyään samaa metodia :)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:18"]
Ei sun tarjoama kasvuympäristö ole hyvä lapsillesi. Tietenkin kuuluu tehdä ls-ilmoitus.
[/quote]
Näin on. Kaikkein viisainta on, jos AP tekee välittömästi ls-ilmoituksen omista lapsistaan.
Kyllä ne kuule polttavat paljon enemmäm kerran saavat kotona polttaa. Kuinka monta "lenkkiä" päivässä luulisit heidän näillä pakkasilla jaksavan tehdä?
Miten määrittelet fiksun....ihanko seiskan keskiarvoilla mennään. Aikamoista WT -sakkia ootte
23. myös niitä tapauksia on jossa tuollainen rangaistus on tehnyt ketjupolttajaksi, mutta isälle valehdellaan ettei polteta , koska se tahti on vähän liian kova ;)
Eli ei mikään paras ratkaisukeino.
Voi tehdä ls-ilmoituksen ja kuuluisikin, koska lapset vahingoittavat itseään ja sinä sallit sen. Alle 18-vuotiaan tupakointi on laitonta. Rehtori tekee hyvää työtä, kun puuttuu asiaan!
Ei tuossa nyt ole väliä vaikka lapset puhuvat äidilleen ja menestyvät koulussa, kyse on tupakoinnista joka on terveydelle vaarallista sekä laitonta alaikäiselle. Ehkä se rehtori haluaa vain varmistaa, millaisessa kodissa kasvaa nuori jonka tupakointi omalla parvekkeella sallitaan, koska asiasta ei jakseta käydä kädenvääntöä. Joillain tavallahan tuossa on rajojen asettaminen hakusessa ja reksillä voi olla vaikka kuinka hyviä vinkkejä siihen. Parempi että puuttuvat asioihin, kuin jättävät huomioimatta. Joskus nimittäin voi paljastua samalla jotain, mikä oikeasti vaatii toimenpiteitä joten parempi reksinkin on katsoa kuin katua.
Yläasteen reksi soitti. On ollut molempien lasten reksi ja tuntee meidät hyvin.
Ei sanonut enempää kuin jo kerroin, en kysellytkään, van sovittiin tapaamisesta.
Lapset eivät ole mitään raggareita, vaan tavallisia lapsia joilla nyt on tämä kausi menossa ja minä hoidan sen tällä tavalla.
Avoimesti ja luottavaisesti, lapsiani kunnioittaen. Mutta en minä lapsiani tupakoinnista kiittele - mutta en myöskään aja kotoa pois.
ap.
Nuorena tuli kokeiltua tupakointia,muttei tullut mieleenkään tehdä sitä vanhempieni silmien alla. Nykyään tule poltettua muutama savuke ainoastaan viihteellä ollessa. Esim. juhannuksena vanhempien mökillä ollessa olemme siskoni kanssa hiippaileet piiloon tupakalle ja ikää on molemmilla yli kolmekymmentä. Myöskään omien lasteni edessä en voisi pistää tupakaksi,yöäk! Kyllä se asenne tupakointiin lähtee nimenomaan sieltä kotoa.
Käräyttäisen tekevät kateelliset ihmiset jotka nauttivat siitä että ja kun muille käy huonosti. Sitten hihittävät omassa pienessä sielun rauhassa? Vai miten se menee? Hei kärtsärit minkälaista mielihyvää saatte siitä?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:43"]
Yläasteen reksi soitti. On ollut molempien lasten reksi ja tuntee meidät hyvin.
Ei sanonut enempää kuin jo kerroin, en kysellytkään, van sovittiin tapaamisesta.
Lapset eivät ole mitään raggareita, vaan tavallisia lapsia joilla nyt on tämä kausi menossa ja minä hoidan sen tällä tavalla.
Avoimesti ja luottavaisesti, lapsiani kunnioittaen. Mutta en minä lapsiani tupakoinnista kiittele - mutta en myöskään aja kotoa pois.
ap.
[/quote]
Ihan oikein..lapsesi varmasti arvostava rentoa mutsia enemmän kun tikkapipo nipottajaa. Se, että he polttavat parvekkeella ei ole yhtään terveydelle vaarallisempaa kun se, että he polttavat piilossa.
Tutkittua tietoa:
Eniten polttavat ne nuoret, joiden vanhemmat itse polttavat ja suhtautuvat sallivasti nuortensa tupakointiin. Toiseksi eniten polttavat ne nuoret, joiden vanhemmat eivät itse polta, mutta sallivat nuorten tupakoinnin. Kolmanneksi eniten polttavat ne nuoret, joiden vanhemmat itse polttavat mutta eivät salli nuorten tupakointia. Ja vähiten ne nuoret, joiden vanhemmat eivät itse polta eivätkä suhtaudu sallivasti nuorten tupakointiin.
Ap, on aika väsynyttä vältellä sitä omaa vastuuta vanhempana vetoamalla siihen, että on rento ja maanläheinen ihminen, joka ymmärtää realiteetit eikä sen vuoksi nipota. Se nyt vaan on ihan junttimeininkiä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:43"]Yläasteen reksi soitti. On ollut molempien lasten reksi ja tuntee meidät hyvin.
ap.
[/quote] "Tämä kausi menossa" ja "En aja kotoa pois". Uskomatonta paskaa, noinko sä selität sen että hyväksyt lastesi tupakoinnin? Kuka ne röökit heille ostaa??