Tapaamispyyntö reksiltä kun anna lasten tupakoida kotona!??
No, ei ne lapsia ole enää, 15v poika joka käy ysiä, haluaa lukioon ja pääsee varmaan myös.
Ja 17v tytär, joka käy amista ja lukiota samaan aikaan.
Molemmat oavt tupakoineet parsien vuotta, ja ennen joulua en enää jaksanut sitä ainaista huutamista, vaan nyt molemmat saa polttaa kotiparvekkeella.
Joku on nähnyt ja ilmonnut reksille, ei kuulemma omat lapset kuitenkaan.
Tuleekohan tästä myös LS ilmo?? :)
Ihan naurettavaa paskaa tällainen kyttääminen!
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 03:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:09"]
t: 19-vuotias, joka nykyään pystyy puhumaan vanhemmilleen mistä vain.
[/quote]
no 19-vuotias ei vielä tajua näitä asioita.
olen kiitollinen vanhemmilleni että tupakkaa ja alkoholia ei missään nimessä hyväksytty. tuli juotua ja tupakoitua salaa mutta kotiin en koskaan mennyt kaatokännissä. Kerran jäin kiinni tupakasta ja isä heitti tupakat roskakoriin. Ei olisi tullut kuuloonkaan että polttaisin kotona.
Nyt vanhempana ymmärrän että he kielsivät koska välittivät minusta. Teininä se kieltämättä vitutti :D mutta hyvä näin! Sain hyvän mallin isältä :) T.27-vuotias
[/quote]
19 vuotias on aikuinen. Joten hän kyllä tasan tarkkaan ymmärtää kaiken mitä sinäkin
Itse asuin nuoruuteni lastenkodissa ja opin siellä polttamaan ja me todellakin saimme luvan kanssa polttaa.
No te selvästi olette wt-porukkaa, mutta kyllähän se nykyisen lainsäädännön mukaan on kiellettyä tuo tupakointi alle 18-vuotiailta. Ei siis herätä avautumisesi suuria tunteita minussa.
No juu, kyllä mä potkisin tottelemattoman 17vuotiaan pellolle - mun kämpässä ei polta täysi-ikäisetkään saati sitten omat muksut! Mun talo, mun säännöt, niin kauan kun kotona asuu.
15 vuotiaalta karsisin kaikki edut ja rahan antamisen niin kauaksi aikaa että alkaisi toimia. Jos silti polttaisi, niin siitä vaan, mutta saisi ihan omasta nahastaan ne rahat repiä ja vielä polttaakin jossain ihan muualla kuin kotitalon läheisyydessä!
Kuka antaa teinien polttaa kotona??
Ei sun tarjoama kasvuympäristö ole hyvä lapsillesi. Tietenkin kuuluu tehdä ls-ilmoitus.
Joutaisit vankilaan lastesi pahoinpitelystä.
Jos lakia haluaa rikkoa,se pitää tehdä salassa,eikä partsilla,mistä kaikki pääsee näkemään. Ja sehän ei reksille kuulu,mitä kotona teette vaan juurikin lastensuojelulle. Yhtä tyhmää reksillä puuttua,kun oma pomo tulisi kotikäynnille,koska työntekijä on nähty juovan omalla parvekkeella.
No kummallista kyllä jos rehtori siihen puuttuisi? Eri asia, jos haluaisi keskustella nuortenne koulussa tupakoinnista?
Reksi kuitenkin oli se joka soitti. Huomenna tapaaminen. Ja kyllä reksi sanoi, että lasten oli nähty tupakoivan omalla parvekkeella.
Ehkä tämä liittyy siihen koulujen uusiin järjestyssääntöihin?
Ja minä en aja lapsiani tupakoimaan salaa. Nyt pystyn sentään vähän valvomaan tilannetta. Ei kumpikaan askia vedä päivässä, tiedän sen koska jos ovat päivän kotona, käyvät ehkä 3-5 kertaa röökillä.
Haluan pitää hyvät ja luottavaiset välit lapsiini, en ole mikään natsimutsi - niin kuin moni täällä näyttää olevan!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:16"]
Hienon perustan annat lapsillesi.
[/quote]
Ja sinä olet niitä ihmisiä jotka uskot, että 15-17v nuoret eivät kukaan polta/juo/harrasta seksiä?
En tosiaan tykkää nuorten tupakoinnista enkä ryyppäämisestä, mutta kun muistelee itseään se on ihan sama mitä vanhemmat sanoo kun ikää on se +15v. Joten tuon ikäisten pakkokieltäminen ei auta yhtään mitään, joten ainakaan minä en moralisoi, että annat nuorison polttaa parvekkeella koska kyllä he polttaisivat joka tapauksessa.
Joku tässä tarinassa ei täsmää. Ei rehtori ole mikään poliisi, ja sitä paitsi lapsesi ovat eri kouluissa.
Ehkä tapaamispyyntö liittyykin aivan johonkin muuhun. Kasvatuksessasi on luultavasti muutakin pielessä, kun sallit noin nuorten tupakoinnin etkä ole puuttunut tupakointiin muuten kuin huutamalla. Toivottavasti keskustelu rehtorin kanssa tuo jotain valoa ainakin lastesi koulunkäyntiin.
Millainen paska olet kun annat lasten tuhota keuhkonsa. Veli haudattiin marraskuulla, siisti toimistotyöläinen joka kuoli keuhkosyöpään 39 -vuotiaana.
Loppuajasta ei pystynyt juuri viittä metriä pidemmälle kävelemään, haisi kun mädäntynyt jauhelihapaektti ja nestettä kertyi litrakaupalla keuhkoihin.
Veli aloitti polttamisen 14 -vuotiaana kun sillä pääsi "piireihin" ja sitten vanhempana perusteli polttamisen sillä että saa pitää töissä taukoja ja se rauhoittaa.
Pahoinpitelystä sut pitäis laittaa rautoihin niinkuin joku ehdotti. Ei sun kaveri pidä lapsilles olla.
Oho, siihenkö tämä menee että kaikki ala-ikäiset viedään lastenkotiin jos tupakoivat?
Mun mielestä tupakoiminen on maailman tyhmintä mitä voi tehdä eteenkin jos on lapsi / nuori. Mutta kyllä nyt on kovat piipussa jos sossukin (tämän aamun iltasanomien mukaan) kattoo youtubea ja tekevät rikosilmoituksia http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288644472062.html?pos=ok-nln. Reggee kait soi taustalla joten selvähän se oli mitä piipussa oli. Miksi suomessa ylireagoidaan aina? Kaikki menee aina niin överiksi.
Minusta taas kieltäminen kannattaa! Lasten on edes hyvä tietää, ettei ole kotona sallittua, eikä muutenkaan suotavaa. Salassa tietty tekevät mitä tekevät?
Opetetaan lapset valehtelemaan ja polttamaan salaa. Ne polttaa kuitenkin eikä aio sitä lopettaa vaikka vanhemmat ja rehtori sanois mitä.
Onko siis parempi että polttavat rehellisesti ja siististi kuin että polttelevat piilossa?
Lakihan sanoo ettei lapsilla saa olla tupakointivälineitä edes hallussa, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin polttaa piilossa. Mutta on se silti älytöntä vaatia rehellisyyttä kun omilla toimillaan samalla pakottaa epärehellisyyteen.
Itse olen tupakanpolttoa vastaan ja sain itse lopetettua jo ajat sitten, enkä toivo että omat lapset alkaa polttaa.
Porvoosta kajahtaa. Natsimutsin vastakohta ostaa lapsille röökit ja varmaan siideritkin. Ja ihan vain hyvien välien vuoksi. Vaikka tukimukset osoittaa että lapset kokee nimenomaan rajat rakkautena.
Jokaiselle tupakoivan lapsen vanhemmalle vuosien ehdoton tuomio. Parempi että elää ilman vanhempia laitoksessa, kuin paskojen vanhempien kanssa jotka antaa polttaa tupakkaa! Toivottavasti laitoksen hoitajat edes raiskaisivat lapsen muutaman kerran, että tajuaisi "tähän sitä joutuu kun tupakoi".