Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka rakastavat sitsejä?

Vierailija
20.01.2014 |

Mellansup!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kammottavalta. Oikein nousee niskavillat pystyyn pelkästä ajatuksesta. En pysty edes kuvittelemaan karmeampaa tapaa viettää iltaa. Ennemmin seisoisin vaikka räntäsateessa. Loskakasassa. Sandaalit jalassa.

Vierailija
22/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut ainakaan mitään irti meidän ainejärjestön sitseistä. Se humalahakuinen örveltäminen ei ollut  mun juttu ja ne sitsit meni samalla kaavalla kuin lukion bileet. Olin kuvitellut, että yliopistossa meno olis vähän sivistyneempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lempparini on prinkkelssit ja niistä se sourseonion

Vierailija
24/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:46"]

Kuulostaa kammottavalta. Oikein nousee niskavillat pystyyn pelkästä ajatuksesta. En pysty edes kuvittelemaan karmeampaa tapaa viettää iltaa. Ennemmin seisoisin vaikka räntäsateessa. Loskakasassa. Sandaalit jalassa.

[/quote]

Jos sitsit kuulostaa karmealta, tulee väkisinkin mieleen, millainen tapa viettää iltaa on susta kiva...

Vierailija
25/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitsejä oli useita per vuosi, eri teemoilla ja luonnollisesti sitsien kulku, pukeutuminen, ruoka yms oli teeman mukaista. Hauskoimpina jäivät mieleen vuotuiset Lastenkutsut (perinteisesti alkoholittomat)! 

Parina ekana vuonna oli ihan kiva käydä sitseillä, sittemmin jäivät vähemmälle. Nykyään voisin ehkä sitsata jollain hyvällä porukalla, jos tarpeeksi mainio idea ja tilaisuus tulisi.

- teekkarirouva

Vierailija
26/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytar jaejesti sellaiset kavereilleen varmaan 6-7 kertaa opiskeluaukoina. Rakasti juhlien suunnittelua, ruokien ja herkkujen tekoa:) Oppinut kotona:) Monilla opiskelukavereilla ei ollut mitaan kokemusta illallisista!

Vierailija
27/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti ja harmittaa, kun ei viime vuosina oikein ole päässyt. Olen 6. vuoden opiskelija. Sitseillä on aina kiva tunnelma. Saa joku pukeutua hienosti tai sitten vetää kunnon teemalla. On tullut nähtyä "firman pikkujoulut", toogasitsit, 80-lukusitsit, kotiseutusitsit... Vielä jos yksille pääsisi ennen valmistumista :)

Vierailija
28/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se hauskaa muutaman ensimmäisen vuoden ajan, mutta näin viidennen vuoden opiskelijana alkaa oleen aika nähty juttu.

Vierailija
29/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin itsekin, mut kolmantena vuonna taisivat jäädä. Mukavinta oli, että tuli tutustuttua aina uusiin ihmisiin, koska ei istunut koskaan kavereiden kanssa. Meillä ei myöskään koskaan pukeuduttu kovin siististi, useimmat sitsit oli haalarisitsit ja ruoka oli aikamoista roskaa. Sitten kun kävin oikkareitten sitseillä, niin siellä ruokakin oli jo parempaa, osakunnan sitsit taas oli just näitä "syödään ja pukeudutaan hienosti".

Vierailija
30/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosvuoden opiskelija, ja vieläkin jaksan sitsata! Ainakaan meillä humanisteilla Helsingissä ei ole mitään pönötystä ja akateemista tärkeilyä, hienommat pöytäjuhlat on sitten erikseen :) Eli yksi sitsien rakastaja täällä.

Vierailija
31/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:31"]

Mun tytar jaejesti sellaiset kavereilleen varmaan 6-7 kertaa opiskeluaukoina. Rakasti juhlien suunnittelua, ruokien ja herkkujen tekoa:) Oppinut kotona:) Monilla opiskelukavereilla ei ollut mitaan kokemusta illallisista!

[/quote]

Sun tyttökö myös tarjoili? Sitsit on juhlatilassa, ei jossain kotona nyyttärisysteemillä.

Vierailija
32/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:30"]Mun suosikki on barpekue.

[/quote]

Hävettää tommoset juntit jotka kirjoittaa tämmöseen ketjuun ja yrittää päteä. Ne on Parpekue.

Vierailija
33/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Erinomaista ruokaa ja hyviä viinejä mukavassa seurassa.Vähän laulua ja snapsia kaveriksi, niin kyllä suu napsaa. Pikkaisen kyllä välillä alkaa kylläsyttää, kun sitsejä on lähes kerran kuussa ja välillä pitäisi ehtiä sitsaamaan useamman kerran kuussa. Tosin heti, jos on pidempi väli esim joulu- tai kesäloma, niin sitä alkaa jo ihan kaipaamaan.

Vierailija
34/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:57"]

[/quote]

Sun tyttökö myös tarjoili? Sitsit on juhlatilassa, ei jossain kotona nyyttärisysteemillä.

[/quote]

En puhu nyt mistään nyyttäreistä vaan 3-4 ruokalajin illallisista:) Heillä oli aina joitain porukkaan kuulumattomia kavereita tarjoilemassa, parhaimmillaan 60 hengelle. Ihan pöytiin tarjoilu, iltapuvut tytöillä jne.

Vierailija
35/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]

En puhu nyt mistään nyyttäreistä vaan 3-4 ruokalajin illallisista:) Heillä oli aina joitain porukkaan kuulumattomia kavereita tarjoilemassa, parhaimmillaan 60 hengelle. Ihan pöytiin tarjoilu, iltapuvut tytöillä jne.

[/quote]

Ja kyllähän monissa järjestöissä on emännistö ja isännistö, jotka huolehtivat sitsien ruokapuolesta ja tarjoilusta, vaikkeivat ulkopuolisia olekaan.

Vierailija
36/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole oikein sitseistä innostunut, viihdyn mieluummin perheen kanssa kotona. Tilanne voisi tietysti olla eri jos olisin lähtenyt opiskelemaan ennen lapsia tai jos joisin alkoholia ylipäätään. Eniten ehkä ärsytti että alkoholittomalla lipulla sai 2 puolen litran limua kun alkoholilliset saivat 2 siideriä/kaljaa, viinin, snapseja ja konjakin + boolia käytännössä niin paljon kuin haluaa eikä hinnassa kuitenkaan ollut paljonkaan eroa. Piti ottaa omat juotavat mukaan ettei tarvinnut vettä juoda. Koitin asiasta sanoakin mutta kurssin emäntä vastasi vain että ei he jaksa niitä limppareita kantaa (ihan kuin ne alkoholit olisi kevyempiä).

Meidän ainejärjestössä on tapana että ekan vuoden opiskelijat suorittavat "renkivuoroja" vuoden aikana eri juhlatilaisuuksissa, bileissä ja sitseillä. Tarjoilevat, tekevät ruokaa ja siivoavat. Sitten kun on vuoronsa suorittanut, saa loppu opiskeluajan käyttää yhteistä juhlatilaa.

Vierailija
37/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä sitseistä, mutta viimeksi olen käynyt sitsaamassa toisena opiskeluvuonna eli lähes kaksi vuotta sitten. Ei omasta tuttavapiiristäni sitseillä käy enää oikein muut kuin opiskelijajärjestöaktiivit, eikä tuiki tuntemattomien kanssa hoilaaminen jotenkin jaksa innostaa.

Vierailija
38/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te osaatte laulaa niitä lauluja?

Vierailija
39/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat tyypit kuivissa juhlissa.

Vierailija
40/49 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt sitseistä edes opiskelun alkuaikoina, vaikka muuten kävin paljon ulkona enkä ollut mikään kotona nyhjöttäjä. En tiedä miksei muhun iskenyt, en vaan viihtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä