palellaan kotona.
me asutaan vvo:n vuokraasunnossa ja kotona on lämpöä 19 tai 20 astetta päivällä, ja yöllä on 16 astetta huoneessa jossa kukaan ei nuku, 17 siellä jossa ollaan itse ilmeisesti tuottamassa lämpöä lampunvalolla ja muuten olemalla huoneessa, patterit on aina melkein kylmiä vaikka niitä kuinka säätäisi. Pitääkö sellaista hyväksyä, vai mikä on se lämpöraja jonka alle ei saisi olla. Mielestäni 16 astetta yöllä ei ole normaali lämpötila. Miten teillä, onko tullut vastaan samaa ongelmaa ja mikä on teillä huonelämpötila? kiitos etukäteen vastausista:)
Kommentit (27)
Osta sinne lämmitin, sähköllä toimiva patteri. Itse tykkään, kun yöllä on viileetä mutta päivisin/ iltaisin mielummin siinä 20-21°C. Jos ei pitkähihasella pärjää sisällä, on liian kylmä
Parikymppiä maksaa sellainen lämpöpuhallin/sähköpatteri! Ei voi olla liian vaikeaa... sullekaan....
miksi pitää ostaa patterin? Maksamme vuokran, siihen mielestäni kuuluisi yöllä lämpötilan olla ainakin yli 16.
jos ostamme lämmittimen niin sähkölaskukin nousee. Siis onko se muka kenenkään mielestä normaalia jos yöllä on 16 astetta. Ei kai:)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:06"]
miksi pitää ostaa patterin? Maksamme vuokran, siihen mielestäni kuuluisi yöllä lämpötilan olla ainakin yli 16.
[/quote]
Juuri näin, vuokrat ovat kyllin korkeat, että toivoisi edes lämmintä olevan ilman lisämaksuja.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:59"]Parikymppiä maksaa sellainen lämpöpuhallin/sähköpatteri! Ei voi olla liian vaikeaa... sullekaan....
[/quote]
oikein vaivauduit kirjoittamaan ilkeyden siihen? No turha ilkeily nyt kertoo siitä ilkeilijästä jotain. ole positiivisempi:)
Joko sä palelet ja valitat tai ostat parinkympin lisälämmittimen etkä voi enää valittaa. Ihan sun oma valinta. Tuntuu että mielummin palelet ja valitat. Mutta valintansa kullakin. Toivottavasti sulla ei ole (ainakaan kovin pieniä) lapsia.
Meillä alle 19 ja ikkunoissa vetää vaikka räppänät kiinni. Nukkumaan käydessä tuntee kuinka tyynyllekkin vetää..
Jokin ihme anturilämmityssysteemi, eli jos hommais sähköpatterin, niin varmaan toi nuuskis, että jaa täällä on lämpimämpää, vähennetään lämmitystä..
Meillä on omat lisälämmittimet ja niiden ansiosta patterit on jääkylmät. Niiden termostaatit reagoi huonelämpöön ja olettaa, että kaikki ok, lämmöt voi laittaa pois.
Liian alhaisia lämpötiloja. Suosittelen, että otatette yhteyttä isännöitsijään.
niin ja eikö jossain pidetä valvontaa siitä miten kukin asunto lämmittyy? Vai ei? Sitä olen miettinyt että näkyykö missään sitä millainen lämpötila huoneistoissa on.
ap.
Meillä ollut jossain kaupungin vuokra-asunnossa meitä ennen asuneiden mielestä liian kylmä. Tilasivat jonkun asiantuntijan (en muista mistä) mittaamaan lämmöt ja kaupungin oli pakko teettää remontti, kun ulkoseinä liian kylmä. Mitään sähköpatteria en ainakaan ostaisi ja itse maksaisi sillä lämmittämistä. Jos asutte yläkerrassa ja patterit tuntuu kylmiltä, niitä ei varmaan ole ilmattu pitkään aikaan. Kannattaisi pyytää huoltomies tekemään toimenpide, jos ei itse ostaa.
Siis etkö ole ottanut yhteyttä huoltoon tai isännöitsijään??
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:22"]Liian alhaisia lämpötiloja. Suosittelen, että otatette yhteyttä isännöitsijään.
[/quote]
kiitos vastauksestanne ja kaikille muille kiitos, joo sitä mä ajattelinkin että soitettaisiin. Ajattelimme odottaa että jos patterit alkaisi sittenkin toimia vähitellen paremmin kun tätä pakkasta on ollut joku muutama viikko. Mutta ei ne siitä millään lämpene:) Ei kotonamme ei ole lapsia, muuten tietysti hankittaisiin lämmitin.
Ei sitä lämpötilaa kukaan näe. Ja noi extralämmittimet vie älyttömästi sähköä, ja voi sotkea sen, ettei patterit lämpene ollenkaan. Itse tykkään viileastä, ja pärjäisin tuolla kyllä, kunnolla vaatetta vaan päälle ja lämpimät peitot.
Tai yhteys isännöitsijään!
Kannattaa ottaa yhteyttä huoltoyhtiöön. Kyse voi olla siitä, että patterit tarvitsevat ilmauksen. Ts. niissä kiertää ilmaa eivätkä ne siksi lämpiä kunnolla. Näitä kyllä tulee vastaan omistusasunnoissakin. Ei tarvitse mukisematta hyväksyä, kun kyse voi olla viasta! Toinen vaihtoehto, että venttiileissä on vikaa, mutta useimmiten kyse on ilmasta. Sen voi periaatteesa tehdä itsekin, mutta varmempaa on pyytää huolto paikalle, niin ei ainakaan tule vahinkoa.
Toiselle kirjoittajalle: jos ikkunoista vetää, niin pitää tiivistää. Ihan tiiviiksi ei pidä vetää, vaan vähän pitää ilmarakoa olla, jos ei ole erillisiä rakoventtiileitä. Tiivistäminen kuuluu aina asukkaalle, oli vuokralla tai osakeomistaja.
Asun myös VVO:n talossa Espoossa. Täällä on myös todella kylmä heti kun tulee pakkasia yli 5. Voi vaikuttaa että asun kulmahuoneistossa, eli kahdet seinät on ulkoseiniä.
Otin yhteyttä huoltoyhtiöön kun patterit ei lämpeä kunnolla. Ne on semmoset hieman kättä lämpimämmät ja huoltomiehen mukaan "lämpenee niinkun pitääkin." Eikä lämpeä, pitänee ottaa yhteyttä VVO:n kotikeskukseen ja kysellä.
Onko tämä nyt tätä uusavuttomutta, kannataisiko vaihtaa asuntoa.
up.