Etsinnässä KUIVAIHOISELLE naamarasva
Aqualan L, Aqualan Plus ja Humektan testattu sekä kookosöljy. Ei toimi.
Ei saisi maksaa kamalasti, koska ei oo hirveästi ylimäärästä. Saa olla yövoide & paksu, sillä käytän iltaisin.
Kommentit (23)
Kokeile Acon tuotteita! Ovat hyviä ja riittoisia, eikä hintakaa ole päätä huimaava! :) itsekin käytän yövoiteita. Apteekista ja verkkokaupasta saa! :)
Kokeile sitä kookosöljyä sisäisesti.
Kylmäpuristettu hamppuöljy, Frantsilan Healing Calendula Cream ja Peevon tilan vuohenmaitovoiteet (erityisesti turvevoide) ovat olleet minun atooppisen, erittäin kuivan ihon pelastus. Ja toki ruokavalio myös, esim. vehnät ja sokerit kokonaan pois. Heti jos lisään niitä, iho on kuivempi. Jos tupakoit, polttaminen kuivattaa ihoa. Juo tarpeeksi vettä, vähintään 2 litraa päivässä. Syö terveellisesti ja monipuolisesti.
Ihminen on kokonaisuus, on vaikea hoitaa yhtä osa-aluetta (esim. ihoa), jos muu keho ei toimi myöskään taspainoisesti ja oikein.
Erisan kosteuttava perusvoide. Erittäin rasvainen (3/3), ei ärsytä ihoa ja imeytyy hyvin. Monet sellaiset kosteusvoiteet, jotka on tarkoitettu kuivalle iholle, eivät toimi minulla ollenkaan, mutta tämä Erisan on ollut hyvä.
Itsellä on ihan superkuiva iho ja kaikki niveat, aqualat ja humektanit jne testattu, ei auta. Ainut apu on ollut Madara:n deep moisture cream jonka olen ostanut Sokoksesta.
Osta ihan oikea kuivanihon kasvoille tarkoitettu yövoide joka mahtuu sun hintaluokkaan. Noi vartalolle hyvät voiteet ei ole hyviä kasvoille.
Osta Nivean Creme rasvaa. Juuri sitä mitä mummotkin käyttivät, siinä sinisessä metallipurkissa olevaa.
Itselläni tuo on auttanut naamaan (sekä käsiin ja jalkoihin). Rasvaan illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamulla ei tarvitse rasvaa ollenkaan. Ei ole kallista ja riittää pitkään.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:42"]
Osta Nivean Creme rasvaa. Juuri sitä mitä mummotkin käyttivät, siinä sinisessä metallipurkissa olevaa.
Itselläni tuo on auttanut naamaan (sekä käsiin ja jalkoihin). Rasvaan illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamulla ei tarvitse rasvaa ollenkaan. Ei ole kallista ja riittää pitkään.
[/quote]
Niin ja siis ihoni on kuivimmillaan sellainen että se halkeilee ja on vereslihalla ja tuo creme on ollut paras apu ikinä. (ja oikeasti mummoni suositteli sitä minulle) =)
Mun kuivalle iholle on ollut hyvä Vichyn Aqualia Thermal (rich).
Mulle hyvä on ollut Dr. Hauschkan Rosencreme. Käytätkö oikeasti pelkästään iltaisin mitään voidetta? Toinen lisäyskerta aamuun voisi auttaa myös..
Mun mielestä apteekinrasvat eivät ole hyviä. Vartalorasvatkaan eivät imeydy ja sen huomaa suihkussa.
Itse käytän Cliniqueta. Kokeilin varmaan kaikki apteekin hajusteettomat rasvat kasvorasvoista kunnon tökötteihin.
Ensin käytin pari vuotta sitä kevyttä, keltaista ja nyt hieman vanhettuani ja ihon alkaessa kuivumaan oikein tosissaan siirryin rasvaisempaan versioon. Parasta tuossa on se, että ei tule myöskään finnejä, vaikka on paksumpaa rasvaa.
Maksaa paljon, mutta on todella riittoisaa.
Teini-ikäiselläni on Nivean normaalikokoinen puteli ja sitä saa ostaa monta kertaa useammin kuin mun rasvaa ja mä käytän rasvaa joka päivä, toisin kuin lapseni.
Numero 5 jatkaa vielä: Ennen käytin apteekin perusvoiteita ja muita tosi teollisia kemikaalisotkuja. Ne tuntuivat kuivattavan ja ärsyttävän ihoa vaan enemmän. Avun löysin kun lopetin kaikkien ylimääräisten kemikaalien tunkemisen itseeni ja siirryin noihin luonnonmukaisiin tuotteisiin.
Ruusuvoide voi helposti ärsyttää kuivaa ja ärtynyttä ihoa. Lisäksi se ei ole kaikkein halvinta, joten itse en ottaisi riskiä.
Itselläni on erittäin kuiva ja herkkä atooppinen iho. Pari viikkoa sitten löysin Dermosilin face extra voiteen.. itselleni sopivan tarpeeksi paksu ja kosteuttava. Ja täysin tuoksuton, Suosittelen! Eikä ole hinnalla pilattu. Dermosililla on muitakin tosi hyviä kuivalle iholle sopivia voiteita. Toinen loistava kasvovoide on Avenen creme peaux intolerantes, tarkoitettu kuivalle, herkälle ja ärtyneelle iholle. Hieman arvokkaampi, n.25 € apteekista, mutta todellakin kokeilemisen arvoinen!
Täältä myös komppi Nivealle, sille sinisessä purkissa olevalle. Toinen hyvä on Bepanthen, itse olen öisin käyttänyt punaista. Lisäksi kannattaa juoda paljon enemmän kuin mitä neuvotaan, mulla 2-3 litraa on sellainen määrä, että sen heti huomaa ihossa, ei enää niin kuiva tai ärtynyt/näppyläinen. Suosittelen.
Minulle sopii parhaiten Liberon vauvarasva, ei oo naama sen jälkeen kuivunut, kun olen käyttänyt :) Ei maksa edes paljoa :D
Mulla myös kasvoissa kuivaa ihoa ja lisäksi lisäaineallergia ja ei toivoakaan että oisin voinut erisania käyttää,se kirveli ihan tuhottomasti!
louis widmer apteekista