Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa olla enää raskaana! Millä perusteella saisi synnytyksen käynnistyksen?

Vierailija
18.10.2020 |

Kontrolliaika sairaalalle on ensi viikolla, kun laskettu aika tulee täyteen.
Perussairaudet vaivaa, mutta mitään erityistä raskausongelmaa ei ole....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolme viikkoa enää joka tapauksessa! Kyllä se siitä:)

Vierailija
2/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä käynnistystä saa kuin vasta sitten, kun on reippaasti mennyt yli. Ellei vauva ole todella isokoinen tms. Koita nyt vaan jollain konstilla jaksaa. Ei ole enää kauaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että kaikki ajattelevat noin?

Vierailija
4/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syntyi rv 42+1. Odottavan aika on pitkä.

Vierailija
5/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä vaikka synnytys käynnistyisi jo tänään. Tsemppiä!

Vierailija
6/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään lääketieteellistä vikaa, niin viimeistän 42+3 käynnistetään, ei juurikaan ennen. Mutta ihan luonnollista käynnistymistä kannattaa odotella, käynnistetty synnytys on paljon ikävämpi ja tuskaisampi kokemus.

Vierailija
7/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään lääketieteellistä vikaa, niin viimeistän 42+3 käynnistetään, ei juurikaan ennen. Mutta ihan luonnollista käynnistymistä kannattaa odotella, käynnistetty synnytys on paljon ikävämpi ja tuskaisampi kokemus.

HUSin sivuilla lukee, että viimeistään 42+1 käynnistetään. En tiedä, miten muissa sairaanhoitopiireissä.

Vierailija
8/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemennesteellä on kuulemma sellanen kiirehtivä vaikutus. Että rankat panosessiot vaan käyntiin. 

Vierailija
9/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tökätä sinne, jotta lapsivesi tulis? Ja tuon perusteella alkaisi synnytys. 

Mutta siis todellakaan en ole lääkäri tms. asiasta paljoa tietävä.  

Vierailija
10/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don’t do it. Oksitosiinilla se on maanpäällinen helvetti. Vanha kätilökin sanoi, että hänkin muistaa sen kivun 30 vuotta myöhemmin. Mulla lähti välillä taju, kun ne kivut on niin järkyttävät. Normaalista käynnistyneet supistukset on paljon siedettävämmät

Vierailija
11/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sulla on kontrolli sairaalalle laskettuna aikana? joku riskiraskaus perussairauksien takia?

Vierailija
12/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei ole valmis syntymään, niin synnytys ei välttämättä edes käynnisty edes lääkkeillä. Kokemusta on.

Vierailija
13/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suorastaan tyrkytettiin käynnistys rv38+2, koska vauva oli siinä vaiheessa jo yli 4-kiloinen ja mä olen itse todella pienikokoinen. Pelkäsivät, etten pysty synnyttämään normaalisti, jos menee yli lasketun ajan ja vauvasta kasvaa jättiläinen. Ei ollut edes sokerivauva, muuten vaan iso. Olisin itse halunnut vielä odotella vähän aikaa ja katsoa, josko se sieltä lähtisi tulemaan, mutta suostuin käynnistykseen, kun ne sitä niin tyrkytti ja jankkasi.

Vierailija
14/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Don’t do it. Oksitosiinilla se on maanpäällinen helvetti. Vanha kätilökin sanoi, että hänkin muistaa sen kivun 30 vuotta myöhemmin. Mulla lähti välillä taju, kun ne kivut on niin järkyttävät. Normaalista käynnistyneet supistukset on paljon siedettävämmät

Sama kokemus mulla.

Vierailija
15/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tökätä sinne, jotta lapsivesi tulis? Ja tuon perusteella alkaisi synnytys. 

Mutta siis todellakaan en ole lääkäri tms. asiasta paljoa tietävä.  

Ei ei, siinä on tulehdusriski. Liian vaarallista.

Vierailija
16/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan koon/voinnin tai sun oman voinnin perusteella voivat käynnistää. Ei muuten.

Vierailija
17/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taas ensimmäinen, vesien menolla käynnistynyt synnytys oli yhtä helvettiä kipuineen mutta seuraava käynnistetty synnytys paljon helpompi. Ettei kyllä voi noin sanoa kaikille.

Vierailija
18/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Niin on. Ikuiset traumat jäi vaikka sain epiduraalin. Niin helvetillisiä kipuja ei koe missään. Kuin sata kylmää rautakankea lyötäisiin kehosi läpi ja sydän hakkaa niin kivusta että että ihan kuin sitä revittäisiin rintalastan läpi. Ja päälle kätilöiden haukkumiset ja vittuilut. Hyvä kun hengissä selviää. Puhdasta kidutusta ja väkivaltaa. Kaksi seuraavaa synnytin ilman kivunlievitystä. Ne oli ihan mukavia synnytyksiä.

Vierailija
19/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jaksat ja annat vauvasi kasvaa rauhassa. Saat olla tyytyväinen, että olet saamassa lapsen. Kaikki eivät sellaista onnea koskaan saa kokea.

Vierailija
20/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin suomea on lasketun ajan kontrollikäynti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi