Miten mies keskustelemaan vakavasti perheenlisäyksestä?
Nyt on jälleen kyse miehestä joka ei keskustele asioista..
Meillä molemmilla on ikää 36 ja miehellä ei ole vielä omaa lasta. Minulla on varhaisteini-ikäinen tytär. Mies on kyllä sanonut että haluaisi itsekin isäksi, mutta ei ole alkanut keskustelemaan asiasta vakavasti. En tiedä, miten tosissaan hän haluaa isäksi, ja milloin asia olisi ajankohtainen. Jos kysyn, että haluaako todella, niin vastaus on "miksipä ei". Jos koitan tiedustella , että milloin, niin vastaus on "sitten joskus". Minusta tuntuu, ettei hän ymmärrä sitä, että tässä iässä ei ihan enää voi ajatella kuten parikymppisenä ja porskuttaa vaan teemalla "sitten joskus". Miten saisi tämmöisenkin asian kanssa oikean keskusteluyhteyden??
Ollaan oltu jo useamman vuoden yhdessä. Minulla ei ole pakkomiellettä vauvan yrittämiseen, mutta ei mitään sitä vastaankaan. Tilanne tuntuu patilta, ja aika kuluu..
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:52"]
No sano sille miehelle, että jos tämä haluaa lapsen, niin se pitää tehdä nyt. Mutta mä en tajua, miksi ihmeessä haluat vielä tuossa iässä vauvan...
[/quote]
Onko yleisen mielipiteen mukaan tuo ikä oikeasti jo liian paljon?? :O
[/quote]
Ei.
Mies ei voi olla niin tyhmä, että ei ymmärtäisi, että 40 lähestyvän naisen hedelmälliset vuodet alkaa hiipua pikku hiljaa. Jos ei selkeästi sano haluavansa lasta, niin tulkitsisin sen silloin niin, että ei halua lasta. Kuulostaa siltä, että ei uskalla/kehtaa suoraan sanoa, että ei lasta halua.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 09:37"]
Mies ei voi olla niin tyhmä, että ei ymmärtäisi, että 40 lähestyvän naisen hedelmälliset vuodet alkaa hiipua pikku hiljaa. Jos ei selkeästi sano haluavansa lasta, niin tulkitsisin sen silloin niin, että ei halua lasta. Kuulostaa siltä, että ei uskalla/kehtaa suoraan sanoa, että ei lasta halua.
[/quote]
Kunpa se olisikin noin yksinkertaista. Mutta kun ei suoraan sano juuri mitään. Ei ole yhtään sellaista asiaa, josta alkaisi keskustelemaan niin kuin aikuiset. Milloin ei jaksa, milloin on kiire nukkumaan tai harrastuksiin ym. Ja on kuulemma sen oloinen ettei tykkää keskustella. Se ihmetyttää, miksi en sitten voisi tehdä sitä sterilisaatiota, jos ei muka haluaisi. Minä voin tyytyä vallan mainiosti siihen, että mulla on vain tuo yksi tytär. Mutta minusta olisi minun ja aviomiehen yhteinen asia keskustella molempien näkökannasta tässä yhteisen lapsen hankinnassa. Ei ole minun tehtävä tehdä yksin sitä ratkaisua, että antaa olka kokohomman. Mutta kohta on kai pakko, jos miehestä ei ala saamaan mitään irti.
Miehesi ei halua nyt lasta. Jos sinun ei enää tarvitse saada lasta, voit antaa hänen olla. Ilmoita vain selvästi, koska ikkuna osaltasi sulkeutuu. Ja tee myös selväksi, ettei hänen tarvitse sinun takiasi ryhtyä isäksi. Tämä saattaa olla hyvinkin helpottava tieto. Miehesi ei ehkä oel vielä oivaltanut, kuinka suuri lottovoitto olet...
No sano sille miehelle, että jos tämä haluaa lapsen, niin se pitää tehdä nyt. Mutta mä en tajua, miksi ihmeessä haluat vielä tuossa iässä vauvan...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:42"]
Miehesi ei halua nyt lasta. Jos sinun ei enää tarvitse saada lasta, voit antaa hänen olla. Ilmoita vain selvästi, koska ikkuna osaltasi sulkeutuu. Ja tee myös selväksi, ettei hänen tarvitse sinun takiasi ryhtyä isäksi. Tämä saattaa olla hyvinkin helpottava tieto. Miehesi ei ehkä oel vielä oivaltanut, kuinka suuri lottovoitto olet...
[/quote]
Olen sanonut hänelle, että en tee lasta muiden kanssa, jos hän ei halua. Olen ehdottanut jopa sterilisatiota, jos ei kerta millekään aleta, kuten siltä alkaa näyttää. Siihen hän tuumaa, että "no ei nyt ihan mitään semmosta ku se on lopullista sitten" tai "miks haluat tehdä niin, mikä kiire niitä piuhoja on katkomaan". Tuosta saa sen mielikuvan, että haluaisi jälkikasvua.
Piinallista, kun ei ota selvää, että mitä se ihan aikuisten oikeasti tahtoo!!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:52"]
[/quote]
Onko yleisen mielipiteen mukaan tuo ikä oikeasti jo liian paljon?? :O