Päiväkodista ei saa ikinä mitään "järkevää" palautetta, ärsyttää
"söi hyvin" "söi huonosti" "hyvin menee", sitten kasvatuskeskustelussa yhtäkkiä tuleekin ilmi vaikka mitä. Miksi eivät voi sanoa niitä asioita heti kun ovat ajankohtaisia?! Ja antaa vaikka ohjeita kun heillä pitäisi olla asioista tietoa, mutta ei. Minua ei kiinnosta onko lapsi syönyt vähän vai paljon siellä tai onko piirtänyt kukkasen paperille. Olenko vain niin idiootin oloinen sitten että minulle ei kerrota "oikeita" asioita? Aargh.. Miten muilla?
Kommentit (11)
2: Onko se niin että yrittävät siihen keskueteluun keksimälä keksiä niitä onglemia vai eivätkö vaan jostain syystä sitten halua niitä heti sanoa, pitävät vanhempia nniin tyminä ettei ne kuitenkaan mitään ymmärrä ja asioiden eteen tee.
Ja jos joku tarjoaa vastaukseksi että mikset kysy, niin kysyn kysyn ja kysyn mutten saa kunnon vastauksia silti. Sääli, kun olisi hyvä tietää asiat ja tietää mitä itse voisi asioiden eteen tehdä , mutta ei niin ei. Pöh
AP
No, hyvä kun nyt teillä on keskustelut käyty, niin henkilökunta tietää, mistä asioista haluatte saada palautetta tuonti- ja hakutilanteissa.
No, johan on kummallista.
4/tarhan täti
No, johan on kummallista.
4/tarhan täti
4: On kummallista kyllä. Ja todella sääli. Ei sitä koulusta sellaista palautetta sitten enää saa mitä päiväkodista voi saada. Koulussa puhutaan enemmän oppimisesta.
AP
No mistä asioista haluat kuulla tuonti- ja hakutilanteessa? Ei siinä mitään syvällisiä oikeasti ehdi keskustella. Päivät voivat silti mennä "ihan hyvin", vaikka lapsella ongelmia olisikin joillakin osa-alueilla. Sulle kerrotaan ne "oikeat asiat" kyllä vasukeskustelussa. Eikös päivittäinen palaute ole kuitenkin ollut positiivista, jos ihan hyvin on mennyt?
Ne hakutilanteet on välillä oon hektisiä, että on vaikeaa ottaa puheeksi isompia asioita. Varsinkin jos neljän jälkeen hakee, on ryhmästä yksi aikuinen paikalla ja suurempiin keskusteluihin on hankala ryhtyä kun saattaa olla 10 lasta pihalla vahdittavana. Tietty siis tosi ikävä juttu, mutta näin siinä vaan helposti käy. Varsinkin, jos "ongelmat" on vähän piilevämpiä, eikä mitään käytöshäiriöitä tms.
Ja jostain vauvapalstalta saa? Hei haloo?!?!??
9: Haluan kuulla vaikka sen jos lapsellani on joku ongelma päiväkodissa joka hoituisi ihan sillä että puhuisin asiasta lapsen kanssa kotona ja tukisin siinä asiassa. Sen asian kertomiseen menee about minuutti. Samassa ajassa sen sanoisi kun kertoo vaikka että lapsi söi tänään 2 lautasellista makaronilaatikkoa ja piirsi kukkasen paperille. Nöin on siis käynyt että minulle on puhuttu täysin epäolennaisia asioita ja ne tärkeät on kerrottu kasvatuskeskustelussa ja lapsi on tietämättäni joutunut kärsimään tämän takia.
AP
Sama. Ensimmäinen vasukeskustelu oli kuin olisi halolla päähän lyöty. Siihen asti meilläkin oli mennyt "ihan hyvin". Yhtäkkiä oltiinkin vaikka minkä tukitoimen tarpeessa ja suunnilleen kaikki oli parin kuukauden tarhassa olon jälkeen ihan vinksallaan. Mitään positiivista ei lapsessa tuntunut olevan.