Talvilomalle Kanarialle, kun muualle ei kerkiä.
Tuttavat "vähättelee" meitä, kun matkustetaan Kanarialle taas talvilomalla. Ei kerta kaikkiaan ole mahdollisuuksia mennä kauemmaksi ja muualla ei niin takuulämmin helmi-maaliskuussa, Dubaihin/Egyptiin/Marokkon/ Tunisiaan ei haluta. Se eniten ihmetyttää, kun just nuo tuttavat eivät ole käyneet kuin ruotsinlaivalla....
Kommentit (15)
Ei Kanariallakaan ole sillä tavoin lämmin, mutta meillekin se kelpaa, kunnei kauemmaksi viikossa ehditä. Mä aiemmin halveksin Kanarian matkoja ja petyinkin puolivillaisen lämmön takia, mutta nykyään tykkään Kanariasta. Siellä on yllättävän mukavaa, hyvät pihvit ja ilmastoon pitää asennoitua oikein. Ei saa odottaa mitään äärimmäistä lämpöä vaan nauttia siitä, että on paljon lämpimämpi kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 18:18"]
Mä aiemmin halveksin Kanarian matkoja
[/quote]
Miksi?
Ne on kateellisia, jos eivät ole itse käyneet edes siellä kanariallakaan, ovatko olleet edes lentokoneessa?
Nää tuttavat ei ole käyneet missään muualla kuin laivalla kerran. Siksi ihmettelinkin kommenttia, että "miksi meette kanarialle, he menisivät Thaimaahan tai Intiaan".... no siitä vaan, maailma on avoin :) ap
No, meillä juuri mietinnässä matkan varaaminen ensitalvelle ja Kanariaakin harkittiin, mutta se jää nyt pois koska haluamme lämpimään. Kanarialla ei ole, tarpeeksi, lämmintä esim helmikuussa keskilämpötilan pyöriessä +21 asteessa ja veden lämpötilan noin +15 asteessa.
Vaihtoehdot on nyt karsittu 3:n eli Thaimaa, Dubai ja Kap Verde, Thaimaassa oltiin viimevuonna ja Egyptissä toissavuonna, oli lämmintä:)
Jos eivät ole koskaan lentäneet, eivät varmaan osaa ajatella, miten paljon viikon lomasta esim. Thaimaan 10-12 h lento haukkaa, etenkin kun pari päivää menee yleensä jonkinlaisessa jetlagissä.
Niin tuttua. Saimme usein kuulla nuo maagiset sanat taasko. Ja juurikin henkilöiltä, jotka ovat itse näitä käydään vaan ruotsinristeilyllä.
Aika nopeasti loppui rutinat, kun aloin itse tekemään samoin. Ai taasko meette laivalle... Onhan sitä nyt muutakin. Tuntui tosiaan toimivan tuo, kun antaa maistaa omaa lääkettään.
Toisaalta mua ei peen vertaa kiinnosta muiden mielipiteet tai muiden ohjeistuksia minne voisimme matkustaa.
Meidän lomat, me maksetaan, me mennään ja me päätetään.
Hyviä kommentteja! Mulle riittää 20 asteen lämpötila, sellainen, että tarkenee t-paidalla ja capreilla, muuta en kaipaa. Just tuo pitkä lentomatka on se, miksei Thaimaahan mennä, ehkä sitten joskus, kun aikaa on enemmän. ap, nautitaan matkoistamme- ja risteilyistäkin :)
Menkää Afrikkaan, vaikka Kenian rannikolle. Lämmintä on taatusti eikä jet lagia.
Kanariansaaret on varmaan yksi aliarvostetuimpia paikkoja, varsinkin lasten kanssa helppo ja "varma" kohde. Suht lyhyt lento, aina lämmintä, kun kaikki ei mitään superhellettä halua :) ja jos uskaltaa lähteä sieltä hotellialueelta vähän kauemmaksi niin löytää vaikka mitä mielenkiintoista.
Mulle Marokossa ja Tunisiassa on ollut Afrikkaa vähäks aikaa..... joten no thanks! ap
Kap Verdellä ei ole mitään tekemistä. Ei joukkoliikennettä, taidemuseoita, ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:35"]
Mulle Marokossa ja Tunisiassa on ollut Afrikkaa vähäks aikaa..... joten no thanks! ap
[/quote]
Oikea Afrikka on aivan eri asia kuin nuo pohjois-Afrikan maat.
Meillä nytkin vaan lennot+ 2 ekaa yötä varattu Kanarialle ja auto. Kierrellään joka puolella ja varmasti löydetään sieltä alueita, joka ei ole turistien kansoittama :) ap
No, mene minne haluat. Aikuisen ihmisen ei tarvitse ajatella muiden mielipiteitä tuollaisessa asiassa!