inhoan lapseni unelmia
Rakastan lastani paljon, hän on ahkera, kiltti ja luova. Kykyjä vaikka mihin. Olen käyttänyt vähät rahamme tukeaksemme tyttären luovia harrastuksia, joista hän on kuulemmaan aina unelmoinut. Nyt hän ei aiokaan hyödyntää kykyjään vaan haluaa opiskella sh:ksi. Ex-mieheni tukee lapseni päätöstä. Miten voisin ymmärtää lastani? Hän ei ole se sama baletista kiinnostunut nuori boheemi nainen. Lisäksi hänen poikaystävänsä on amiksen käynyt työtön mies. Pelkään heidän perustavan perheen ja heräävän todellisuuteen haaskatuista kyvyistään. Mikään ei ole niin surullista kuin tukahdetettu kyky ja intohimo.
Kommentit (27)
Meinasin itse tukehtua pullaan, kun esiteini kertoi haluavansa kampaajaksi. Pidin mölyt enimmäkseen mahassani. Sanoin vain että mikäs siinä, vaikka aika rankkaa työtähän sekin taitaa olla ja usein melko pienellä palkalla. Eiköhän (toivottavasti) urahaaveet ehdi vielä muuttua.
Laita se korkki kiinni ja mene nukkumaan.
Unelmat muuttuu, tais olla oma unelmas
Mikäköhän ap itse on koulutukseltaan jos noin ylenkatsoo sairaanhoitajia?
Btw, tyttäresi elämä on hänen elämänsä, ei sinun. Hyväksy se.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:38"]Rakastan lastani paljon, hän on ahkera, kiltti ja luova. Kykyjä vaikka mihin. Olen käyttänyt vähät rahamme tukeaksemme tyttären luovia harrastuksia, joista hän on kuulemmaan aina unelmoinut. Nyt hän ei aiokaan hyödyntää kykyjään vaan haluaa opiskella sh:ksi. Ex-mieheni tukee lapseni päätöstä. Miten voisin ymmärtää lastani? Hän ei ole se sama baletista kiinnostunut nuori boheemi nainen. Lisäksi hänen poikaystävänsä on amiksen käynyt työtön mies. Pelkään heidän perustavan perheen ja heräävän todellisuuteen haaskatuista kyvyistään. Mikään ei ole niin surullista kuin tukahdetettu kyky ja intohimo.
[/quote]
Työttömyys ei tee miehestä mitenkään huonompaa!
Työttömyys ei tietenkään tee hänestä huonoa, vaan motivaation puute. Itse olen koulutukseltani ekonomi, enkä missään vaiheessa ole ylenkatsonut sairaanhoitajan ammattia, se vain ei sovi tyttärelleni. Hän ei ole mielestäni sovelias alalle, minähän en sitä päätä, näin vain asian näen. T. Ap
"Rakastan lastani paljon, hän on ahkera, kiltti ja luova. Kykyjä vaikka mihin", "Nyt hän ei aiokaan hyödyntää kykyjään vaan haluaa opiskella sh:ksi".
Ylenkatsomista tuo on jos mikä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:52"]
Työttömyys ei tietenkään tee hänestä huonoa, vaan motivaation puute. Itse olen koulutukseltani ekonomi, enkä missään vaiheessa ole ylenkatsonut sairaanhoitajan ammattia, se vain ei sovi tyttärelleni. Hän ei ole mielestäni sovelias alalle, minähän en sitä päätä, näin vain asian näen. T. Ap
[/quote]Ekonomi? Tarkoitat sitä parivuotista vanhaa kauppiksen tutkintoa, joka tuskin vastaa edes nykyisiä kandin papereita? Ei sulla itselläsikään sitä opiskelumotivaatiota siis liiemmin ollut, kun et korkeammalle kouluttautunut.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:00"]"Rakastan lastani paljon, hän on ahkera, kiltti ja luova. Kykyjä vaikka mihin", "Nyt hän ei aiokaan hyödyntää kykyjään vaan haluaa opiskella sh:ksi".
[/quote] Jos yhdistelet lauseita sieltä sun täältä toistensa perään etkä yritä lukea tekstiä minun kirjoittamana? Voivoi. Välissä lukee kuinka on satsattu kykyjä luoville aloille ja olen tukenut ja kehittänyt hänen kanssaan näitä kykyjä, jos olisin tiennyt tämän niin olisin patistanut tytärtä käyttämään kyvyt kielten ja luonnontieteiden opiskeluun olisi hakenut vaikka lääketieteelliseen. Hoitajaksi hänestä ei ole, hän ei ole empatia kykyinen. Joku teoreettinen ala sopisi hänelle.
Koetko itse menestyneesi urallasi, kun omien sanojesi mukaan olette "vähävaraisia"? Eikö koulutus siis kannattanut? Miksi muuten yliopistotutkinnon, olkoonkin että alemman sellaisen, suorittanut tekee noin alkeellisia yhdyssanavirheitä? Empatia kykyinen?
Huhuu äiti? Onko tullut mieleen, että tyttö on ehkä tullut sinuun eikä hänestä siksi ole menestyjäksi?
Kylläpä sitä ollaan tarkkoina neljän aikaan aamusta. puhelimella kun sattuu välillä lyömä
Olen Ktm teille fiksuille. Mitä neroja te olette? Vähävaraisuus johtuu työkyvyttömyydestäni tällä hetkellä. En ole menestynyt elämässä täydellisesti.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:00"]"Rakastan lastani paljon, hän on ahkera, kiltti ja luova. Kykyjä vaikka mihin", "Nyt hän ei aiokaan hyödyntää kykyjään vaan haluaa opiskella sh:ksi".
[/quote] Jos yhdistelet lauseita sieltä sun täältä toistensa perään etkä yritä lukea tekstiä minun kirjoittamana?
[/quote]
En yhdistele sieltä täältä vaan yhdistelen samaa teemaa yhteen.
Boheemius ei elätä. Olisit tyytyväinen että tyttö on herännyt tähän päivään.
"Olen käyttänyt vähät rahamme tukeaksemme tyttären luovia harrastuksia" kuulostaa kyllä siltä, että ei sitä rahaa oikein ole koskaan ollutkaan. Eikä siltä, että hetkellisen työttömyyden aikana on vain vähän rahaa ja ne on laitettu tyttären harrastukseen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:30"]
Olen Ktm teille fiksuille. Mitä neroja te olette? Vähävaraisuus johtuu työkyvyttömyydestäni tällä hetkellä. En ole menestynyt elämässä täydellisesti.
[/quote]Hetkellisen työkyvyttömyyden ei pitäisi suistaa kenenkään taloutta raiteiltaan, jos on sen alunperin järkevästi suunnitellut eikä elänyt kädestä suuhun kuin viimeistä päivää. Etenkin alan korkeasti koulutetulta ammattilaiselta olettaisi tuon onnistuvan. Miksei siis sinulta? Ilmeisesti tilanteesi ei olekaan niin ohimenevä kuin annat ymmärtää, mistä kertoo myös tuo että tyttären harrastukset on rahoitettu viimeisillä roposilla.
Toisin sanoen; keksi parempi provo.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:30"]
[/quote]Hetkellisen työkyvyttömyyden ei pitäisi suistaa kenenkään taloutta raiteiltaan, jos on sen alunperin järkevästi suunnitellut eikä elänyt kädestä suuhun kuin viimeistä päivää. Etenkin alan korkeasti koulutetulta ammattilaiselta olettaisi tuon onnistuvan. Miksei siis sinulta? Ilmeisesti tilanteesi ei olekaan niin ohimenevä kuin annat ymmärtää, mistä kertoo myös tuo että tyttären harrastukset on rahoitettu viimeisillä roposilla.
Toisin sanoen; keksi parempi provo.
[/quote]
Ap:n kaikki provot on ihan yhtä huonoja. Kuten esim. tämä http://www.vauva.fi/keskustelu/3917103/ketju/kasvaako_lapsestani_paha
Mitäpä jos alkaisit elämään OMAA elämääsi ja antaisit lapsesi elää omaansa?