Missä säilytät tiskirättiä?
Toisen tiskirättikyselyn innoittama kyselen, missä säilytätte tiskirättiä? Omani roikkuu hanan päällä ja se on hankala paikka, kastuu helposti kun laskee vettä hanasta eikä muutenkaan ole mikään nätti paikka rätille.
Keittiömme uusitaan pari kuukauden päästä enkä muistanut kysyä suunnittelijalta onko rätin säilytykseen jotain hienoja ratkaisuja. Itse ideoin jonkinlaisen oskarinoksa-tyyppisen kromisen telineen välitilaan, johon rätin voisi ripustaa. Onkohan sellaisia olemassa?
Kommentit (11)
kun rätin taittelee siististi, se ei kastu, vaikka laskee hanasta vettä.
meillä kaapissa s-koukussa on toinen puoli hyllystä tyhjä siihen saa piiloon rätin
tyylikkyydestä en tiedä mutta on ainakin kätevä. eikös nyt ole olemassa niitä uusia tehokuivauskaappeja tms. joissa on kaapin sisällä valmiina paikka tiskiaineelle, tiskiharjalle ja rätille?
Pysyy edes osittain piilossa, kun liepeet roikkuvat altaissa. Meillä on myös kuivauskaapista roikkuva koukku, johon rätin voisi ripustaa, mutta ei sitä tule siihen koskaan laitettua.
Eli sinne tyhjälle hyllylle heitän sen, ja sieltä se sitten puoliks roikkuu. Kuivauskaapin ovet kiini ja ei kukaan näe sitä enää :-)
Ja mahdollisimman vähän taittelen rättiä, että pääsee mahdollisimman hyvin kuivumaan.
johon kuuluisi S-koukkuja roikkumaan...... mutta mä ruuvasin sen tiskikaapin alapuolelle ja ripustan sen rätin siihen.
Se tanko on siis niin lähelle kaapin alareunaa ruuvattu ettei edes näy kun seisoo.......
Eli tämä tanko:
http: //www. ikea. com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?cattype=sub&topcategoryId=15576&categoryId=16041&parentCats=15576*15733*16065&storeId=15&catalogId=10103&langId=-13
Minä ostin desing liikkestä tukholmasta sellaisen muovipyörylän, mihin rätti tökätään ja roikkuu siinä siististi kaapiston ja tiskipöydän välisellä seinässä. Tää pyörylä on siis sellainen kiekko, missä takana teippi millä kiinnitetään seinään ja toisella puolella " repaleinen" muovi johon työnnettynä rätti pysyy niiden " riekaleiden" varassa, kun kiekko on ontto. Onpas vaikea selittää :) muttei maksanut kuin pari euroa.
hei! oletko nähnyt sellaisia jossain suomessa esim ihan supermarketissa? Näin ystävällä sellaisen ja olen yrittänyt kuukausia metsästää niitä jostain :)
Tiskirättiä vai keittiöliinaako ap tarkoittaa? Varmaan sitä, millä pyyhitään tiskipöydät yms. Mulla on ihan sitä varten oma terästeline, saa levitettyä ilman taittamista.
Pidän myös hanan päällä ja se ei ole kovin hyvä vaihtoehto :)
Jollakin olen nähnyt " tangon" roikkumassa s-koukuilla kuivauskaapin ritilästä ja rätin siinä. Näytti ihan ok:lta, käytettävyydestä en tiedä.