Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä "tilaa viihdyttämiseen"

Vierailija
18.10.2020 |

Noissa ulkomaalaisissa asunto-ohjelmissa halutaan aina "room for entertainment". Miten teillä? Me asutaan kaksin 4h+k+sauna, mutta huoneista yksi on niin pieni, ettei sinne mahdu edes sänkyä tai jos olisi sänky, ei mahtuisi juuri muuta, vaan se on ihan vain työhuone. Meillä itse asiassa on iso parveke suoraan takapihalle, joten ulkotilaa olisi, mutta sisällä ei olisi yhtään tilaa. 8 henkilöä on maksimi, mitä meillä voisi kuvitella olevan kerralla edes muutamaa tuntia ja yövieraita mahtuisi neljä, mutta tiukkaa olisi silloinkin. Mitään juhlia tuskin tullaan enää järjestämään, mutta jos siihen mennään vielä, sitten vuokrataan tilat muualta. Yksi huone on sisustettu vierashuoneeksi, mutta se alkaa tuntua turhalta.

On asuttu nykyisessä asunnossa nyt kolme vuotta ja täällä on käynyt kylässä muutama sukulainen 1-2 henkeä kerrallaan ja yksi miehen kaveri, joista vain poikamme ja tuo miehen kaveri on yötä. Poika, joka opiskelee muualla, käy 3-4 kertaa vuodessa, hän käy töissä opiskelun ohella, on pitkälti loma-ajat töissä ja on välillä viikonloppuisin töissä, joten siksi ei tuon useammin käy, vaikka junalla matka onkin alle 3 h. Me ei edes kutsuta vieraita. Käydään kavereiden kanssa joskus syömässä tai kahvilla, mutta siihen se jää. Eikä saada tietysti kutsuja, kun ei itsekään kutsuta emmekä ole osoittaneet kiinnostustamme käydä kylässä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko asunto on room for entertainment. Ja ainoa henkilö, jota siellä viihdytetään olen minä itse. Elämä on niin ihanaa!

Vierailija
2/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. 40-neliöinen olohuone, josta pääsy sama kokoiselle katetulle terassille. Lisäksi takkahuone. Keittiökin on tilava. Yksi makuuhuone nukkumiseen ja molemmilla vielä omat huoneet. Hyvin mahdutaan miehen kanssa ja tilaa on vieraillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en ymmärrä suomennoksena, mitä tuolla huoneella haetaan. 

Meillä vieraat viihtyvät isossa tupakeittössämme (olohuone+keittö).

Sen lisäksi kesäaikana on olohuoneesta ja keittiöstä molemmat ovet auki suurelle terassille, missä on myös lupa viihtyä. 

Lapsilla on omat huoneensa, mutta lisäksi on yhteinen iso viihdehuone lapsille, missä voi pelata ja harrastaa kaikenlaista.

Vierailija
4/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmio, 80 neliötä + iso parveke. Ruokapöydän ääreen mahtuu 8, eli sen enempää ei kutsuttaisi syömään. Vapaamuotoisempaan hengailuun voitaisiin kutsua enemmänkin, istumapaikkoja on sisällä 14 ja partsilla 5. Ehkä 20 olis maksimi mikä voitaisiin kutsua kerralla. Ei kyllä usein mitään järjestetä, mutta välillä kyllä.

Vierailija
5/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan en ymmärrä suomennoksena, mitä tuolla huoneella haetaan. 

Meillä vieraat viihtyvät isossa tupakeittössämme (olohuone+keittö).

Sen lisäksi kesäaikana on olohuoneesta ja keittiöstä molemmat ovet auki suurelle terassille, missä on myös lupa viihtyä. 

Lapsilla on omat huoneensa, mutta lisäksi on yhteinen iso viihdehuone lapsille, missä voi pelata ja harrastaa kaikenlaista.

Room tarkoittaa suomeksi sekä huonetta että tilaa. Room for entertainment tarkoittaa yleensä tilaa vieraiden kestitsemiseen ja viihdyttämiseen. 

6/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä mahtuisi hyvin, mutta ei meillä koskaan juuri ketään käy 😂 Aina ne samat kaverit ja useimmiten vielä yks kerrallaan.

Olohuoneeseen jo pelkästään mahtuis 15 henkeä istuskelemaan. Keittiössä muutama tuoli ja takkahuoneessa on myös sohva ja muita istumapaikkoja, ainakin viidelle lisää. Lisäksi sitten terassit ja muut ulkotilat, niin kyllähän isot juhlat vois viettää (jos haluais).

Vierailija
7/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tuolla tarkoiteta erillistä viihdytyshuonetta, vaan että asunnossa on tilaa sille. Esimerkiksi voidaan sanoa, että ”make room for something” eli tehdään tilaa jollekin, eikä kirjaimellisesti tehdä huonetta sille. En kyllä ole katsonut noita ohjelmia, mutta tämä nyt vaan kommenttina tuohon termiin.

Vierailija
8/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viihdehuone 4 huoneen huoneistossa. Se on iso huone :) Ostimme 50 "TV: n ja suuret AG-kaiuttimet. Lisäksi meillä on baarikaappi ja kokoontaitettava uima-allas. Koska en viitsi kutsua ystäviä joka viikonloppu, soitan usein vain jotain verkossa. Esimerkiksi urheilu vedonlyönt portaalit... Ehkä hyvä ystävien kanssa keskustelemaan kuka lyö vetoa ja kuka voitti, ja toiseksi pelaan vain lautapelejä vaimoni kanssa, erittäin mukava harrastus.

Vierailija
9/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvin olisi tilaa, muttei meillä onneksi käy viihdytettäviä vieraita... =)

Vierailija
10/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä tarvita sellaista.

Vierailija
11/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Meillä on iso 60 neliön olohuone, joka toimii kuin vanhan ajan sali. Emme itse sitä käytä juuri ollenkaan. Se on siisti ja aina vieraille valmis. Iso ruokapöytä, useita istuskelupaikkoja, kulku terassille.

Itse käytämme takkahuonetta, joka on arkiolohuoneemme.

Vierailija
12/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Meillä on avokeittiö-ruokailutila-olohuone yhdistelmä, joka on noin 65m2. Pihaa on 1000m2, josta terassia sellainen 400m2. Kesäisin vieraat viihdytetään ulkona, talvisin sisällä. Maksimimäärä porukkaa kerralla on ollut 80 henkeä, tämä toki oli kesällä. Lapsella oli 18v kaveribileet, joissa kuuleman mukaan oli ollut lähemmäs 70 henkeä, tämä oli talvella, oletan että osa tästä porukasta vietti aikaansa alakerran 25m2 takkahuoneessa. Itse en ollut näissä juhlissa paikalla.  

Vierailija
13/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilaa. Isotkin coctail-juhlat voidaan järjestää sisätiloissa. Istumaan mahtuu olohuoneessa 25 ja enemmän, jos sinne tuodaan lisää tuoleja. Puutarhaan sopii kesällä kymmeniä.

Keittiö on erillinen, koska en tykkää, että vieraat ovat keittiössä ja haluan sulkea oven sinne juhlissa. Etenkin, jos on henkilökuntaa huolehtimassa tarjoiluista isommissa juhlissa.

Vierailija
14/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en haluu viihdyttää, en tehdä sitä milloinkaan...