Saako lääkäri sanoa mitä ultrassa näkyy jos
Kommentit (29)
Ei ole koskaan helppo esim. kertoa naiselle, että sikiö on kuollut kohtuun. Tai että nainen halua abortoida jo suht. pitkälle kehittyneen sikiön, jolla ei näyttäisi olevan mikään elimellistä vikaa. Ynnä muut vaihtoehdot, joihin hoitajat ja lääkärit törmäävät työssään.
Näitä henkisesti vaikeita tapauksia vartenhan heillä on mahdollisuus työohjaukseen, ja oletan useimpien käyttävän tarjotun ohjauksen hyväkseen. Muuten ei pää kestä kasassa tai ainakin kyynistyy vaarallisella tavalla.
Se että lääkäri sanoo ääneen, mitä ultrassa näkyy, on ihan normaalia. Jos tutkimuksesta pitää tehdä kirjallinen kuvaus, niin miten muuten luulet sen onnistuvat. Sittenhän sinä vasta äläkän nostaisit, jos lääkäri ja hoitaja alkaisivat kuiskuttelemalla kirjoittamaan protokollaa.
Minä varmaan oksentaisin jos joutuisin tekemään tuota teurastusta
Miltä se hoitohenkilökunnan mielestä oikeasti tuntuu nähdä ihmisen näköinen liikkuva sikiö ruudulla ja tietää että se tullaan kohta tappamaan?
miksei saisi?
Kun hain abortti ja olin ultrass, niin sanottiin kyllä, eikä se mua häirinnyt. Hän sanoi ääneen ja se mimmi siinä vieressä kirjas ylös.
Totta kai saa. Ne tiedot pitää kirjata jatkohoitoasi varten ylös.
Minä ainakin totean että "normaali raskaus" tai sitten jos näin ei ole, selvitän ultralöydöksen tarkemmin. Jos nainen on tullut aborttilähetteen kanssa, kysyn ensin haluaako hän tietää&nähdä tarkemmin mitä ultrassa näkyy.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:14"]Miksi mennä ultraan jos haluaa abortin. Tietää milloin tullut raskaaksi ja käynyt terveyskeskuksessa testeissä.
[/quote]
Voi perse teitä abortin vastustajia! Älkää vaivatko päätänne niillä asioilla kun teillä ei ole niistä hajuakaan. Se ultra nyt vaan täytyy tehdä, jotta tiedetään miten toimitaa. Et varmaan tiennyt että on olemassa mm kohdun ulkoisia raskauksia. Sekin on sinusta tietty väärin, että siellä munatorvessa kasvava alkio tapetaan. Antaa sen pikkuisen kehittyä siellä, niin äiti voi kuolla hänen puolesta kun munatorvi posahtaa...