Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homesairaus on korvien välissä??

Vierailija
18.01.2014 |

Nyt on ollut taas mediassa näitä kinastelevia lääkäreitä, osa väittää että homeesta sairastuneet ovat luulosairaita ja oikea hoito psykoterapia...Osa taas, että kyseessä olisi biotoksiinisairaus(?) joka ei parane kuin hometiloista poistumalla. Ihmettelen tuota kantaa, että sairaus olisi keksittyä. Siis eikö ole ihan tieteellisesti todistettu fakta, että osa homeista on ihmisille myrkyllisiä, ja että tosi iso osa rakennuksista on homeisia? Miten siis voisi olla niin mahdoton ajatus, että myös iso osa ihmisistä sairastuisi näissä homerakennuksissa? Onko multa mennyt jotain ohi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka väittää homesairauden olevan pään sisällä, voisi ilmoittautua testiini. Antaisin teille suuren määrä  Stachybotrys chartarumia hengitettäväksi.

Koe-eläimet kuolevat siitä sisäiseen verenvuotoon ja haluaisin testata tätä myös ihmisillä. Ehkä ihmiset kestävät paremmin, mutta jotta tiedetään sopiva raja-arvo, pitäisi jonkun tulla testattavaksi. Kiitos etukäteen uhrauksestasi tieteen nimissä.

Vierailija
42/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liikkunut ja syönyt samalla tavalla kuin ennenkin, ja yllättäen hometaloon muuttamisen jälkeen alkoi silti ongelmat. Olen lisäksi koittanut muuttaa ruokavaliota vielä terveellisempään suuntaan ja kokeillut mikä aine voisi vatsakivut ja päivittäisen ripulin aiheutta, mutta se jatkuu kaikesta huolimatta. Paranee vain jos olen useamman päivän poissa kotoa.

Myös nivelkivut alkoivat kun olin asunut tässä muutaman kuukauden, vaikka olen aina liikkunut tarpeeksi ja harrastan samalla tavalla liikuntaa kuin ennenkin. Ennen ei ole ollut hengenahdistusta, rintakipua,, päivittäistä kurkkukipua ja äänenkäheyttä.

Tämä taitaa olla sellainen ongelma/tauti jonka uskoo todeksi vasta kun itse sairastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo tapa selittää oma sairastelu, vaikka se useimmiten johtuu ihan muista asioista, kuten liikkumattomuudesta, väärästä ravinnosta, liiallisesta sisätiloissa olemisesta. Varsinkin syys-talvi-kesäajan sairastelut ovat ihan normaalia elämää.Toiset ovat vain heikompia kuin toiset.

Useimmiten homeelle ollaan altistuvinaan julkisissa rakennuksissa, koska niillä ikäänkuin ei ole omistajaa, eikä silloin tarvitse pelätä seurauksia väärästä todistuksesta.

Ei homeoireet aina ole ns. Sairastelua, esim flunssaa, vaan itsellä (asun hometalossa, yläkerrassa yksi huone jossa on parempi ilma,jossa nukun), ja joka ikinen aamu kun herään kyseisessä huoneessa, oloni on hyvä, mutta kun siirryn alakertaan, alkaa kurkkukipu ja äänen käheytyminen parissa minuutissa. Siis ihan vuodenajasta riippumatta ja vaikka ei olisi flunssaa tai mitään muuta vaivaa. Jos olen yli muutaman minuutin sisällä, alkaa hengenahdistus eli hengittäminen sattuu enkä saa vedettyä keuhkoihin tarpeeksi ilmaa. Tästä ilmeisesti johtuu sitten älytön väsymys. Jos olen pidemmän aikaa poissa kotoa, olo helpottuu, mutta oireet alkavat taas pian kotiin palattuani.

Olisihan se kiva jos oireet selittyisivät jollain muulla, mutta pakko se on hyväksyä että talo jossa asun on läpimätä enkä parannu ennenkuin muutan täältä pois

Sinänsä lohduttavaa kyllä että kaikki eivät usko homeen terveyshaittoihin, ehkä laitan talon myyntiin ja kerron avoimesti homeesta ja vaivoistani joita se aiheuttaa, varmaan joku sellainen joka pitää minua luulosairaana ostaa mielellään taloni itselleen.

Vierailija
44/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin laktoosi-intoleranssi. Mitä ei muissa maissa tavata.

Vierailija
45/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan homeasunnossa. Aloin kärsimään varsin pian muuton jälkeen jatkuvista flunssista, kroonisesta kuumeesta, rohisevasta hengityksestä ja muista oireista, jotka johtivat omalla kohdalla tilanteeseen, jossa en pystynyt edes nousemaan portaita toiseen kerrokseen. Kunto romahti. Varsinainen homeen sijaintipaikka löytyi myöhemmin, eli vesijohto oli vuotanut talon rakenteisiin vuosia ellei peräti vuosikymmeniä.

En tiedä lääkäreistä, mutta omalle kohdalla osui ammattitaitoinen tapaus, joka otti oireet tosissaan ja sen seurauksena lähetettiin iso joukko verikokeita johonkin työterveyden tutkimusyksikköön. Nimittäin monissa ammateissa voi altistua homeille ja niiden toksiineille, joten niiden tutkimiseen löytyy oikeita verikokeita. Kävi ilmi, että verestä löytyi vasta-aineita peräti yhdeksälle eri homeen erittämälle myrkylle (sädesienet eivät liene tosin homeita), ja nämä vasta-aineet olivat myös selvästi verinäytteissä kohollaan.

Uusi asunto järjestyi, mutta ennen tätä ammattitaitoista lääkäriä, kohdalle osui joku jaarittelija, joka höpötti huonekasvien mullassa olevista homeista.

Vierailija
46/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka väittää homesairauden olevan pään sisällä, voisi ilmoittautua testiini. Antaisin teille suuren määrä  Stachybotrys chartarumia hengitettäväksi.

Koe-eläimet kuolevat siitä sisäiseen verenvuotoon ja haluaisin testata tätä myös ihmisillä. Ehkä ihmiset kestävät paremmin, mutta jotta tiedetään sopiva raja-arvo, pitäisi jonkun tulla testattavaksi. Kiitos etukäteen uhrauksestasi tieteen nimissä.

Testaa itelläs.

Vierailija
47/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta onko kerrostalossa kuuluvassa melussa ongelma korvien- vai seinien välissä?

Vierailija
48/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pitäisi ymmärtää että tällä köyhtyvällä maalla ei ole varaa purkaa täysin käyttökelpoisia julkisia rakennuksia ja rakentaa kalliilla uusia vain siksi että työhönsä kyllästyneet työntekijät kehittävät itselleen luulosairauksia. Olisi halvempaa laittaa nämä luulosairaat varhaiseläkkeelle. Homesairaudet kuuluvat samaan ryhmään kuin toiden muotisairaus "sähköyliherkkyys" jonka hoitona on alumiinefolista tehdyn hatun päähän laittaminen.

Minä olen allerginen myös magneettikentille ja siihen alumiinifolio ei valitettavasti auta.

Vierailija
49/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielisairaan keino hakea apua ongelmaansa. Kun ei halua menettää mainettaan tunnustamalla että ei enää jaksa.

Vierailija
50/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:33"]Ootteko käyneet britanniassa? Siellä noin 90% taloista on homeisia. Vessoissa se haju on ihan selkee sen lisäks että ne pilkut näkyy. Mutta siellä se home ei tunnu olevan ongelma. Ymmärrän että homeesta voi tulla sairaaksi enkä itsekkään haluaisi asua hometalossa mutta miksi englannissa tai esim pohjois ranskassa se home ei ole mikään ongelma, eikä kukaan haasta talonmyyjiä oikeuteen kun talo onkin ihan homeessa?

Voi kyllä Briteissäkin homeesta sairastellaan (astma etc.). Jos tunne tiedä asiasta oikeasti mitään, älä kirjoita siitä.

Jos oisit laittanut väittämäsi tueksi vaikkapa linkin johonkin tutkimukseen. Muussa tapauksessa tuo näsäviisastelu ei auta ketään.

Itse olen astmaatikko. Asuin lapsuuteni suurkaupungissa yli satavuotiaassa talossa . Astma-oireet alkoivat vasta meidän muutettua Suomeen ja asuttua täällä muutaman vuoden. Sain lapsena astmakohtauksen esim eläinten lähellä. Miten se liittyy homeeseen?

Itse olen ajatellut, että ilmansaasteet ja passiivinen tupakointi on ehkä edesauttanut sairastumista astmaan. Se, että olen asunut vanhassa talossa, käynyt homekoulussa opiskelemassa jne ei ole yksinään selitys mun astmalle. Ja oireet tosiaan alkoi vasta täällä. Puhtaassa ilmassa.

Ps. Nyt, kun olen aikuinen, niin minulla ei ole astma-oireita ollut vuosiin ja pystyn olemaan jopa eläinten kanssa. Siedätys ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän