Auttakaa paljon matkustelevat. Mihin junassa
Laitetaan isot matkalaukut. Olemme lähdössä parin viikon reissulle, jolle otamme molemmat isohkot matkalaukut. Mihin ne laitetaan junassa, jolla liikumme vielä määränpäässä 3h/suunta. Briteissä.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:07"]
Nämä laukut menevät ruumaan lentokoneessa =)
[/quote]
Ei kukaan tarvitse enempää kuin sen 7-10 kiloa matkatavaroita, jotka saa ottaa matkustamoon. Isot matkalaukut kertovat vain taitamattomasta pakkaajasta.
[/quote]
vai niin. Minä en saa parin viikon vaatteita ja kenkiä käsimatkatavaroihin, lisäksi tuliaiset eivät mahdu siihen kilomäärään. Nesteitä ei voi tuoda käsimatkatavaroissa. käsimatkatavaraa saa olla 6kg näillä lennoilla.
[/quote]No minä saan. Ei joka päivä tarvitse vaihtaa kaikkia vaatteita ja niitä voi myös pestä ja ostaa.
[/quote]
... jos ostaa niin sitten on vielä enemmän pakattavaa paluumatkalla...
Typerää jankkausta teillä. Antaisitte olla :)
Itse en sitten taas ymmärrä niitä ihmisiä, otka ottavat valtavat käsimatkatavarat lentokoneen matkustamoon. Ne ovat hankalia sille ihmiselle sekä muille kanssamatkustajille. Itse otan vain sen, mikä mahtuu edessä istuvan penkin alle.
Ruumassa ne matkalaukut eivät ole kenenkään tiellä. Viikon reissussa itsellä matkalaukku painaa mennessä 5 kiloa ja tullessa sen 20 kiloa.
VA
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:18"]
Itse en sitten taas ymmärrä niitä ihmisiä, otka ottavat valtavat käsimatkatavarat lentokoneen matkustamoon
[/quote]
Ei tällaista ole kukaan ehdottanut vaihtoehdoksi ruumalaukuille.
Anteeksivaan, joku kysyy neuvoa ja saa vastaukseksi halveksimista. Voihan heillä olla pari laukkua täys vaikka seksileluja. Tai vaikka suvun tuhkauurnat. Itse muistan brittijunista vain, että penkit oli aika usein vastakkain ja siinä oli tilaa paljon lattialla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:18"]
Itse en sitten taas ymmärrä niitä ihmisiä, otka ottavat valtavat käsimatkatavarat lentokoneen matkustamoon
[/quote]
Ei tällaista ole kukaan ehdottanut vaihtoehdoksi ruumalaukuille.
[/quote]
Ei olekkaan tässä ketjussa! Kerroin vain oman mielipiteeni. Saanhan tehdä sen, saanhan? Pliis :D
VA
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:11"]
Kannattaa sitten etukäteen ottaa selvää, onko kyseessä juna, johon voit varata paikat. Voi nimittäin olla sellainenkin, jossa seisot laukkusi kanssa natiivien tukkeena. Ja junatyypithän voit tarkastaa Englannin rautateiden sivustolta. Junaan ei yleisesti ottaen kannata tulla isoilla, lentokoneisiin kätevillä matkalaukuilla. Paras on kapea ja pitkulainen laukku. Kehoittasin harkitsemaan myös rinkkaa, sillä kaikilla asemilla laitureille ei ole kätevää kulkua hissillä ruuhkien vuoksi. Varsinkin, jos lentokentältä lähdet suoraan junaan.
[/quote]
ollaan jo varattu junamatkat paikkalipuilla. Ap
Keskustelupalstoilla keskustelun kuuluukin rönsyillä. Ja jokainen tosiaan saa sanoa mielipiteensä. Sehän tässä on ideana :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:00"]
Vai niin, minulle se on lentolaukku.
[/quote]
Myös lentolaukut ovat matkalaukkuja.
[/quote]
no tottakai sinulle on, jankka jankka =)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:23"]
Ei olekkaan tässä ketjussa! [/quote]
Rakensit näiden välille vastakkainasettua käyttämälläsi "itse en taas ymmärrä" -rakenteella.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:29"]
[/quote]
Sekä ruumalaukku että lentolaukku ovat matkalaukkuja ihan näiden sanojen yleisten merkitysten perusteella.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:29"]
[/quote]
Sekä ruumalaukku että lentolaukku ovat matkalaukkuja ihan näiden sanojen yleisten merkitysten perusteella.
[/quote]
tätähän avauksessa kysyttiin?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:36"]
tätähän avauksessa kysyttiin?
[/quote]
Ei kysytty. Oletan, että olet sarkastinen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:23"]
Ei olekkaan tässä ketjussa! [/quote]
Rakensit näiden välille vastakkainasettua käyttämälläsi "itse en taas ymmärrä" -rakenteella.
[/quote]
Olen niin pahollani kun loukkasin sinua! Voi ei! Miten ikinä voisin hyvittää tämän kaameuden sinulle? Koita jaksaa asian kanssa! Ota tarvittaessa yhteyttä oman paikkakuntasi mielenterveystoimistoon, josta varmasti saat kriisiapua, terapiaa ym.
VA
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:41"]
Olen niin pahollani kun loukkasin sinua!
[/quote]
Miksi oletat, että olen loukkaantunut? Kiinnitin vain huomiota virheelliseen käsitykseen, jonka viestistäsi saattoi saada. Hyvä, että se oli vain lipsahdus.
Ennen ainakin briteissä oli junat yksityisillä firmoilla. Löytyiskö nettisivuilta selostuksia juuri niistä junista? Muistaakseni junia oli tosiaan joka lähtöön ja osa sellaisia jotka saisivat jäädä asemalle.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Miksi oletat, että olen loukkaantunut? Kiinnitin vain huomiota virheelliseen käsitykseen, jonka viestistäsi saattoi saada. Hyvä, että se oli vain lipsahdus.
[/quote]
Ei se ollut lipsahdus :)
VA
Täytyy koittaa ymmärtää, että jotkut keskustelijat kiinnittävät huomiota toisten kirjoitusvirheisiin ym olemattomiin seikkoihin. He eivät pysty hahmottamaan kokonaisuutta vaan ainoastaa toisten virheet. Koitetaan jaksaa heitä!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:46"]
[/quote]
Valehtelit siis, kun sanoit, ettei tarkoituksesi ollut esittää ylipainoisten käsimatkatavaroiden tuomista koneeseen vaihtoehtona painaville ruumalaukuille?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
VA
[/quote]
Niin ja vastaus kysymykseesi, oletin , että loukkaannuit syvästi kun tartuit näin vähäpätöiseen asiaan ja vielä kirjoitat siitä. Ei pitäisi vaikuttaa keskustelun rakenteesiin niin kovin vakavasti. Koita rauhoittua! :)
VA
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:00"]
Vai niin, minulle se on lentolaukku.
[/quote]
Myös lentolaukut ovat matkalaukkuja.