Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa paljon matkustelevat. Mihin junassa

Vierailija
18.01.2014 |

Laitetaan isot matkalaukut. Olemme lähdössä parin viikon reissulle, jolle otamme molemmat isohkot matkalaukut. Mihin ne laitetaan junassa, jolla liikumme vielä määränpäässä 3h/suunta. Briteissä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nostetaan hattuhyllylle.

Vierailija
2/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, melkoinen suoritus kyllä painavan laukun kanssa. Miten ne pysyy siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa junavaunussa on niille paikka heti kun nousee junaan, ei eteisessä, vaan vaunun sisäpuolella. Molemmissa päissä vaunua.

Vierailija
4/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattuhyllylle ei välttämättä mahdu kovin isoa matkalaukkua. Usein eteisessä tai sen lähellä on jokin teline, johon mahtuu muutama iso matkalaukku (se voi tosin olla jo täynnä muiden matkustajien matkalaukkuja). Muistaakseni juuri Briteissä matkustaessamme saimme matkalaukut tällaiseen. Joissakin maissa junissa on penkkejä selät vastatusten, ja niiden väliin mahtuu aika iso matkalaukku. Muistelen törmänneeni tällaisiin Briteissäkin.

Mutta kyllä tuo on ihan oikea ongelma lähes joka maassa junassa matkustaessa. Isoille matkalaukuille ei ole tarpeeksi tilaa, jos matkustajia on paljon.

Vierailija
5/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junissa on laukuille oma säilytystilansa

Vierailija
6/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:02"]

Hattuhyllylle ei välttämättä mahdu kovin isoa matkalaukkua. Usein eteisessä tai sen lähellä on jokin teline, johon mahtuu muutama iso matkalaukku (se voi tosin olla jo täynnä muiden matkustajien matkalaukkuja). Muistaakseni juuri Briteissä matkustaessamme saimme matkalaukut tällaiseen. Joissakin maissa junissa on penkkejä selät vastatusten, ja niiden väliin mahtuu aika iso matkalaukku. Muistelen törmänneeni tällaisiin Briteissäkin.

Mutta kyllä tuo on ihan oikea ongelma lähes joka maassa junassa matkustaessa. Isoille matkalaukuille ei ole tarpeeksi tilaa, jos matkustajia on paljon.

[/quote]

ok, kiitos. Tästä oli apua, ap.

Vierailija
7/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:00"]

Ok, melkoinen suoritus kyllä painavan laukun kanssa.

[/quote]

Opettele pakkaamaan. Ei lentokoneeseenkaan saa tuoda laukkua, jota ei kykene itse nostamaan hattuhyllylle.

Vierailija
8/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:00"]

Ok, melkoinen suoritus kyllä painavan laukun kanssa.

[/quote]

Opettele pakkaamaan. Ei lentokoneeseenkaan saa tuoda laukkua, jota ei kykene itse nostamaan hattuhyllylle.

[/quote]

täh? Nämä laukut menevät ruumaan lentokoneessa =) 

Vierailija
9/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:07"]

Nämä laukut menevät ruumaan lentokoneessa =) 

[/quote]

Ei kukaan tarvitse enempää kuin sen 7-10 kiloa matkatavaroita, jotka saa ottaa matkustamoon. Isot matkalaukut kertovat vain taitamattomasta pakkaajasta.

Vierailija
10/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa kaukojunatyypeissä on erillisiä hyllyjä isoille laukuille, mutta joskus ne ovat aika täynnä. Joissain IC-junissa on tilaa myös päätypenkkien takana. Lähijunissa ihan onnetonta. Mm. Sjoki-Jyväskylä välillä kulkee osittain kiskobusseja eli taajamajunia, joissa ruuhka-aikaan on tosi vähän tilaa. 

Vierailija
11/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:10"]

[/quote]

Ei kukaan tarvitse enempää kuin sen 7-10 kiloa matkatavaroita, jotka saa ottaa matkustamoon. Isot matkalaukut kertovat vain taitamattomasta pakkaajasta.

[/quote]

vai niin. Minä en saa parin viikon vaatteita ja kenkiä käsimatkatavaroihin, lisäksi tuliaiset eivät mahdu siihen kilomäärään. Nesteitä ei voi tuoda käsimatkatavaroissa. käsimatkatavaraa saa olla 6kg näillä lennoilla. 

Vierailija
12/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:10"]

[/quote]

[/quote]

Sää vaihdat sukat ja kalsarit joka toinen päivä nurin päin ja hammasharja riittää matkatavaraksi? 

Vierailija
13/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:13"]

Minä en saa parin viikon vaatteita ja kenkiä käsimatkatavaroihin, lisäksi tuliaiset eivät mahdu siihen kilomäärään. Nesteitä ei voi tuoda käsimatkatavaroissa. 

[/quote]

Nesteitä saa tuoda käsimatkatavaroissa litran verran korkeintaan 300 ml purtiloissa. Käsimatkatavaroihin saa helposti mahtumaan viikon vaatteet, vaikka vuodenkin. 

Vierailija
14/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:10"]

[/quote]

[/quote]

vai niin. Minä en saa parin viikon vaatteita ja kenkiä käsimatkatavaroihin, lisäksi tuliaiset eivät mahdu siihen kilomäärään. Nesteitä ei voi tuoda käsimatkatavaroissa. käsimatkatavaraa saa olla 6kg näillä lennoilla. 

[/quote]No minä saan. Ei joka päivä tarvitse vaihtaa kaikkia vaatteita ja niitä voi myös pestä ja ostaa.

Vierailija
15/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:13"]

Minä en saa parin viikon vaatteita ja kenkiä käsimatkatavaroihin, lisäksi tuliaiset eivät mahdu siihen kilomäärään. Nesteitä ei voi tuoda käsimatkatavaroissa. 

[/quote]

Nesteitä saa tuoda käsimatkatavaroissa litran verran korkeintaan 300 ml purtiloissa. Käsimatkatavaroihin saa helposti mahtumaan viikon vaatteet, vaikka vuodenkin. 

[/quote]

joo, ei riitä mulle =) no minä en edelleenkään saa mahtumaan kahden viikon vaatteita ja kenkiä kuuteen kiloon. Enkä pese vaatteita noin lyhyellä reissulla. 

Vierailija
16/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:21"]

no minä en edelleenkään saa mahtumaan kahden viikon vaatteita ja kenkiä kuuteen kiloon.

[/quote]

Siksi totesinkin, ettet osaa pakata.

Vierailija
17/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]No minä saan. Ei joka päivä tarvitse vaihtaa kaikkia vaatteita ja niitä voi myös pestä ja ostaa.

[/quote]

no jos ostaa vaatteita niin ei ne sitten enää mahdu paluumatkalla siihen kuuteen kiloon. Ja miksi pitäisikään käyttää samaa paitaa monta päivää? Siksi on matkalaukut ja ruuma lentokoneessa, ja kuten jo sain selville, niin junissakin on matkalaukuille omat paikat.

Vierailija
18/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:21"]

no minä en edelleenkään saa mahtumaan kahden viikon vaatteita ja kenkiä kuuteen kiloon.

[/quote]

Siksi totesinkin, ettet osaa pakata.

[/quote]

ok, miten se pakkaaminen vähentää vaatteiden ja kenkien painoa?

Vierailija
19/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:25"]

ok, miten se pakkaaminen vähentää vaatteiden ja kenkien painoa?

[/quote]

Ei mitenkään. Kuinka niin?

Vierailija
20/69 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikein pakkaaminen vähentää tavaran massaa? Tätä en ymmärrä. Eikä kaikki halua käännellä kalsareita paria viikkoa, hyi hitto. Tiedän kyllä sinunlaisesti ihmistyypin, haisee pahalta. Pääasia että ei tarvita matkalaukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä