Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tykkäätkö maksasta? (Ei maksalaatikko tai -pasteija.)

Vierailija
18.01.2014 |

En tarkoita nyt maksalaatikkoa tai maksapasteijaa vaan ihan oikeaa maksaa, ei niin prosessoidussa muodossa. Eli pidätkö maksasta ruokana, siis esim. maksapihvien tai maksakastikkeen muodossa?

Tuli siitä "mistä yleisesti pidetystä ruoasta et pidä" -ketjusta mieleen pistää tällainen gallup pystyyn, kun aika moni mainitsi maksan ja mä olen aina ollut siinä uskossa, että olen harvinaisuus kun pidän maksasta tosi paljon. Maksalaatikosta taas en pidä, tarkoitan siis kysymykselläni ihan kunnon maksaa, sellaista jota ei ole hirveästi käsitelty mihinkään laatikon tms muotoon.

Oma vastaukseni siis on "pidän".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tosi paljon ja teen usein. Grillattuna erityisen hyvää.

Vierailija
2/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tykkään. Syön aina työpaikkaruokalassa kun on maksakastiketta tarjolla. Itse en laita kovin usein kotona, koska se valmistaminen, kalvojen pois repiminen yms. on aika inhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam! Suosikkini ovat maksaleikkeet. Tosin en ole itse tehnyt niitä juuri koskaan, sen sijaan valmistan aika useinkin broilerinmaksasta kastikkeen, koska raaka-aine on helposti saatavilla melkein kaikista marketeista. Broilerinmaksa on maultaan ja koostumukseltaan pehmeämpää kuin sian maksa.

Vierailija
4/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi syödä ja vielä pitääkin jonkun kehon kaatopaikasta. Ei kiitos niin sisäelimille kuin verellekin ilman uskonnollisia perusteita.

Vierailija
5/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu maksa on herkkuani, lisäkkeenä sipulirenkaat ja puolukkahillo. Juuri kaadetun hirvenvasan maksa on oikea gourmetruoka. Pidän kovasti myös jauhetusta maksasta tehdyistä pihveistä (vrt. jauhelihapihvit), ei jauhaminen maksasta mitenkään huonompaa tee.

Sisäelimet ovat nyky-Suomessa valitettavan väheksyttyjä, ennen vanhaan köyhempinä aikoina meilläkin on osattu käyttää koko ruho hyödyksi (kuten esimerkiksi kulinaristien maassa Ranskassa osataan vieläkin).

Vierailija
6/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lihansyönnin ennen kuin ehdin maistaa maksaa. 

Vierailija
7/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! En tykkää perusliharuuista, mutta maksa on hyvää.

Vierailija
8/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinaan hirven  maksaa. Tykkään kyllä. Sopivasti paistettuna pottumuusin ja puolukan kanssa oikein hyvää. Ravintolassakin olen maksaa tilannut. 

Vierailija
9/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän maksasta. Maksakastike, grillattu maksa ja maksalaatikko ovat kaikki hyviä. Myös maksamakkara on hyvää, mutta ei liian vetelä maksamakkara vaan kiinteähkö. Tosiaan maksapihvit, perunamuusi ja puolukkahillo, se on oivallista ruokaa.

Vierailija
10/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se menee, en yöki mutta en syö kovin useinkaan. Mutta se taitaa olla enempi tottumuskysymys.Vois joku päivä huvikseen tehdä jotain maksasta.

Vierailija
11/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Syön aina maksaa tai maksapihvejä kun töissä on tarjolla. Lisäksi pidän ankan- ja hanhenmaksasta muutenkin kuin paténa.

Vierailija
12/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:08"]

Kyllä. Syön aina maksaa tai maksapihvejä kun töissä on tarjolla. Lisäksi pidän ankan- ja hanhenmaksasta muutenkin kuin paténa.

[/quote]

12 jatkaa - inhoan muuten maksalaatikkoa!

Vierailija
13/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

turskan maksaa ja raakaa sipulia.

namks

Vierailija
14/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, no tämän pätevän gallupin perusteella maksa on siis suurelle osalle suurta herkkua :) (Tai sitten vaan ennakko-oletuksesta poikkeavat halusivat vastata.)

Vierailija
15/15 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 16:47"]

Lopetin lihansyönnin ennen kuin ehdin maistaa maksaa. 

[/quote]

Nykyisille sukupolville ei vissiin koulussa pakkosyötetä maksaruokia enää.

En tykkää maksasta, en missään nimessä halua syödä.

Mutta vaikka sitä ei tässä haluttu vastaukseksi, niin suorastaan rakastan maksalaatikkoa ja maksamakkaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi