Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö pitää paikkansa että kaikki suomalaiset rakastavat jääkiekkoa ja jokainen on ihan hulluna siihen?

Vierailija
17.10.2020 |

Vai onko tässä kyse alunperinkin vain mielipide markkinointia varten keksitystä myytistä? Kuinka yhtenäinen kansa suomalaiset ovat jääkiekon suhteen eli onko suomalaista joka ei mene jääkiekosta ja Leijonista täysin sekaisin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan pitänyt, eikä pidä yhäkään.

Vierailija
2/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ilmeisesti itse, koska muuten et kysyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, myytti on.

Joskus joku tutkija heitti arvion että kolmasosa kansasta seuraa urheilua aktiivisesti, kolmannes joskus ja loput ei koskaan.

Ja sitten, jotain lätkän isompia otteluita seuraa telkasta parhaimmillaan n. 2 milj. katsojaa, siis alle puolet väestöstä. Toki koko väestöstä voidaan laskea vauvat ja dementikot pois, mutta toisaalta ’katsojaksi’ lasketaan sekin joka on vaan 5 min ollut sen telkun ääressä.

Vierailija
4/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo koulussa kaikille opetetaan että suomalaiset ovat henkeen ja vereen jääkiekkokansaa jolle MM kulta on enemmän kuin elämä ja että sellaisia suomalaisten kuuluu olla. Ihmettelen että ovatko ne jotka ei tätä tiedä käyneet lainkaan peruskoulua?

Vierailija
5/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden urheilusta menee sekaisin vain ne jotka eivät itse ole saaneet mitään aikaiseksi.

Vierailija
6/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt. Monta päivää kestänyt juhlinta 95 maailmanmestaruudenm takia ihmetytti minua. Helsingissä ainakin juhlittiin. En ole koskaan katsonut ottelua. Kukaan naisystävistäni ei seuraa jääkiekkoa.

Mieheni katsoo omasta telkkarista matsit.

Jos Suomi saisi Nobelin kirjallisuuspalkinnon juhlisin sitä.

Ja tiedän kyllä kaikki Nobelit mitä Suomi on saanut.

Ps. En myöskään arvostanut rapajuoppo Nykästä.

Talviurheilu on niin tylsää.

Vierailija
7/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Mun puolesta kaikki lätkät, potkupallot, pesäpallot, lentopallot yms sarjat voisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
8/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt. Monta päivää kestänyt juhlinta 95 maailmanmestaruudenm takia ihmetytti minua. Helsingissä ainakin juhlittiin. En ole koskaan katsonut ottelua. Kukaan naisystävistäni ei seuraa jääkiekkoa.

Mieheni katsoo omasta telkkarista matsit.

Jos Suomi saisi Nobelin kirjallisuuspalkinnon juhlisin sitä.

Ja tiedän kyllä kaikki Nobelit mitä Suomi on saanut.

Ps. En myöskään arvostanut rapajuoppo Nykästä.

Talviurheilu on niin tylsää.

Jep, juhlittiinko Mika Häkkistä ja Kimi Räikköstä aikanaan. Ei. Maailmalla ehkä tunnetuimpia suomalaisia ja lajina Formula 1, autourheilun kunkkuluokka. En tajua mikä juuri jätkälätkässä saa kansan aivan sekaisin. Naisia ei kiinnosta naisten jääkiekko. Minua tosin ei kiinnosta mikään urheilulaji pätkääkään. 

Vierailija
9/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta, kaikki ovat hulluina lätkään ja rakastavat lätkäjätkiä - niin miehet kuin naiset ;)

Vierailija
10/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt kokonaista jääkiekko-ottelua livenä enkä telkkarista, pieniä välähdyksiä vain siitäkin huolimatta, että veljeni pelasi nuorena aktiivisesti lätkää. Sen nyt vielä ymmärrän, että pikkupojat pelaavat, mutta että aikuiset miehet ja että niille jopa maksetaan siitä palkkaa. Mikseivät mene kunnon töihin?

Vierailija
11/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kamala muisto yläasteela. Opettaja antoi ainekirjoitustehtävän aiheesta "Mitä jääkiekon MM-voitto merkitsee sinulle?" Minä sanoin, että ei yhtään mitään ja opettajan suu oli auki.

Vierailija
12/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo koulussa kaikille opetetaan että suomalaiset ovat henkeen ja vereen jääkiekkokansaa jolle MM kulta on enemmän kuin elämä ja että sellaisia suomalaisten kuuluu olla. Ihmettelen että ovatko ne jotka ei tätä tiedä käyneet lainkaan peruskoulua?

Kaikkea mitä koulussa opetetaan ei kannata uskoa.

Vierailija
13/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä kamala muisto yläasteela. Opettaja antoi ainekirjoitustehtävän aiheesta "Mitä jääkiekon MM-voitto merkitsee sinulle?" Minä sanoin, että ei yhtään mitään ja opettajan suu oli auki.

Sinä et sentään joutunut siitä rehtorin puhutteluun vai jouduitko kuten minä?

Vierailija
14/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkovouhotus on rasittavaa. Yritän välttää keskustelua aiheesta aina kun voin. Kuka on kiinnostunut, olkoon vaan kunhan ei häiritse muita kohkaamisellaan.

Vierailija
15/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt. Enkä ole koskaan pitänyt Uuno Turhapurosta tai Kummelista

Vierailija
16/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei nyt oikein selviä, tarkoitetaanko tv-jääkiekkoa vai ottelujen seuraamista paikan päällä. Vai ehkä molempia?

Vierailija
17/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri enää, vaikka pelasinnjoskus I-divarissa. Oikeastaan viimeiseen 10 vuoteenen ole edes käynyt yhdessäkään jäähallissa.

Jos maajoukkue on finaalissa, saatan katsoa mutta evvk liiga tai muukaan lätkä. Sen sijaan käyn katsomassa jopa junnufutista (AL/ELL) huvikseni, jotenkin tuntuu suorastaan pöljältä että itse junnuna hukkasi vuodet lätkään eikä futikseen.

Vierailija
18/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ainakaan merkkaa mitään, vaikka mun äidin puolen suvun poikapuoliset serkut ja eno on pelannu aika aktiivisesti jääkiekkoa. Yksi niistä serkkupojista pelaa edelleenkin ja on menestynyt lajissa ihan hyvin. Jopa taitoluistelu on mielenkiintoisempaa mun mielestä, jota kaks mun serkkutyttöä harrastaa. Itse oon aika huono luistelemaan mutenkin. Sen sijaan oon hurahtanu 9 vuotta sitten polkupyöräilyyn ihan arkiliikunnan tasolla. Pyrin pyöräilemään myös talvisin, jos tiet on aurattu hyvin eikä oo kamalan liukasta. Millään kilpapyörällä en siis aja. Tekis pikkusen ehkä myös mieli lähteä myös kuntorasteille enemmän jonnekin vähän kauemmas, jos olis vaan auto. Kyllä mä auton vielä joskus hankin kun on toivottavasti enemmän rahaa. Alotin harrastamaan suunnistamista 14 vuotta sitten ja siitä lähtien oon harrastanu sitä epäaktiivisen aktiivisesti. Viimeksi kävin kuntorasteilla kesällä 2017. Myös vaeltaminen kiinnostaisi, sillä kävin vaellusrippileirin Lapissa kesällä 2009.

T: M26

Vierailija
19/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieten maajukkue voitaa mm-kultaa, niin koko kansa kkntuu mandan ympärille. tuosta voitaan päätellä että jääkiekko on kansanlislaji.

Vierailija
20/22 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä piittaa paljoa jalkapallostakaan, vaikka se on kivempi laji kuin jääkiekko.:-) Sen sijaan koirien lenkkeilyttäminen ja hiihtäminen on kivaa. Lasketteleminenkin on ihan kivaa, jos en olis semmonen syöksylaskettelija.

-18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä