Miten uunin luukussa olevat tummat rasva pisarat saisit parhaiten pois?
Kokeilin liinalla ja tiskiharjalla sen jälkeen kun olin laittanut uuninpesuaineen sisälle mutta ei menestystä. Onkohan tähän mitään erikois sientä millä voisi kokeilla?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Marttojen vinkki:sokeripala.
Koetin ja toimi.
Toimi täälläkin vanhassa uunissa. Nyt on pyrolyysi ja se on kyl super 👍
Minä en käytä myrkkyjä kuin wc-pönttöön.
Universal stonella olen uunin pessyt ja hyvin lähti rasvatahrat ja pahatkin pinttymät.
Koita ammoniakkia, puree rasvaan. Minulla on teepannu aina hellalla ja siihen tulee rasvaroiskeita jotka ajan kuluessa muuttuvat ruskeiksi. Ei lahtenyt millaan pesuaineella mutta kun kaarin koko pannun ammoniakilla kostutettuun riepuun ja panin muovipussiin (hajun vuoksi) muutaman tunnin kulutta melkein huuhtelemalla lahti kaikki pinttynyt rasva pois.
Tee ruokasoodasta tahnaa kuumaan veteen ja levitä lasille. Anna liota jonkun aikaa ja hankaa sitten tahnaa karkeahkolla sienellä. Poista tahna ja huuhtele lämpimään veteen kastetulla rievulla.
Yök. Mikset pyyhkäise nopeasti jokaisen kokkauskerran jälkeen niin vältyt tuolta?
Vierailija kirjoitti:
Tee ruokasoodasta tahnaa kuumaan veteen ja levitä lasille. Anna liota jonkun aikaa ja hankaa sitten tahnaa karkeahkolla sienellä. Poista tahna ja huuhtele lämpimään veteen kastetulla rievulla.
En tajua näitä sooda vinkkejä, ne eivät toimi ikinä.
Meillä toimi ihan normi käsitiskiaine, joten kokeile vaikka fairya. Tuttava taas kehui grillin puhdistukseen tarkoitettua ainetta, musta suihkepullo.
opettelemalla yhdys_sanat ja sitten googlella apuja hakemalla.
Minä vedän ensin sillä terällä joka on kai tarkoitettu maalitshrojen poistoon ikkunoista.
Sen jälkeen uuninpesuaineella.
Minulla outo uuni, josta ei saa etulasia irti. Siellä välissä on tahroja. Ei ole mitään ruuveja tms. jolla saisi lasien välit putsattua.
soita vuokran antajasi kajamolle kyllä ne toverin hellan vaihtavat uuteen
aloita tästä alkuun juutubepistecom
watch?v=V-yLCTGJRvY
sitten laitat uunin lasit likoamaan yöksi saippualiuokseen, tai vaikka astianpesukoneaineliuokseen
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä myrkkyjä kuin wc-pönttöön.
Universal stonella olen uunin pessyt ja hyvin lähti rasvatahrat ja pahatkin pinttymät.
Minä käytän kanssa universal stonea oikeastaan kaikkeen mihin sitä voi. Turha pitää montaa purkkia ja purnukkaa ja erilaisia kemikaaleja kun universal on ekologinen ja putsaa lähes tulkoon kaiken. Mitäön ei ole vielä vastaan tullut mitä ei olisinsaanut sillä puhtaaksi.
Keraamisen tason puhdistukseen tarkoitetulla terällä lähtee helpoiten.
https://kiiltokodinpuhdistus.fi/tuote/kiilto-uunigrilli-puhtaaksi/?gcli…
tota ja tolla loput jos ei lähe
https://www.puuilo.fi/jalmeri-handy-ikkunakaavin?gclid=EAIaIQobChMIs6Hl…
Marttojen vinkki:sokeripala.
Koetin ja toimi.