down-lapsi?
Lähipiirissä on lapsi ja mietin että onkohan se down-lapsi. Vinot silmät ja ulkonäössä ei ole vanhempien
piirteitä.
Mietin vaan jospa vanhemmat eivät vaan ole kertoneet asiasta.
Kommentit (16)
Mitä ihmettä se sulle kuuluu?
Munkin lapset on varmaan jotenkin vammaisia, kun niillä ei kummallakaan ole selkeitä vanhempien piirteitä.
Ei ole pakko kertoa. Tajusin miksi esim. isän piirteitä ei näy; downin takia?
No mun lapsella on kummankin vanhemman näköä.
No mun lapsella on kummankin vanhemman näköä.
Eli vinot silmät=downi???? Hohhoi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:48"]Eli vinot silmät=downi???? Hohhoi.
[/quote]
Näin sanotaan.
Jos se on adoptoitu Suomesta tai sellaisesta maasta että voisi luulla suomalaiseksi. Kaikki biologiset lapsetkaan ei sitä paitsi muistuta vanhempiaan...
Kyllähän down-lapsellakin ihan omia piirteitään on. Sitä suvun näköä voi olla, kuten kenellä tahansa.
No kuinka vanha se on? Eikö ole mitään muita downin oireyhtymän piirteitä? Jos on alle 2-vuotias ja kävelee, on aika pienellä todennäköisyydellä down. Jos on alle 5-vuotias (tai vanhempikin saa olla) ja puhuu niin että saat siitä hyvin selvää, tuskin on down. Voihan olla mosaikismi-down, jolloin ei välttämättä ole edes kehitysvammainen ja silloin mielestäni ei oo mitään ihmeellistä jos vanhemmat eivät lapsesta downina puhuisi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:48"]Eli vinot silmät=downi???? Hohhoi.
[/quote]
Näin sanotaan.
[/quote]
silmät eivät siis voi olla vinot ellei ole Down? Bitch please...
Et oo varmaan nähny niitä silmiä kuten minä.
Ja lasta pidetään aika paljon "piilossa",
se nyt ei ole todiste mutta kuitenkin.
Minkä ikäinen lapsi on? Osaako kävellä vai onko vasta sylivauva? Vai kenties jo kouluikäinen?
Kyllähän downin tunnistaa vaikkei vanhemmat sitä sanoiskaan.