Montako ateriaa syöt päivässä?
Kommentit (43)
Syön vain lounaan ja päivällisen, ei välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan ateriaksi? Jos esim syön kahvin kanssa omenan, onko se ateria?
Kahvin kanssa OMENA??? kiva makuyhdistelmä 🤢
Jokainen napostelu tai esim kuppi kahvia on tietenkin ateria. Hampaiden kannalta kannattaisi rajata ne ateriat maksimissaan kuuteen. Itse laitan jotain (muuta kuin vettä) suuhuni 5-6 krt päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen napostelu tai esim kuppi kahvia on tietenkin ateria. Hampaiden kannalta kannattaisi rajata ne ateriat maksimissaan kuuteen. Itse laitan jotain (muuta kuin vettä) suuhuni 5-6 krt päivässä.
Kuppi kahvia/teetä ei todellakaan ole ateria, eikä tee yhtään mitään hampaille, mikäli ei tunge kahviinsa mitään mikä sinne ei kuulu, kuten sokeria tai maitoa tai pullaa. Musta kaffe ei aiheuta happohyökkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi aamulla ja yksi jugurtti
Lounaalla sitten lämmintä ruokaa.
Joskus ( ehkä n 5x kk) päiväkahvi, jonka kanssa esim keksi/pulla/voileipä.
Kuppi teetä illalla
Onko monta ateriaa?
1-2 ateriaa
Syön kerran päivässä, illalla. Sitä ennen ainoastaan juon, kahvia ja energiajuomia.
Olen aina ollut normaalipainoinen ja kaikki arvot on huippuluokkaa.
Aamiainen, lounas, päivällinen, iltakahvi ja iltapala.
Pieniä ja kevyitä kaikki
Syön yleensä 5, joskus 6 pientä ateriaa päivässä. Olen aina ollut hoikka. Joskus olen koettanut syödä suurempia annoksia ja vähentää aterioiden määrää, mutta ei sopinut mulle.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen lounas ja kevyt iltapala.
Ei mitään välipaloja.
Normaali painoinen olen ollut aina
Normaalipainoinen on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppi kahvia/teetä ei todellakaan ole ateria, eikä tee yhtään mitään hampaille, mikäli ei tunge kahviinsa mitään mikä sinne ei kuulu, kuten sokeria tai maitoa tai pullaa. Musta kaffe ei aiheuta happohyökkäystä.
Itseasiassa kaikki paitsi vesi on hampaille "haitallista". Aterioiden välissä ei kannattaisi juoda muuta kuin vettä.
Älkää nyt selostako, mitä ja minkänimisiä aterioita syötte ja kuinka paljon painatte. Ap kysyi aterioiden lukumäärää, ei muuta.
Varsinaisia älykääpiöitä jotkut vastaajat :)
Aamupala, lounas, välipala ja illallinen
tai
Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala
Riippuu vähän nälästä ja treenin ajankohdasta, meenkö heti töiden jälkeen vai vasta illasta.
2 ateraa
2 välipalaa
iltapala, joka on aterian ja välipalan "sekoitus"
(172/55, tiedän, että voisin painaa enemmän, mutta kun en liho)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala, lounas, välipala ja illallinen.
Ei kysytty aterioiden nimiä, vaan lukumäärää. Urpo!
Siinä toinen urpo, joka ei ilmeisesti osaa edes laskea!
Meillä syödään 3: aamupala (klo 06), lounas (klo 11/12) ja päivällinen (klo 18/19). Tällä menee koko perhe eikä välipaloja syödä, silloin kun on ruoka niin syödään kunnolla.
Syön kun on nälkä. Joskus kerran joskus viisi kertaa. En laske syömisiäni mitenkään vaan menen vatsan ja mielitekojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään 3: aamupala (klo 06), lounas (klo 11/12) ja päivällinen (klo 18/19). Tällä menee koko perhe eikä välipaloja syödä, silloin kun on ruoka niin syödään kunnolla.
Miksi ei saa välipaloja? Kuulostat hirviöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa välipaloja? Kuulostat hirviöltä.
Välipaloja ei mihinkään tarvita, kun syö ruoka-aikana kunnollista ja kylläisenä pitävää ruokaa. Painokin pysyy paremmin hallinnassa, ja terveys.
Kahvi aamulla ja yksi jugurtti
Lounaalla sitten lämmintä ruokaa.
Joskus ( ehkä n 5x kk) päiväkahvi, jonka kanssa esim keksi/pulla/voileipä.
Kuppi teetä illalla
Onko monta ateriaa?