Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on sinusta menestynyt paremmin näistä kahdesta?

Vierailija
17.10.2020 |

A. Duunari, joka on omalla työllä ja onnituneilla sijoituksilla saanut maksettua talon, pari sijoitusasuntoa ja muhkean osakesalkun ja rahaa tilillä.

B. Korkeakoulutettu, joka on hyvinpalkatussa asiantuntijatyössä, mutta joka oman asunnon lisäksi ei ole saanut mitään mittavaa omaisuutta kokoon.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla menee ulkoisesti ihan hyvin, joten se joka on onnellisempi.

Vierailija
2/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei täältä saa mukaan kun poislähdön hetki koittaa. Muista se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu, koska hänellä on enemmän aikaa tehdä asioita, joista nauttii. Duunari on koko ajan kauhuissaan, että joku huomaa, että ei hänellä ole kuin velkaa, kämpät ja osakkeet on velkarahalla hankittu, takaajana puolison vanhemmat.

Vierailija
4/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ei ylipäätään ole mielekästä vertailla sellaista asiaa kuin menestys ainakaan tietyn perustason jälkeen. Jos on katto pään päällä, ruokaa vaatteita ja mielekästä tekemistä ja joku toimiva ihmissuhde, niin on mielestäni riittävän menestynyt.

Toki selvästi A on menestynyt rahallisesti.

Mutta tärkeämpää on, kumpi on tyytyväinen omiin elämä valintoihin. Onko jompi kumpi uhrannut esim ihmissuhteensa saavuttaakseen nykyisen aseman?

Vierailija
5/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. En ehkä mittaisi menestystä vain noilla mittareilla. En tiedä minkälaista elämää nämä henkilöt elävät muuten.

Vierailija
6/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha sanoa kumpi on tyytyväisempi elämäänsä ja tehnyt mielekkäämpiä juttuja. Elämää eletään itselle eikä ulkopuolisille. 

Vierailija
7/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta ei ylipäätään ole mielekästä vertailla sellaista asiaa kuin menestys ainakaan tietyn perustason jälkeen. Jos on katto pään päällä, ruokaa vaatteita ja mielekästä tekemistä ja joku toimiva ihmissuhde, niin on mielestäni riittävän menestynyt.

Mutta tärkeämpää on, kumpi on tyytyväinen omiin elämä valintoihin. Onko jompi kumpi uhrannut esim ihmissuhteensa saavuttaakseen nykyisen aseman?

B on menestynyt rahallisesti myös todistettavasti, koska on hyvinpalkatussa työssä. Mehän emme edes tiedä, onko hänellä omaa rahaa kiinni asunnossa 200 000 vai 600 000 euroa. Lisäksi emme tiedä, onko hän käyttänyt rahat hedonistisiin nautintoihin ja hömppään tai vaikkapa avustanut hädänalaisia. 

Vierailija
8/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin uskon, että asema kuoleman takaisessa määrittyy pitkälti kuolinhetken varallisuuden mukaan.

Vierailija
9/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä prioriteetit vinksallaan, jos tuo on ainoa mitä heidän elämästään kerrotaan. 

Vierailija
10/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä prioriteetit vinksallaan, jos tuo on ainoa mitä heidän elämästään kerrotaan. 

Ihan peilaa nykyajan pinnallisuutta.

Vierailija
11/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakennankin parempaa tulevaisuutta jälkipolville. Se on syy miksi omasisuus ja raha on tärkeää. Itse en niillä mitään tee.

Vierailija
12/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.

Vierailija
13/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla menee taloudellisesti hyvin (asunto saatu maksettua ja oletettavasti elämiseen riittää rahaa), mutta b:llä lisäksi koulutus. Eli b.

Vierailija
14/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole A enkä B, mutta itselleni se on mennyt niin päin, että pitää olla taloudellinen turva, kun ei ole niitä ihmissuhteita. 

Vierailija
15/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on menestys. Jos on sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa, on menestynyt .

Vierailija
16/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista vastakkainasettelua. Mitä sä haet tällä takaa?

Vierailija
17/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi on työssään ja elämässään onnellisempi. Minä haluan tutkijaksi ja ymmärrän varsin hyvin, että tuomitsen itseni siinä kituuttamaan pätkätöissä. Ehkä joskus saan jonkun vakituisen viran. Se on minulle kuitenkin tärkeämpi tavoite kuin se, että minulla olisi joku hyväpalkkainen, mutta sieluton työ. Minä koen tutkimisen hyödylliseksi ja tärkeäksi, joten sen tekeminen on minulle menestystä.

Vierailija
18/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kokee oman työnsä.

Vierailija
19/19 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi on onnellisempi. Raha ei merkitse kaikkea. Moni duunari nauttii, jopa rakastaa työtään. Sen sijaan mitä olen palstalta lukenut niin melkein kaikki asiantuntijat ovat niin tööt töiden jälkeen etteivät jaksa enää mitään kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme