Teehifistelijöiden oma ketju!
Kommentit (18)
Erilaiset vihreät irtoteet, Japan sencha on parasta. Matchaa juon myös silloin tällöin, mutta siinä on laadussa huomattavia eroja.
Vihreä minttutee, ihan kaupasta ostan.
Vierailija kirjoitti:
Liptonin keltainen, Prismasta.
Tyyristä on. Lidiistä saa paljon halvempaa teetä.
Veneerinen unelma mustana ja haudutettu Melena ovat mun suosikkeja. Afrikkakaupasta olen tilannut.
Clipper Organic Green Loose Leaf
Parasta.
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadusta pitää maksaa.
Mitä nettikauppaa olette käyttäneet? Täällä oli ennen pieni kiinalainen kauppa, josta ostin teeni mutta nyt se on lopettanut, joten olen hiukan hukassa. Mitä suosittelisitte?
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viipurissa on vielä halvempaa. Ja parempaa.
Henkka kirjoitti:
Veneerinen unelma mustana ja haudutettu Melena ovat mun suosikkeja. Afrikkakaupasta olen tilannut.
Melena on veriripuli.
Tykkään juoda teeni englantilaisittain, maidon kanssa. Twinings on siihen parasta.
valkoinen tee, irtomyynnistä ostan
sitten rooibos. Varsinaisesti rooibosia ei kai teeksi lueta, mutta itse käytän sitä kuin teetäja nautin mausta
Lempiteeni vähän vaihtelee. Pitkään aikaan en koskenutkaan mustaan teehen, mutta nyt se on taas alkanut maistumaan. The Ouncen Irish Whisky -teesekoitus on erityisen hyvää ja toinen suosikkini on Teekauppa Chayan Orange White -tee, joka on siis puolestaan valkoista teetä. Pääkaupunkiseudulla on onneksi paljonkin hyviä teekauppoja, Théhuone on tutustumisen arvoinen ja myös rautatieaseman kupeessa sijaitseva Old Tea House.
Mainitaan vielä kuriositeettina Juvalla sijaitseva ihana TeaHouse of Wehmais, jonne harmi kyllä ei ole ihan helppoa poiketa.
Erilaiset assamit, mutta tässä suosikkini eli Harrods No 30 Assam. Pehmeä ja viipyilevä maku, silti tunnistaen assamiksi. Ei halpaa, mutta teen kohdalla pitää yleensä kalliimpi on myös parempaa.
http://gourmetteaboutique.com/harrods-no-30-assam-loose-leaf-tea-200g/
Clipperin teet poikkeuksetta laadukkaita ja hyviä. Eivät myöskään valkaise teepussejaan, mistä plussaa.
Perusarkiteenä Yorkshire Gold musta tee ja Clipperin maustamaton vihreä. Viikonlopun aamutee sitten Kusmin Russian Morning irtoteenä, onneksi lähikauppani kauppias on hoksannut ottaa tämän valikoimiin. Joitakin voisi 15e purkkihinta kauhistuttaa, mutta on oikeasti riittoisaa ja hyvää teetä.
Muutama kestosuosikki: Clipperin lakutee ja Fortum &Masonin Earl Grey. Rooibosista pidän myös, suosikkini vihreästä teestä on lahja kiinalaisesta kaveriltani jonka sukulainen kasvattaa teetä. Ei siis mitään hajua teen nimestä mutta hyvää se on.