Ärsyttävimmät asiakaspalvelijat? Onko niitä, jos on niin kerroppa kokemuksia.
Millaisia ovat olleet sinua kohtaan? onko tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa, kun pistänyt vihaksi?
Asiakaspalvelijathan ovat tunnetusti hyviä työssään, mutta entä käytökseltään...
Kommentit (3)
Mun lähikaupassa on töissä aina parikymppisiä (eli mun ikäisiä) nuoria. Useimmat heistä on ihan mukavia ja kohteliaita. Yksi myyjä on kuitenkin aina niin sarvi otsassa, että ei mitään rajaa. Ymmärrän kyllä ärsytyksen työtä kohtaan, mutta ei sitä nyt niin selkeästi tarviisi asiakkaalle näyttää. Aina tosi tyly, ja katsoo tosi vihaisesti.
Kysyin kerran, että miten ovat seuraavana päivänä auki jos nyt ovat edes, kyseessä siis pyhäpäivä. Ensiksi katsoi ilmeellä "vittuako kysyt multa", jonka jälkeen totesi, että ei tiedä. Hämmennyin vähän, niin tää myyjä oli vielä enemmän "voi vittu nyt sentään" -ilmeellä ja alkoi kärsimättömästi huutelemaan toiselle kassalle "Mirkkuuuu?! Ollaaks me hei huomenna auki ja jos ollaa ni mihin aikaa".. Tämä toinen myyjä sitten huusi takaisin, että ei olla auki. Tämä neiti jatkoi mun mulkoilua ja totesi, että "no ei olla auki huomenna". No kuulin kyllä itsekkin tämän, anteeksi kauheasti kun kysyin asiaa ja siten pilasin päiväsi. Pelkkä tervehtiminenkin aiheuttaa tuossa myyjässä jonkun "pitääks mun tollekki moikata, pitäis päänsä kiinni" -ilmeen. Aina niin kärsivän näköinen siinä kassalla :D.
Yleisesti ottaen ärsyttää suomalainen palvelukulttuuri ja sen puute sekä small talkin totaalinen puuttuminen useimmissa aspa-tilanteissa (ja muutenkin suomalaisesta yhteiskunnasta mutta siitä toiste). Itse mielelläni sanon pari ylimääräistä sanaa aspoille ja kenelle tahansa ihmiselle, jonka kanssa on jokin pieni kohtaaminen, mutta useimmat aspat ovat aivan häkeltyneitä ja mykkiä small talk -yrityksistä. Töksäyttävät pahimmillaan vain hinnan vastaukseksi johonkin pikku jutusteluun.
Eniten ärsyttää lakoniset Maistuiko-kysymykset ravintolassa, jos vastausta ei oikeasti haluta kuulla. Jos olen edes kohtuullisen tyytyväinen, vastaan että kiitos hyvää oli, mutta joskus harvoin, kun olen joutunut sanomaan, että nyt ei oikein onnistunut, niin vastaus on AINA ollut että no voi että, harmi. Ja pikaisesti kuskataan lautaset pois. Ja sen ainoan kerran, kun ruoka oli niin ala-arvoista. että kutsuimme kesken ruokailun tarjoilijan pöytään ja kerroimme pettymyksemme, emme saaneet mitään hyvitystä edes suorasta pyynnöstä huolimatta. VIeläkin harmittaa, että maksoimme laskun emmekä vain poistuneet paikalta.
Mitäppä tähän vastais...työpaikan kanttiinissa on ärsy tyttö tiskin takana. Ei ole huomaavinaankaan odottelevia asiakkaita, siirtelee vain jotain lautasia pinosta toiseen. Ja sitten kun vihdoin rahnustaa kassalle, niin huokailee ja tuntuu ajattelevan, että asiakkaat on vain häiritsemässä hänen hommiaan siellä. Eli ärsyttävimmät on tahallaan hitaita ja piittaamattomia.