Miksi raskaana olevat yleensä stressaa sitä loppuaikaa?
Että koska se syntyy ja syntyisi jo. Ja jos menee yli lasketun ajan niin käynnistäisivät jo, ei kestä kyllä enää tätä odottamista. Osalla on toki niin tuskainen olo raskausvaivojen kanssa, että sen ymmärtää että niistä haluaa eroon nopeasti, mutta ei kaikilla kuitenkaan ole niin.
Itse en odota synnytystä niin kovasti ollenkaan, että toivoisin sen tulevan mahdollisimman pian. Saa mennä yliajalle ihan hyvin, sitten kun alkaa se kaksi viikkoa yli LA lähestyä niin saattaa mielessä herätä huolia istukan toiminnasta, mutta ei muuta. Ja vauvakin hoituu mahassa huomattavasti helpommin kuin mahan ulkopuolella, jossa se kuitenkin ehtii olla loppuelämänsä...
Kommentit (23)
Kun on tarpeeksi monta keskenmennyttä raskautta, alkaa tosiaan toivomaan, että vauva syntyisi heti kun se on valmis. Kiva, jos tämä on jonkun mielestä turhaa stressiä.
A[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 07:42"]
Kun on tarpeeksi monta keskenmennyttä raskautta, alkaa tosiaan toivomaan, että vauva syntyisi heti kun se on valmis. Kiva, jos tämä on jonkun mielestä turhaa stressiä.
[/quote]
Menit sitten tuostakin vetämään herneet sen sijaan että olisit vain tyytynyt vastaamaan ap:n kysymykseen. AP halusi tietää muita syitä synnyttämisen hermoiluun kuin hankala olo, hän ei väittänyt että sinun hermoilusi oli turhaa.
No. Itse jännitin synnyttämistä sen verran että se esiintyi sitten stressinä loppuajasta. Ensimmäisellä kerralla en tiennyt mitä synnyttäminen on, joten en jännittänyt, mutta halusin lapsen syntyvän nopeasti koska en voinut tehdä mitään.
Toisen kanssa taas se synnyttämisen muisto tuli niin voimakkaana mieleen loppuraskaudesta että aloin stressaamaan sitä.. Lisäksi olin kipeämpi kakkosta odottaessa kuin esikoista vaikka esikoisen aikana minulla olikin raskausmyrkytys..
Kolmatta meille ei tule. Kroppa ei kestäisi sitä (lääkäri näin sanoi).