Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kypros vai Kreeta?

Vierailija
16.01.2014 |

Noita kahta olen katsonnut. Kreetalla olisi Rethymnon. Ja Kyproksella tarjota Agia Napa tai Protaras. Elokuussa on tarkoitus matkustaa.

Kumpikaan ei ole tuttu ja tietoja katsomalla molemmassa kohteessa on puolensa ja puolensa. Jos nyt on kokemusta omaavia niin kiitos mielelläni otan vastauksia. Plussia ja miinuksia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt syyskuun alussa Kyproksella, juurikin Agia Napassa (tai Aiya Napassa).

Lämmintä oli, päivisin melkein plus 30 astetta. Merivesi oli lämmintä, joten hyvin pystyi uimaan.

Aiya Napahan on tunnettu nuoriso- ja bilekohde ja sen huomasi. Olin itse siis biletysmatkalla :D Siellä on myös erittäin hyvä vesipuisto, tosin ihan pienet lapset eivät kovin monesta liukumäestä saa laskea. Tivolikin siellä on.

Vierailija
2/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut molemmissa lasten kanssa, tosin Kreetalla Haniassa. Minusta molemmat oli kivoja ja menisin milloin tahansa uudelleen. Ehkä Agia Napassa oli enemmän kaikkea tekemistä, huvipuistokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut molemmissa, nyt kesällä Agia Napassa.

Agia Napassa valittiin lapsiperhehotelli ja mielestäni paikka on sopiva sellaisille lapsiperheille, jotka haluavat helppoa ja leppoisaa lomaa. Oltiin hotellissa, jossa oli sekä vesipuisto että tivoli vieressä ja iso allasalue ja leikkipaikka lapsille. Yritettiin osallistua eri retkille ja muutenkin tutustua paikkaan, mutta vain yksi retki toteutui, joten aika paljon se lomailu oli sitten altaalla lekottelua.

Biletystä näki iltaisin, mutta ei häirinnyt meitä, kun oma hotelli oli rauhallinen.

Kreetalla oltiin Agia Marinassa mutta myös Haniassa ja silloin ei ollut lapsia. Pidän paikkaa parempana matkustuskohteena siinä mielessä, että löytyy paljon katseltavaa, käytiin Rethymnonissakin ja Iraklionissa, matkustettiin busseilla ja muutenkin seikkailtiin paljon. Hotellissa käytiin vain nukkumassa. Paikalliset asuvat selvemmin turistien joukossa, ja paikallisia ravintoloja löytyi joka kulmasta. Kyproksella kaikki on niin turisteille hiottua, jopa Paralimnikin nykyään. Ei siellä niitä paikallisia juurikaan näkynyt kuin tarjoilijoina.

Vierailija
4/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin agia napassa syyskuussa. Ihana kirkas ja lämmin merivesi ja muutenkin ilmat oli loistavat. Biletystä ei juuri näkynyt, tosin kausi taisi sen osalta olla aika lopuillaan. Kiva lapsiystävällinen hotelli meren äärellä. Tivoli oli ihan ok ja vesipuistossakin viihtyi.

Ihmiset tosi ystävällistä.

Vierailija
5/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ja kuten jo mainitsin niin molemmilla tuntuu olevan puolensa ja puolensa.

t. ap

Vierailija
6/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Rethymon olisi ehdottomasti oma valintani, siellä on paljon juuri sellaista nähtävää, josta matkoilla lämmön lisäksi nautin.Ei varmasti tulisi pula katseltavasta. Mutta pidän historiasta ja siksi ne siis kiehtoisivat.

Vierailija
7/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kirjoitin nimenkin väärin :P

7

Vierailija
8/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rethymnonista ei pahaa sanottavaa. Hieno hiekkaranta keskustassa.

Vierailija
9/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olemme olleet. Kumpikaan ei ollut meidän suosikki:( Pidämme enemmän Espanjan kohteista Mallorca mukaan lukien.